Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag fick till min förvåning ihop 7 av 15. Hade inte läst mycket av det men gick på vad jag visste om författarna och försökte para ihop det med känslan i meningarna.Kan tipsa om ett förstamenings-quiz som DN hade för ett tag sedan. Ganska svårt tyckte jag!
http://www.dn.se/kultur-noje/fragesport/kan-du-gissa-ratt-bok/
Kan tipsa om ett förstamenings-quiz som DN hade för ett tag sedan. Ganska svårt tyckte jag!
http://www.dn.se/kultur-noje/fragesport/kan-du-gissa-ratt-bok/
Wihoo! 11 rätt! Jag har faktiskt läst åtminstone hälften av böckerna. Några var gissningar; magkänslan som @mandalaki också använde sig av.
13 rätt av 15! Några böcker har jag läst, några har jag hört inledningsmeningarna på, några gick att gissa, och några hade jag tur på...
Dog över din spoiler.9/15 här! Hade fått långt sämre om det inte vore för att jag läst rätt många av dem.
Främlingen av Camus läste jag när jag pluggade franska och jag kan seriöst fortfarande citera de första tio meningarna i den
Det är mitt partytrick ska du veta. Har kört det så många gånger nu att syrran lärt sig de två förstaDog över din spoiler.
Det är mitt partytrick ska du veta. Har kört det så många gånger nu att syrran lärt sig de två första
Då kan jag kontra med att jag hade 4 rätt. Och det var bara en jag kunde. Tvingades att läsa Hemsöborna när jag gick på högstadiet.Ni är grymma! Det var ju skitsvårt
Just den är så enkel så de hade nog med den för att alla åtminstone skulle kunna NÅGON. Det finns väl ingen som inte kan den. (Fast du kanske skulle göra om till spoiler).Då kan jag kontra med att jag hade 4 rätt. Och det var bara en jag kunde. Tvingades att läsa Hemsöborna när jag gick på högstadiet.
Jag kunde den inte mvh dålig människaJust den är så enkel så de hade nog med den för att alla åtminstone skulle kunna NÅGON. Det finns väl ingen som inte kan den. (Fast du kanske skulle göra om till spoiler).
Jag visste att du var dålig men inte SÅ dåligJag kunde den inte mvh dålig människa
Inte jag heller?! Ska nog stämpla "illitterat idiot" i pannan så ingen behöver bli så förd bakom ljuset som du blivitJag visste att du var dålig men inte SÅ dålig
Du och jag Killa!Jag kunde den inte mvh dålig människa
Men du kan ju den där spoilergubben på franska!Du och jag Killa!
Oups. Tänkte inte på det. Och nu är det för sent att ändra.Just den är så enkel så de hade nog med den för att alla åtminstone skulle kunna NÅGON. Det finns väl ingen som inte kan den. (Fast du kanske skulle göra om till spoiler).