Vad läser du just nu? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det där är en serie jag gillar, eftersom den är lite annorlunda. Jag tycker huvudpersonen är rätt skön...
Blir det bätre eller fortsätter absurt mycket fokus ligga på att hon är tjock?
För egentligen tror jag också att jag skulle kunna tycka om den och ffa huvudpersonen, men jag får lite lätt panik som det är nu :down:

Försöker läsa Vindens namn men jag har inite riktigt fastnat för den ännu, hoppas att jag tycker boken blir bra för jag har bara tragglat mig igenom några kapitel än så länge.

Blir det bätre eller fortsätter absurt mycket fokus ligga på att hon är tjock?
För egentligen tror jag också att jag skulle kunna tycka om den och ffa huvudpersonen, men jag får lite lätt panik som det är nu :down:

Tycker inte det är mkt fokus på det. Men jag läste nog inte med de glasögonen på mig. Jag gillar böckerna!

Mamma had hämtat ut Hjältens handbok om dödliga drakar idag. Jag började läsa efter maten och har läst en tredjedel redan :D

Har just påbörjat Purity av Jonathan Franzen. Får se om det är något att hänga i julgranen, har inte läst något av honom förut :)

Har just påbörjat Purity av Jonathan Franzen. Får se om det är något att hänga i julgranen, har inte läst något av honom förut :)
Jag har läst Tillrättalägganden och Frihet. För mig är han en sådan där typisk manlig amerikansk prettoförfattare som jag bara inte klarar av (så han får säkert Nobelpriset vilket år som helst).

Jag har läst Tillrättalägganden och Frihet. För mig är han en sådan där typisk manlig amerikansk prettoförfattare som jag bara inte klarar av (så han får säkert Nobelpriset vilket år som helst).
Åh, vilka tycker du liknar honom? Och på vilket sätt är han pretto? Jag har bara kommit en liten bit, så jag vet inte riktigt vad jag tycker än.

Åh, vilka tycker du liknar honom? Och på vilket sätt är han pretto? Jag har bara kommit en liten bit, så jag vet inte riktigt vad jag tycker än.
Äh, jag kan på rak arm bara nämna Don DeLillo. Som jag inte läst. Men jag menar de som anses vara De Stora Amerikanska Berättarna. Himlen trillar ner av lycka varje gång de publicerar sig. Medan jag tycker att de bara är manligt pretentiösa.

Franzens Frihet började dock med ett fantastiskt kapitel där han skrev så att man rös. Men sedan blev det bara manligt gnäll över tillvaron i resten av de flera hundra sidorna. :meh:

(PS En av mina favoritförfattare är Knausgård. Så det finns manligt gnäll som jag störtgillar också :)).

Då var Hjältens handbok om dödliga drakar också avklarad. Det tog ca 3 timmar ;) Tror mamma har bokat de sista tre på bibblan också, men på engelska då. Vilket inte borde vara några problem :)

Jag tänker mig att han liknar Paul Auster - som jag visserligen gillar, men som skrämmer mig lite också för han ÄR ju så pretto. Därför har jag dragit mig för Franzen. Lite barnsligt kanske, vad kan hända, liksom? ;)

==

Jag har inte läst Pullmans böcker ännu, men jag har tänkt att jag skulle göra det ganska snart :)

Jag tänker mig att han liknar Paul Auster - som jag visserligen gillar, men som skrämmer mig lite också för han ÄR ju så pretto. Därför har jag dragit mig för Franzen. Lite barnsligt kanske, vad kan hända, liksom? ;)

==

Jag har inte läst Pullmans böcker ännu, men jag har tänkt att jag skulle göra det ganska snart :)
Ja, jag tänkte också på Auster men jag tror att jag tycker att han verkar något mindre pretto än Franzen, faktiskt. Fast jag har bara läst en enda bok av honom, han lockade nog inte mer sedan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
123
Senast: Badger
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
1 511
Senast: doppler
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 095
Senast: gammalek
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
15 762
Senast: Shpongle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar