Vad läser du just nu? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag läste ut Bridget Jones - Mad about the boy häromdagen. Några riktiga gapskratt men den är ganska... lam, egentligen.

Idag läste jag ut Kärlek, vänskap, hat av Alice Munro. En trevlig liten bok, trots novellformatet.

Nu ser jag oerhört mycket fram emot att påbörja Eld, andra delen i Cirkeln-trilogin! :) :)

Jag har äntligen lyssnat klart på Ljuset vi inte ser och jag kände att den liksom rann iväg i slutet så jag kände inte riktigt att jag fick grepp om den.

Men alltså, förutom längden så var den så himla fint skriven. Och intressant. Mycket lägre tempo än böckerna jag brukar läsa, men väldigt väldigt fin. Så ja, jag gillade den på sitt sätt även om det verkligen inte är min typ av bok.

Jag läste ut Bridget Jones - Mad about the boy häromdagen. Några riktiga gapskratt men den är ganska... lam, egentligen.
Ja, jag tyckte att den var lite skämmigt dålig till och från faktiskt. Hela den där twittergrejen kändes, redan när jag läste den, så fruktansvärt förlegad och ja, hela boken var i mitt tycke väldigt lam.

Ja, jag tyckte att den var lite skämmigt dålig till och från faktiskt. Hela den där twittergrejen kändes, redan när jag läste den, så fruktansvärt förlegad och ja, hela boken var i mitt tycke väldigt lam.
Jag hånler med! För mig var den boken på nivån "jag ångrar att jag läste den". Hade varit mycket bättre att låta Bridget åldras ifred efter andra boken.

Just klarat av You av Caroline Kepnes, oklar över vad jag tyckte. Delvis bra och delvis irriterande. Nåväl nu blir det lite YA fantasy med Six of Crows av Leigh Bardugo, har höga förväntningar :)

Ja! Jag började med att lyssna på den och hade då inget utgåveår eller så att titta på, men tänkte att tja, 2009 eller så - då hade jag kompisar i UK som använde Twitter på det viset som Bridget gör. Blev lite småchockad när jag insåg att den kom ut 2013 - då var ju Twitter dött. Eller ja. På det viset i alla fall.

Annars har jag läst Gingerbread av Rachel Cohn och tyckte väldigt mycket om den. Nu ska jag träffa min bokcirkel och prata om Wolf Hall, som jag inte har läst ut... :angel:

Ja! Jag började med att lyssna på den och hade då inget utgåveår eller så att titta på, men tänkte att tja, 2009 eller så - då hade jag kompisar i UK som använde Twitter på det viset som Bridget gör. Blev lite småchockad när jag insåg att den kom ut 2013 - då var ju Twitter dött. Eller ja. På det viset i alla fall.
Exakt så!

Har just lyssnat slut på Robinson Crusoe. Jag läste den när jag gick på högstadiet och älskade den. Minns att jag sträckläste den på en dag. Nu kände jag mest att den skulle kunnat vara betydligt mer utförlig.

Imorgon ger jag mig på ytterligare barnböcker. Dels Gummitarzan och dels Gusten Grodslukaren. De ligger bara på ca en timma styck så det blir att leta rätt på ytterligare något att lyssna på också.

Imorgon ger jag mig på ytterligare barnböcker. Dels Gummitarzan och dels Gusten Grodslukaren. De ligger bara på ca en timma styck så det blir att leta rätt på ytterligare något att lyssna på också.
Otto är en noshörning är ju också fantastisk om du inte läst den :up:

Sen finns ju alltid Folk och rövare i Kamomilla stad :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
123
Senast: Badger
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
1 511
Senast: doppler
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 095
Senast: gammalek
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
15 762
Senast: Shpongle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar