Vad läser du just nu? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Preics! Seb förstår jag att det inte är "meningen" att en ska får sympatier för Bunny, men jag tycker ändå det är intressant just hur hon lyckas få till det!

Absolut, så är det. Jag uppskattar verkligen sådana drag - ni vet, när man inser att man tänker på ett helt annat sätt i en (fiktiv, då) situation än vad man kanske hade trott. Hade någon lagt upp berättelsen utan att man faktiskt läste texten, om ni förstår hur jag menar, så hade man rimligtvis reagerat på ett helt annat sätt...

Absolut, så är det. Jag uppskattar verkligen sådana drag - ni vet, när man inser att man tänker på ett helt annat sätt i en (fiktiv, då) situation än vad man kanske hade trott. Hade någon lagt upp berättelsen utan att man faktiskt läste texten, om ni förstår hur jag menar, så hade man rimligtvis reagerat på ett helt annat sätt...
Precis så! Gillar verkligen när författaren lurar en lite ;)

Mäh, hur kul är det när alla inlägg innehåller spoilers som en inte bör läsa, men läser ändå bara för att en råkar vara nyfiken och hatar när någon försöker gömma undan text /det var såklart inte inläggsskrivaren som skrev inlägget och syftade på sig själv :D

För övrigt lyssnade jag på Sagor för barn över 18 år (Danielsson) och stundtals älskade jag den men stundtals var den otroligt deprimerande och vedervärdig. Så väldigt ojämn, men samtidigt så var nog snudd på alla sagor engagerande på ett eller annat sätt.

Har nu gått vidare till nästa bok i serien om Barnaby. En tragisk mans död. Har inte hunnit så långt ännu, men är inte riktigt lika fast i denna som i första. Kanske för att ingen blivit mördad än. :D Eller kanske för att jag känner igen historien från ett avsnitt i Tv-serien, även om jag inte minns vem mördaren är eller motivet till mordet.

Mäh, hur kul är det när alla inlägg innehåller spoilers som en inte bör läsa, men läser ändå bara för att en råkar vara nyfiken och hatar när någon försöker gömma undan text /det var såklart inte inläggsskrivaren som skrev inlägget och syftade på sig själv :D

För övrigt lyssnade jag på Sagor för barn över 18 år (Danielsson) och stundtals älskade jag den men stundtals var den otroligt deprimerande och vedervärdig. Så väldigt ojämn, men samtidigt så var nog snudd på alla sagor engagerande på ett eller annat sätt.

Haha! Det sitter jag och gör precis exakt i detta nu :) Har fått dra upp farten, jag är ju inte så bra på det där med ljudböcker för det går för långsamt - men Gösta Ekman funkar ju även lite fortare ;)

Haha! Det sitter jag och gör precis exakt i detta nu :) Har fått dra upp farten, jag är ju inte så bra på det där med ljudböcker för det går för långsamt - men Gösta Ekman funkar ju även lite fortare ;)

...och nu när jag skulle köpa en bok på Bokbörsen och inte kunde låta bli att kolla vad annat säljaren hade att erbjuda så dök den upp där med. Det var tydligen dags :D

Jag har tänkt läsa "Den hemliga historien" länge och nu slog jag till och köpte den. Tack för at ni kör med spoilers, jag får gå tillbaka till tråden och läsa dem när jag är klar med boken ;). Älskade det mesta med "Steglitsan", möjligtvis att vissa partier var lite väl mycket drogrus men overall en fin läsupplevelse. Liknar Tartts böcker varandra i stilen eller är de väldigt olika? Jag har bara läst just "Steglitsan".

Nu har jag läst ut Eld, bok nummer två i Engelsfors-trilogin. Jag tyckte jättemycket om den, även om det i första halvan märktes att det är en "mellan-bok". Men i andra halvan ökade tempot och det var sådär lagom spännande mest hela tiden, älska ungdomsböcker :D Nu måste jag få tag på sista delen.

Under tiden tänkte jag börja läsa Hundra omistliga ting av Lucy Dillon. Känns lagom lättsmält parallellt med kurslitteratur.

Jag har läst ut Good girl av Mary Kubica, och lyssnat klart på Försoningen av Hannah Widell och Amanda Schulman. Meh på båda.

Nu är jag klar med Den gamle och havet och jag är tveksam till om jag kommer läsa mer av Hemingway om den här boken är representativ,

För er som inte orkar läsa boken så kommer här en sammanfattning
Stor fisk, lite mindre fisk som mannen äter rå, jobbigt att fiska, det kommer hajar. Jäkla skit
:grin:

Jag behöver lite tips och råd. Jag har kommit på att det inte är hållbart att packa böcker (fysiska, vanliga böcker) för flera månader utomlands. Jag tycker inte heller det funkar att låta familjen skicka böcker till mig med jämna mellanrum. Jag behöver alltså en läsplatta. Vad ska jag ha för någon? Den ska vara enkel att använda och kan den återskapa lite av bok-i-handen-myskänslan är jag mycket tacksam. Hur vet jag vad jag vill ha?

@Praeterea Finns inget bättre än en Kindle när man ska vara utomlands länge eller bara reser mycket generellt. Den är superlätt att använda och laddar man hem Calibre kan du köpa böcker varifrån du vill och superlätt konvertera dem till rätt format och föra över. Jag har suttit uttråkad på Kilimanjaros flygplats och räddats endast av att jag kunde dela min telefons internet supersnabbt, köpa en bok från Amazon och ha den nedladdad på en minut.

Jag har en lite äldre variant tror jag, Kindle Paperwhite. Den är jättelätt att använda, har bra belysning och batteriet räcker länge. Älskar den!

Tillägg: Finns du i Sthlm kan du få testa min Kindle om du vill! Jag fick testa en innan jag sen fick den i present och det var guld, för då visste jag ju att jag tyckte att den var bra.

Nu är jag klar med Den gamle och havet och jag är tveksam till om jag kommer läsa mer av Hemingway om den här boken är representativ,

För er som inte orkar läsa boken så kommer här en sammanfattning
Stor fisk, lite mindre fisk som mannen äter rå, jobbigt att fiska, det kommer hajar. Jäkla skit
:grin:

Den låter ju fantastisk :D Vad mer kan man begära av en bok liksom :up:

@Praeterea Finns inget bättre än en Kindle när man ska vara utomlands länge eller bara reser mycket generellt. Den är superlätt att använda och laddar man hem Calibre kan du köpa böcker varifrån du vill och superlätt konvertera dem till rätt format och föra över. Jag har suttit uttråkad på Kilimanjaros flygplats och räddats endast av att jag kunde dela min telefons internet supersnabbt, köpa en bok från Amazon och ha den nedladdad på en minut.

Jag har en lite äldre variant tror jag, Kindle Paperwhite. Den är jättelätt att använda, har bra belysning och batteriet räcker länge. Älskar den!

Tillägg: Finns du i Sthlm kan du få testa min Kindle om du vill! Jag fick testa en innan jag sen fick den i present och det var guld, för då visste jag ju att jag tyckte att den var bra.

Kindle alltså. Det låter ju helt fantastiskt, superlätt och bra. Ska försöka få klämma på en sån. Tyvärr bor jag inte i Stockholm, annars hade jag gärna testat din. Jag har en kollega som har nån slags läsplatta, vet inte märke, som jag kanske kan få känna lite på. Tack för bra tips!

@Praeterea Okej, synd! :) När du tittar på läsplattor känn på vikten på den, hur du gillar belysning och hur man justerar det, hur lätt är det att ladda upp saker på den?, vad kan du välja för typsnitt, hur är batteritiden. Sånt skulle jag kika på!

Och du, jag har PM:at dig! Bara så du vet :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
125
Senast: Badger
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
1 526
Senast: doppler
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 095
Senast: gammalek
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
15 767
Senast: Shpongle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar