Vad läser du just nu? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Också Sony! Hur gör du, via dator? Jag är lite lur på att jag förlagt originalsladden till plattan, för det där Sony Readerprogrammet (eller vad det hette) som väl ska öppnas automatiskt när man kopplar in den gör inte det.
Jag har inte lyckats via dator, utan anslutit plattan via wi-fi och gått in på bibliotekets hemsida via plattan :)

Oj, är den SÅ bra alltså? Har inte riktigt orkat ta tag i den, trots att den ligger i min "bokhylla" på storytel...
Rekommenderar att läsa, inte lyssna. Förstår inte hur de löst en grej som bara borde framgå i skriven text.

Ja, den är en varm, fin och lite udda berättelse om ungas relationer. Människor som verkligen gör avtryck. Författarna skriver om varsin person och jag får nog säga att Levithans person är strån vassare än Greens. Rekommenderar absolut! :)

Nej, hade aldrig hört talas om henne. Detta är tydligen hennes debut.

Ah, ja, jag menade @Karfitsa - sorry, det hängde inte med :) Ja, det är hennes debut. Jag tänkte att jag skulle försöka se miniserien snart också.

Men när jag ändå har dig på tråden kan jag berätta att jag nästan är klar med Hold me closer - The Tiny Cooper Story. Skriven som en pjäs - eller musikal, förstås! - lättläst och jättetrevlig.

Rekommenderar att läsa, inte lyssna. Förstår inte hur de löst en grej som bara borde framgå i skriven text.

Ja, den är en varm, fin och lite udda berättelse om ungas relationer. Människor som verkligen gör avtryck. Författarna skriver om varsin person och jag får nog säga att Levithans person är strån vassare än Greens. Rekommenderar absolut! :)
Tror den är inläst av två olika personer... Men tror nog som du att den är bättre som läst bok. Får ta den på biblioteket nån gång istället :)

Mamma har lånat hem en till bok av Sue Monk Kidd som jag tänkte ge mig in i ikväll om jag orkar. En handfull vingar heter den. Ser fram emot en lika trevlig läsupplevelse som Honungsbiets hemliga liv :) Honungsbiet har tydligen filmatiserats också, tror hon skulle låna hem filmen :)

Både Storytel och Nextory har ganska dåligt utbud på e-böcker i jämförelse med ljudböcker. Förlagen måste vara mer öppna för att låta ljudböcker vara tillgängliga för streaming helt enkelt.

Jag TROR att det är bättre att läsa den. Dels för att det finns en poäng med en grej som bara framgår i skrift, dels för att där återges en del messengerkonversation som nog blir bättre som läst.

Fast @Anna kan nog avgöra bättre?

Ja, jag är helt med. Skulle kännas konstigt att lyssna på den tror jag.

Jag har inte lyckats via dator, utan anslutit plattan via wi-fi och gått in på bibliotekets hemsida via plattan :)

Ah, okej. Antingen har du ett mer läsplattevänligt inställt bibliotek än jag, eller så är det något som inte funkar på min, för när jag gör det kommer jag till en beskrivning av boken. :confused: Tack för info i alla fall! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
123
Senast: Badger
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
1 483
Senast: Lingon
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 095
Senast: gammalek
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
15 762
Senast: Shpongle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar