Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade inget emot deras oneliners, tvärtom. Det jag reagerade på var när de bryter ut i längre dialoger om saker som Vänskap och Kärlek. Då blev jag lite trött på demSVJ är underbar! Jättebra som högläsning med barn, om man har sådana! Båda mina älskade den.
Själv kämpar jag på med Will Grayson, Will Grayson. Jag tyckte den var kul först, men nu med kanske 1/4 kvar har jag tröttnat på både karaktärerna, historien och inte minst dialogerna..! Som andra påpekat är dessa ungdomar otroligt välformulerade allihop, och uttrycker sig nästan alltid med en one-liner. Zzzz...
Oh ja, säger jag! (Som gillar ältandet )Och sist av alla, förmodligen, har jag även läst Egenmäktigt förfarande av Lena Andersson. Frågan är om man ska läsa nästa del - orkar man med mer av Esther Nilsson?
Håller med, @PrinceFair. Man kan aldrig få för mycket av Ester NilssonOh ja, säger jag! (Som gillar ältandet )
Oh ja, säger jag! (Som gillar ältandet )
Oh, vi får se om andan faller på nästa gång jag passerar biblioteket!Håller med, @PrinceFair. Man kan aldrig få för mycket av Ester Nilsson
(Fast den är inte lika bra som Egenmäktigt)
Jag lyssnar just nu på Morden i Badgers Drift (första boken i Morden i Midsomer) av Caroline Graham. Och jag tycker riktigt bra om den. Samma lite långsamma tempo som i Tv-serien.
Ja, jag känner också att det kommer bli fler. Just nu finns en till att tillgå på Storytel, ytterligare två kommer under februari.Jag gillade den också, fast jag läste på papper Älskar ju serien så var tvungen att prova böckerna också Det lär bli fler för mig!
Vem/vilka sympatiserade du med då?Har äntligen läst klart "Den hemliga historien" av Donna Tartt. Gillade den, men läste den tyvärr lite för upphackat så sammanhangen i historien gick mig lite förbi.. Men spännande bok där det intressantaste för mig var hur ens sympatier inte hamnade på förväntade karaktärer!
Vem/vilka sympatiserade du med då?
I övrigt tycker jag det var en rätt speciell bok, svårt att sätta fingret på vad som gjorde den bra. Men jag gillade den verkligenJag sympatiserade med huvudpersonen. En del med de andra "medskyldiga" rätt länge, men mindre ju längre i boken hag kom. Det jag menar med att det inte är som jag tänkt är att jag inte hade några sympatier för Bunny, trots att han var helt oskyldig och blev mördad...
Håller verkligen med Får nog läsa någon mer bok av henne framöverI övrigt tycker jag det var en rätt speciell bok, svårt att sätta fingret på vad som gjorde den bra. Men jag gillade den verkligenJag sympatiserade också med honom (Richard alltså), det kändes som att han mest blev indragen i en massa saker som han inte riktigt kunde kontrollera och kanske egentligen inte ville vara delaktig i. Bunny var ju så otrevlig som person att han nästan förtjänade sitt öde
Edit: nu kom mitt spoiler-svar före ditt - men det var alltså ett svar på din spoiler @Ceta
I övrigt tycker jag det var en rätt speciell bok, svårt att sätta fingret på vad som gjorde den bra. Men jag gillade den verkligenJag sympatiserade också med honom (Richard alltså), det kändes som att han mest blev indragen i en massa saker som han inte riktigt kunde kontrollera och kanske egentligen inte ville vara delaktig i. Bunny var ju så otrevlig som person att han nästan förtjänade sitt öde
Edit: nu kom mitt spoiler-svar före ditt - men det var alltså ett svar på din spoiler @Ceta
Jag håller helt med. Man kan ju omöjligt sympatisera med Bunny. Jag gillar det där "experimentet" - naturligtvis förtjänar man inte att bli mördad för att man är en riktigt obnoxious idiot, men jag tror inte att det är många som tycker synd om Bunny när de läser.