Vad läser du just nu? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag kommit så långt att jag kan streama min lånade bok, men alla försök till nedladdning var "unsuccessful". Fick skaffa ett Adobe-ID och gå en annan väg i plattan än datorn. Jag är inte helt nöjd, men har sagt upp min provprenumeration på Mofibo i alla fall, om jag ändå måste läsa via en app i telefonen kan jag lika gärna göra det via biblioteket.

Såå, nu vet jag inte riktigt vilken bok jag ska läsa, haha. Den jag började på i går, Sekten på Dimön, som jag redan känner mig ganska inne i, eller Gentlemen av Klas Östergren, som jag egentligen ville läsa i färskt minne av tv-serien som jag tyckte var såå bra.

Tackar ödmjukast :D

@Lavine Hoppas det löser sig, annars är det bara att hojta om du vill testa parallellt :)

Tack snälla för ditt engagemang. :) Jag vet nu att det bokstavligen inte går att ladda ner böcker till min modell, PRS-T3, det står på Elibs (gamla) blogg. Är måttligt glad just nu, får det inte att funka med app till telefonen heller, men det är en annan historia.

Tankar finns på annan platta, även om jag inte är så sugen på att lägga ut ytterligare massa pengar, min funkar ju fint på köpta böcker. Kobo är rätt poppis, va? Nån som har Letto?

Tack snälla för ditt engagemang. :) Jag vet nu att det bokstavligen inte går att ladda ner böcker till min modell, PRS-T3, det står på Elibs (gamla) blogg. Är måttligt glad just nu, får det inte att funka med app till telefonen heller, men det är en annan historia.

Tankar finns på annan platta, även om jag inte är så sugen på att lägga ut ytterligare massa pengar, min funkar ju fint på köpta böcker. Kobo är rätt poppis, va? Nån som har Letto?
Ah, va synd!

Nu har jag läst klart "De föräldralösa" av Christine Baker Kline.
Den utspelar sig parallellt på 1930-40talet och 2011. 2011 träffas en äldre kvinna och en tonåring som visar sig ha mer gemensamt än de båda tror. De blev båda föräldralösa som barn och har haft många olika fosterhem.

En fin bok som är lättläst och mysig men samtidigt en del djup iom den Sanna bakgrunden (med tåg med hemlösa barn som skeppades ut på den amerikanska landsbygden för att i stort sett auktioneras bort...). Rekommenderas!

Har fullkomligt plöjt igenom Cirkeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren..! Började i förrgår kväll och läste 100 sidor första dygnet. Resterande 415 sidor har jag läst idag :rofl:

Vad ska man säga, jag fastnade. Jag tycker den var riktigt bra! Och jag hade nog älskat den när jag var i samma ålder som huvudpersonerna :)

Jag har nu avslutat Oktober i fattigsverige och har även April i anhörigsverige i bokhyllan (båda Susanna Alakoski). Den förstnämnda var som jag skrev tidigare ganska rörig, men ändå läsvärd. Dock tror jag inte att jag orkar en till likadan på en gång, så jag läser Miniatyrmakaren av Jessie Burton emellan. Riktigt seg inledningsvis tycker jag, men sedan tar den sig.

Min Letto läsplatta verkar ha fått ett inre haveri, visar bara symboler och ingen begriplig text på innehållsförteckningen och går inte att få fram biblioteket. Mycket irriterande. :rage: :(

Fick läsa slut på "Omgiven av idioter - hur man förstår dem som inte går att förstå" via datorn i stället. Många goda skratt när jag har delat in min närmaste omgivning i röda, gula, gröna och blå personer, och en del tanke- och förhållningssätt att ta med sig.

Jag blev klar med Rött regn (Lehane) i natt och äh, den var långt ifrån lika fängslande som Patient 67. Så jag är ev lite besviken.

Däremot blev jag glad när jag hittade Gökens rop (Galbraith) på biblioteket. Så det blir nästa bok att läsa (och jag hoppas verkligen att det blir en bättre läsupplevelse än det var en lyssningsupplevelse iaf :D )

Nu har jag läst "Små altare överallt" av Rebecca Wells, en uppföljare till första boken om Ya-Ya flickorna. Intressant att läsa, även om jag inte minns exakt hur den första boken gick. Men samtidigt väldigt tragiska människoöden (helt fiktivt vad jag har förstått, dock!)

Även läst "Koltrasten som trodde den var en ambulans" av Anders Mildner.
Hade läst @Killaloe s recension, och blev nyfiken, men fick nog rycker lite för höga förväntningar. Tycker den var intressant, men har nog läst slarvigt om den och trott den skulle vara lite mer roman-stuk än "faktabok". Intressant innehåll, men en hel del jag redan hört, plus att en del upprepades (vilket känns lite onödigt i en bok på 170sidor...)

Nu skall jag sluta kapa tråden, och läsa lite mer i mitt "vanliga" tempo så semesterresan är slut... Rätt nöjd med nio böcker på lite mindre än tre veckor :)

Jag har kommit ungefär halvvägs i Kärlek, vänskap, hat av Alice Munro. Det är lite småknepigt med noveller, tycker jag. När jag väl lyckats komma in i historien ordentligt så är det slut :p Första novellen var bara konstig och jag tänkte att det här kommer bli segt, men det har blivit bättre ju längre jag läst. Återkommer med omdöme när jag är klar!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
123
Senast: Badger
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
1 504
Senast: doppler
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 095
Senast: gammalek
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
15 762
Senast: Shpongle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar