Vad läser du just nu? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Typ sist av alla har jag nu börjat på Jojo Moyes Livet efter dig. Först kändes den som en historia som jag har läst flera gånger förut men det ha vuxit ju längre in i den jag kommer. Jag börjar närma mig slutet och hoppas på ett sätt att det inte slutar som en hollywood story men samtidigt så vill jag ju att alla ska bli lycklig.. Jobbigt läge liksom... :crazy::D

Typ sist av alla har jag nu börjat på Jojo Moyes Livet efter dig. Först kändes den som en historia som jag har läst flera gånger förut men det ha vuxit ju längre in i den jag kommer. Jag börjar närma mig slutet och hoppas på ett sätt att det inte slutar som en hollywood story men samtidigt så vill jag ju att alla ska bli lycklig.. Jobbigt läge liksom... :crazy::D

Du är inte sist, jag har inte läst den än :D Men den står i kö för att bli läst, har bara en 3-4 böcker jag tänkte ta först :angel: :meh:

Har nyligen läst ut The Whispering Skull (Lockwood #2) av Jonathan Stroud och Levande och döda i Winsford av Håkan Nesser. Båda fick en 4 av mig på Goodreads! Gillade dem verkligen.

Nu läser jag Älskar - Hatar av Jenny Downham och Ms Marvel #2: Generation Why :)

Jag har läst En sån som du av Gillian Flynn, på tal om noveller ;) @Mumfie, har du läst den ännu? :) Hon är ju så jäkla bra alltså.

Så läste jag Jojo Moyes novella Smekmånad i Paris, som utspelar sig ett antal år före Sophies historia. Finns att ladda ner som gratis e-bok på Hemmets Veckotidnings hemsida nu! Jag tycker att hon är väldigt bra. Lyckades inte ta mig igenom Sista brevet från din älskade, men ska försöka igen. Arvet efter dig ligger också och väntar.

Nu är jag strax klar med tredje boken om Bridget Jones, Mad about the boy. Försökte lyssna på den med Rachel Mohlin som uppläsare i höstas på gymmet, men tröttnade. Ville nog ha den på engelska helt enkelt. Och den är ju väldigt wysiwyg - inga överraskningar. Dock ett par riktigt goda skratt, faktiskt.

Jo! Jag läste första boken i True Blood-serien också. Den var väl helt okej.

Och Hold me closer - The Tiny Cooper Story av David Levithan, förstås. Ååååh, ljuvliga Tiny! Ovant efter alla dessa år att läsa ett teatermanus men mysigt på samma gång!

Japp @Anna jag har läst Flynn och gillar henne!

Jag har till och med läst novellsamling av min älskade Chimamanda Ngozi Adichie och inte ens den gillade jag.

Jag har läst En sån som du av Gillian Flynn, på tal om noveller ;) @Mumfie, har du läst den ännu? :) Hon är ju så jäkla bra alltså.

Ja, jag har läst den, och jag tyckte den var bra :) Jag har Mörka platser av samma författare i bokhyllan, så den ska jag ta i tur med när jag är klar med kingen jag håller på med just nu. Håller tummarna för att jag gillar den, behöver verkligen fler favoritförfattare :D

Är det någon som läst I vargavinterns land? Av Cecilia Ekbäck. Var skeptisk till en början och är nu efter 49 sidor jätteskeptisk. Lärk har jag aldrig sett i vilt växande i skogen, jag undrar hur människorna i boken kan göra en jämförelse med Cikoriablommans färg när den inte ens växer här uppe och bara det här med att konsekvent använda lappar istället för samer. Ska nog läsa klart oavsett men retar mig jättemycket på ungefär allt.

Har just läst ut How to Fight a Dragon's Fury av Cressida Cowell. Och det känns som när jag läste ut den sista Harry Potter. Tomt. Som att man övergetts av goda vänner.

Är snart halvvägs genom Will Grayson, Will Grayson. Gillar den hittills!

Edit: Innan dess var det Miniatyrmakaren (Jessie Burton). Ganska okej, men inte riktigt min typ av bok.

Jag har nyligen läst ut Kristina Sandbergs trilogi om Maj. I början förstod jag mig inte på tonen och de långa sjoken av text med Majs tankar. När jag kom in det kunde jag inte sluta läsa och sträckläste alla tre. Jag älskade böckerna och både tyckte synd om Maj, blev förbannad på henne, beundrade henne och kände igen mig ibland. Konstigt kanske att känna igen sig i en hemmafru från fyrtiotalet, men jag tror det var främst i hennes relation till sina tonårsbarn.

Nu är det så tomt, så tomt. Jag ska leta igenom tråden efter boktips med andra kvinnliga författare.

Jag har nyligen läst ut Kristina Sandbergs trilogi om Maj. I början förstod jag mig inte på tonen och de långa sjoken av text med Majs tankar. När jag kom in det kunde jag inte sluta läsa och sträckläste alla tre. Jag älskade böckerna och både tyckte synd om Maj, blev förbannad på henne, beundrade henne och kände igen mig ibland. Konstigt kanske att känna igen sig i en hemmafru från fyrtiotalet, men jag tror det var främst i hennes relation till sina tonårsbarn.

Nu är det så tomt, så tomt. Jag ska leta igenom tråden efter boktips med andra kvinnliga författare.
Har läst de två första och kan bara hålla med. Det är fantastisk kvinnohistoria.

Jag avverkade två böcker förra helgen. Dels Martina Haags skilsmässobok och Klas Ingessons (VM-94) biografi.
Haags bok handlar om deras skilsmässa så är den väldigt bitter i tonen, helt olik hennes vanliga böcker där man sitter och småfnissar emellanåt. Och Klas bok handlar om hans karriär, hans cancer och hans död. Ingen av böckerna berörde mig särskilt mycket faktiskt, jag hade förväntat mig mer känslor efter att ha läst dem.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
123
Senast: Badger
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
1 511
Senast: doppler
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 095
Senast: gammalek
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
15 762
Senast: Shpongle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar