Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh @zassoo jag avskyr noveller! De är bara för korta för mig, fattar inte grejen
Typ sist av alla har jag nu börjat på Jojo Moyes Livet efter dig. Först kändes den som en historia som jag har läst flera gånger förut men det ha vuxit ju längre in i den jag kommer. Jag börjar närma mig slutet och hoppas på ett sätt att det inte slutar som en hollywood story men samtidigt så vill jag ju att alla ska bli lycklig.. Jobbigt läge liksom...
Åh @zassoo jag avskyr noveller! De är bara för korta för mig, fattar inte grejen
Japp @Anna jag har läst Flynn och gillar henne!
Jag har till och med läst novellsamling av min älskade Chimamanda Ngozi Adichie och inte ens den gillade jag.
Jag har läst En sån som du av Gillian Flynn, på tal om noveller @Mumfie, har du läst den ännu? Hon är ju så jäkla bra alltså.
Har läst de två första och kan bara hålla med. Det är fantastisk kvinnohistoria.Jag har nyligen läst ut Kristina Sandbergs trilogi om Maj. I början förstod jag mig inte på tonen och de långa sjoken av text med Majs tankar. När jag kom in det kunde jag inte sluta läsa och sträckläste alla tre. Jag älskade böckerna och både tyckte synd om Maj, blev förbannad på henne, beundrade henne och kände igen mig ibland. Konstigt kanske att känna igen sig i en hemmafru från fyrtiotalet, men jag tror det var främst i hennes relation till sina tonårsbarn.
Nu är det så tomt, så tomt. Jag ska leta igenom tråden efter boktips med andra kvinnliga författare.
Och den är ju väldigt wysiwyg - inga överraskningar. Dock ett par riktigt goda skratt, faktiskt.