Vad läser du just nu? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har även lyssnat på Allt jag önskar mig (Delacourt) och den var väl okej. Eller ja. Själva storyn var bra och trevlig men det var så mycket skitsnack i den att det blev tröttsamt. Typ "kvinnor gillar sådana män" "män är bara riktiga män om de gör si och så" osv. Så en kan säga att jag gillade idén men inte författaren.

Jag hinner knappt läsa något alls just nu :( Det känns supertråkigt, jag älskar att läsa. Håller tummarna för att livet lugnar ner sig lite snart så jag hinner ta mig igenom någon bok i veckan iallafall. Annars började Januari bra, jag har läst sju böcker hittills i år.

Lyssnar på böcker gör jag iallafall! Jag lyssnade på To kill a mockingbird (Harper Lee) i början av veckan och blev glatt förvånad, jag gillade den. Uppföljaren tyckte jag inte lika bra om, det kändes inte som jag fick något riktigt grepp om den. Imorgon blir jag förmodligen klar med The girl on the train (Paula Hawkins) och då vet jag inte riktigt vad jag ska ta tag i. Tycker att det är jättesvårt att hitta böcker att lyssna på, som både verkar bra, är lagom "lätta" att lyssna på när jag jobbar och har en uppläsare som jag står ut med.

@Mumfie När jag inte hittar något jag vill lyssna på och känner mig oinspirerad brukar jag oftast lyssna på barn/ungdomsböcker (dessa brukar ju typ alltid vara lagom lättlyssnade) alternativt söka via uppläsare. Söker jag via uppläsare vet jag ju att jag åtminstone klarar av shy lyssna på boken och sen får handlingen bli en överraskning :)

Kindle alltså. Det låter ju helt fantastiskt, superlätt och bra. Ska försöka få klämma på en sån. Tyvärr bor jag inte i Stockholm, annars hade jag gärna testat din. Jag har en kollega som har nån slags läsplatta, vet inte märke, som jag kanske kan få känna lite på. Tack för bra tips!

Jag har också en Kindle och tycker att den är toppen. Jag åker mycket tunnelbana och om jag skulle köpa så mycket fysiska böcker som jag läser så skulle lägenheten snart bli överfull :D Det jag gillar mest med min Kindle är nog ljuset, det är mycket trevligare än att sitta och läsa från typ en telefon.

Det jag gillar mest med min Kindle är nog ljuset, det är mycket trevligare än att sitta och läsa från typ en telefon.
Ja, det är ju verkligen en helt annan grej! Jag får aldrig huvudvärk av min Kindle, det är verkligen som att läsa från en bok. Jag brukar läsa i poolen och där är solen verkligen superstark men det klarar kindeln finfint!

Ja, det är ju verkligen en helt annan grej! Jag får aldrig huvudvärk av min Kindle, det är verkligen som att läsa från en bok. Jag brukar läsa i poolen och där är solen verkligen superstark men det klarar kindeln finfint!

Det är så himla fiffigt, jag hade inte orkat med att jobba vid en dator en hel dag och sedan sitta och läsa på en ljus skärm på vägen hem. Enda nackdelen skulle vara att det är svårt att läsa i mörker, men har sett att det finns små lampor som man kan klämma fast ifall det skulle vara viktigt. Det problemet gäller visserligen vanliga böcker också :p

Enda nackdelen skulle vara att det är svårt att läsa i mörker, men har sett att det finns små lampor som man kan klämma fast ifall det skulle vara viktigt.
Aha! Jag har en Paperwhite så den har inbyggd belysning som man kan reglera :love:. en gång gick vi på snortråkig bio och då kunde jag bara hala fram min kindle och läsa mig igenom filmen istället :D.

Senast ändrad av en moderator:
Nu är den tragiska mannen död och mördaren inom lås och bom. Jag ser fram emot när nästa del i serien kommer ut på Storytel. :up: (Lyssnar alltså på Morden i Midsomer av Caroline Graham)

Nu ska jag sticka emellan med Lucy Dillons nya När livet börjar om.

Har lyssnat på "You me and other people" av Fionnuala Kearney. Kändes som en blandning av "öppnas i händelse av min död" och valfri chicklit. Det kändes som den var menad att kännas lite djup, men det blev väldigt mycket klyschor.

Den handlade om ett gift medelålders par som separerade pga mannens otrohet. Alla förutom frun (dvs mannen, dottern, svärmodern och valda vänner) tyckte de skulle bli ihop igen. Och jag blev vansinnig över hur omyndigförklarad hon blev hela tiden då hon ville gå vidare men inte han. Det var dessutom så synd om honom pga *tragisk händelse i barndommen* :grin: Ville dock hela tiden lyssna vidare, så lite fångande var den allt.

sock blev jag positivt överraskad gällandee slutet. Trodde den skulle sluta som den chicklit den kändes som, med att de blev ihop igen. Aka "han hade rätt, hon hade fel". Men faktiskt inte. Hon fick gå vidare, precis som hon kämpade för hela boken igenom. Dottern och mamman slutade tjata, och mannen började motvilligt gå vidare! :idea:

@Praeterea jag har en Sony läsplatta som jag är väldigt nöjd med :) Är du nyfiken på den är det bara att fråga!

Jag har troligtvis lyxen att kunna få jämföra en Sony med en Kindle. Enda kruxet är att kollegan ska komma ihåg att ta med dem till jobbet. :)

Har jag fattat rätt så är Sony lite mer öppna för olika format, medan man med en Kindle behöver den där appen för att kunna läsa böcker från andra än amazon? Har din Sony belysning?

Har jag fattat rätt så är Sony lite mer öppna för olika format, medan man med en Kindle behöver den där appen för att kunna läsa böcker från andra än amazon?
Kindle tar alla format om man konverterar i Calibre! Men med Sony kanske man slipper konvertera ens

Jag har troligtvis lyxen att kunna få jämföra en Sony med en Kindle. Enda kruxet är att kollegan ska komma ihåg att ta med dem till jobbet. :)

Har jag fattat rätt så är Sony lite mer öppna för olika format, medan man med en Kindle behöver den där appen för att kunna läsa böcker från andra än amazon? Har din Sony belysning?
Har den i ett fodral med belysning i :) väldigt smidigt faktiskt!

Formaten vet jag faktiskt inte, fick ett gäng böcker (ca300) sv en vän när jag skaffade den, och annars blir det mest böcker från biblioteket :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
123
Senast: Badger
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
1 514
Senast: doppler
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 095
Senast: gammalek
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
15 762
Senast: Shpongle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar