Vad läser du just nu? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
On the Last Day of Doomsday, known as the Doomsday of Yule, Hiccup Horrendous Haddock the Third lay unconscious on the beach on the little isle of Hero's End.

How to Fight a Dragon's Fury av Cressida Cowell.

Första meningen av första kapitlet, hoppade över inledningen.

Bidrar med denna:

5230_480530965452853_7097283428868937398_n.jpg

Nu har jag läst klart Jellicoe road, den var jättebra! Fattade det mesta tror jag, trots lite slarvig läsning :) Skall försöka komma ihåg att lösa den lite noggrannare på engelska nån gång!

13 rätt av 15! Några böcker har jag läst, några har jag hört inledningsmeningarna på, några gick att gissa, och några hade jag tur på... :D

9/15 här! Hade fått långt sämre om det inte vore för att jag läst rätt många av dem.

Främlingen av Camus läste jag när jag pluggade franska och jag kan seriöst fortfarande citera de första tio meningarna i den :D

Då kan jag kontra med att jag hade 4 rätt. :rofl: Och det var bara en jag kunde. Tvingades att läsa Hemsöborna när jag gick på högstadiet. :meh:
Just den är så enkel så de hade nog med den för att alla åtminstone skulle kunna NÅGON. :D Det finns väl ingen som inte kan den. (Fast du kanske skulle göra om till spoiler).

Till slut har jag tagit mig igenom Staden utan kvinnor av Madeleine Hessérus. Det blev aldrig spännande, aldrig engagerande. Det är en dystopi, en samhällsskildring utan mycket till dialog och jag fick ingen relation till någon av personerna i boken. Grundidén är ju ganska spännande (en hög mur genom Stockholm, män på ena sidan och kvinnor på andra), men tyvärr stannar det där för mig.

Nästa bok blir Öppnas i händelse av min död av Liane Moriarty.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
123
Senast: Badger
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
1 483
Senast: Lingon
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 095
Senast: gammalek
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
15 762
Senast: Shpongle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar