Vad läser du just nu? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ah, okej. Antingen har du ett mer läsplattevänligt inställt bibliotek än jag, eller så är det något som inte funkar på min, för när jag gör det kommer jag till en beskrivning av boken. :confused: Tack för info i alla fall! :)
Hmm.. Trodde bibliotekens ljud- och e-boksbibliotel var samma :confused: .

Testa så här: Gå in på boken du vill låna, på bibliotekets sida, i din ordinarie dator/telefon/surfplatta. När du kommit så långt att du ser "låna-knappen" så skriver du av webbadressen i webbläsaren på läsplattan. Tycker vekrligen det borde gå att få att funka på något sätt :) När jag är hemma från min semester (så jag har tillgång till läsplattan) kan vi testa att göra det parallellt om du vill? (Och chatta på messenger eller nått samtidigt :) )

Har fastnat någonstans mitt i på 1Q84, har någon läst den? Den ska vara jättebra har jag hört, så kanske borde göra ett nytt försök med den?

Jag har läst alla tre delarna :) Minns att jag tyckte den var bra, om än väldigt speciell. Tror att första delen var lite småseg och konstig, sen gick det bättre och bättre och tredje delen gick väldigt fort.

Även om det tar emot får jag nog ge @niffe lite upprättelse här, kanske rentav sätta tillbaka henne på julkortslistan. Visserligen tycker jag fortfarande att The fault in our stars är en fantastisk bok - men efter att ha läst Will Grayson, Will Grayson där han skriver vartannat kapitel så har jag en invändning.

John Greens ungdomar är lite för välformulerade och sentimentala ibland. Där jag nog kände minst av det var i Looking for Alaska. Men i både The fault och Will Grayson så hör jag nästan stråkarna vina ibland. Det blir lite too much.

Jag vet inte vad jag ville med tråden men nu har jag i alla fall skrivit av mig, som det brukar heta :D

Även om det tar emot får jag nog ge @niffe lite upprättelse här, kanske rentav sätta tillbaka henne på julkortslistan.

giphy.gif

Jag har brutit av min facklitteratur med Karin Wahlbergs bok Än finns det hopp. Lättläst och även om den känns lite platt så fångas jag av personerna även om jag skulle önska lite större djup. En del av problemet är att man får följa så många olika personer att det känns lite spretigt. Tydligen är det första delen i en trilogi så det kanske blir djupare personporträtt vad det lider. ;)

Vad betyder proverbial?
Ordspråk är proverb, så gissar att det är nån blind snubbe ur nåt ordspråk?

Mennnne fråga vilken 17-åring som helst, tydligen pratar dom ju som Fancy Pants McFancy :meh:.

Kom igen mandalaki, du KAN inte inte tycka att de där två citaten är URTÖNTIGA?

Ordspråk är proverb, så gissar att det är nån blind snubbe ur nåt ordspråk?

Mennnne fråga vilken 17-åring som helst, tydligen pratar dom ju som Fancy Pants McFancy :meh:.

Kom igen mandalaki, du KAN inte inte tycka att de där två citaten är URTÖNTIGA?
Har tyvärr inte tid att svara på det där, är på väg till tvättstugan :angel:

Hade tänkt läsa den framöver, nu har jag en till anledning :D :rofl:
Vissa saker är väldigt gripande i boken tycker jag, alltså verkligen. Men cirka allt med Augustus Winters Waters eller vad fan han nu heter är SNORIRRITERANDE (tycker jag då).

Har äntligen lyssnat klart på "Ljuset vi inte ser" av Anthony Doerr. Tycker den var vacker, och bra skildringar och karaktärer. Men samtidigt hände det ju typ ingenting!! (Förutom stora delar av andra världskriget då :angel: )
Sammantaget, fin och inte alls dålig, men inget jag kommer läsa igen.

Nu blir det lite Ronja Rövardotter som "palette cleanser" :D

Hmm.. Trodde bibliotekens ljud- och e-boksbibliotel var samma :confused: .

Testa så här: Gå in på boken du vill låna, på bibliotekets sida, i din ordinarie dator/telefon/surfplatta. När du kommit så långt att du ser "låna-knappen" så skriver du av webbadressen i webbläsaren på läsplattan. Tycker vekrligen det borde gå att få att funka på något sätt :) När jag är hemma från min semester (så jag har tillgång till läsplattan) kan vi testa att göra det parallellt om du vill? (Och chatta på messenger eller nått samtidigt :) )

Smart, och vad snäll du är! Det finns långa och krångliga instruktioner om att låna till t ex iPad men inga alls till läsplatta, instruktionerna går inte att överföra till Sonyn eftersom man måste ha en app. Men jag ska läsa igen, prova med dator och kolla webbadress som du tipsade om, och slutligen fråga biblioteket om det ens går.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
123
Senast: Badger
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
1 503
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 095
Senast: gammalek
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
15 762
Senast: Shpongle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar