Vad läser du just nu? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, jag tänkte också på Auster men jag tror att jag tycker att han verkar något mindre pretto än Franzen, faktiskt. Fast jag har bara läst en enda bok av honom, han lockade nog inte mer sedan.

Det har väl jag också, när jag tänker efter, New York-trilogin. Känns väl som fler än en bok eftersom det på sätt och vis är tre stycken. Jag har Dårskap i Brooklyn någonstans också, titeln är onekligen lockande!

Det har väl jag också, när jag tänker efter, New York-trilogin. Känns väl som fler än en bok eftersom det på sätt och vis är tre stycken. Jag har Dårskap i Brooklyn någonstans också, titeln är onekligen lockande!
Jag har hovrat över trilogin ibland men inte huggit. Den jag läste hette Imitatören, Illusionisten eller nåt liknande. (Inte John Fowles Illusionisten).

Jag har läst New York-trilogin men, nej..... läste även Leviathan, men Paul Auster fastnade inte (inte Franzen heller). Få se om jag orkar ge dem en ny chans.

Jag tycker himla mycket om Pullmans böcker om Sally Lockheart, så om du vill fortsätta läsa blcker av honom kan jag verkligen rekommendera dem @Ceta

Klar med Flickan under jorden och tja, den blev ju helt klart bättre. Och för mig kändes det som en rätt så "vanlig" engelsk deckare om än med något ovanligare huvudpersoner. Dock tycker jag fortfarande att det låg orimligt mycket fokus på Ruths kroppsform och jag kunde verkligen inte släppa det. Så nja, jag är nog tveksam. Det kan hända att det blir ytterligare någon men jag tvivlar..

Är dessutom i slutet av Godnattsagor för barn som dricker och jag gillar den. Alltså, den är rätt svårt (för mig) att läsa för jag fastnar liksom inte i den utan det blir rätt hackigt. Men samtidigt så berör den verkligen och är otroligt intressant.

Färdig med När livet börjar om av Lucy Dillon. I stilen väldigt lite de andra böckerna hon skrivit. Jag gillar dom, även om det inte är något jag går och funderar över när dom tagit slut.

Nu vet jag inte alls vad jag ska lyssna på.

SVJ såklart ;)

Annars, om du inte läst eller lyssnat på dem, så är Muminböckerna helt fantastiska (såklart) och så bra inlästa av Levengood :love:
Just ja. SVJ var det ju. :D

Mumin kan också vara något ja. Väntar på att nästa del om Barnaby ska komma på Storytel, måste ha något som räcker tills dess. :p

Har lyssnat på "Av skuggor märkt" av Marianne Cederwall.

Boken beskrivs som en feelgood deckare på omslaget, vilket jag tycker stämmer rätt bra. Den utspelar sig på Gotland, och till viss del i stallmiljö. Som för alla som försöker skriva böcker i stallmiljö så blir det lite krystat när vissa termer ska förklaras för läsaren trots att huvudpersonen givetvis förstår dem redan ;) Språket var ok, lite styltigt i början. Men överlag en lättsam spännande bok, där jag ändå ville veta slutet. Så helt ok :)

Boken beskrivs som en feelgood deckare på omslaget, vilket jag tycker stämmer rätt bra. Den utspelar sig på Gotland, och till viss del i stallmiljö. Som för alla som försöker skriva böcker i stallmiljö så blir det lite krystat när vissa termer ska förklaras för läsaren trots att huvudpersonen givetvis förstår dem redan ;) Språket var ok, lite styltigt i början. Men överlag en lättsam spännande bok, där jag ändå ville veta slutet. Så helt ok :)
Jag gillade den! Ingen världsomvälvande läsupplevelse, men ändå så att jag ser fram emot kommande böcker i serien som författaren planerar :)

Tack för tipset. Fanns på Storytel inläst av Anna-Maria Käll. Får bli veckans bok att lyssna på i bilen. :up:

Hag vet inte riktigt hur det kom sig att jag påbörjade boken, men jag fastnade helt i Bumerang (De Rosnay). Den var intressant på sitt sätt och jag fascinerades av miljöbeskrivningarna. Dock är det något som skaver med storyn/författarens sätt att uttrycka sig (jag börjar snart fundera på om det är mig det är mig det är fel på snarare än böckerna :p) men ändå. Jag har tidigare läst Huset du älskade av samma författare som jag nog mest upplevde som seg, så jag förstår inte hur jag tänkte när jag lånade boken, men sett till tidigare erfarenheter så var Bumerang ändå en positiv överraskning.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
123
Senast: Badger
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
1 507
Senast: doppler
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 095
Senast: gammalek
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
15 762
Senast: Shpongle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar