Vad läser du just nu? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har nu bara en och en halv timma kvar av Wolf Hall och jag kommer inte sakna den när den tar slut. Gör slut med den idag och det är hög tid att börja fundera över vilken bok som kommer härnäst.

Jag fick 11/15 i DN:s test men chansade på några.

Här har det varit dåligt med läsningen på sistone. Har prioriterat träning och sömn.

Har nu börjat på "Det opålitliga hjärtat" av Morgan Larsson (känd från Christer i P3).

Lättläst, lättsmält typisk "skrön-bok" skulle jag vilja beskriva den än så länge. Har inte superbra betyg på goodreads, men gillade Christer Lundbergs bok, så ville testa denna med :)

Lyssnar nu på Stolthet och Fördom av Jane Austen. Håller på att störa ihjäl mig på människan som läser den! Så överdrivet artikulerat. Betonar bokstaven t i varje det i texten.

Att det ska vara så svårt att hitta böcker med vettiga uppläsare.

Lyssnar nu på Stolthet och Fördom av Jane Austen. Håller på att störa ihjäl mig på människan som läser den! Så överdrivet artikulerat. Betonar bokstaven t i varje det i texten.

Att det ska vara så svårt att hitta böcker med vettiga uppläsare.
Jag gillar Anna Maria Käll som uppläsare. Thomas Bolme är också bra.

Jag sträckläste visst Öppnas i händelse av min död av Liane Moriarty... Efter de två första kapitlen trodde jag verkligen inte det, jag störde mig något ofantligt på alla märkliga resonemang som karaktärerna förde (en kvinna "kom på" sin man med att onanera i duschen, det måste naturligtvis berättas för alla väninnor vilka därefter tänker att det måste vara kvinnan som inte kan tillfredsställa mannen så att han tvingas onanera i duschen... Ursäkta? :crazy::wtf:O_o Och just det, en av karaktärerna var fet förut men nu har hon gått ner i vikt och blivit vacker. :banghead:)

Men ok jag fortsatte läsa och när storyn kom igång blev det mindre märkliga moralkakor. Jag måste säga att det var väldigt medryckande, bra tempo och det blev aldrig tråkigt. Perfekt som prokrastinering istället för plugg :angel:

Läste Första boken i serien Rhiannon's Law av Saare. Ärligt talat - läste klart den mest för att kunna skriva en dålig recension på goodreads. Klichéer staplade på varann, var typ en sak i hela boken som var hyfsat ny - resten har förekommit i en massa andra böcker jag läst. Och vid närmare eftertanke är den grejen (vampyrerna har enbart blod som kroppsvätska, dvs ejakulerar och svettas blod) så är det väl så i True Blood så isf är inte det heller nytt. Dessutom var det saker som inte hängde ihop - karaktärerna platta, och ugh. Kass helt enkelt.

Nu läser jag Feed av Mira Grant. Zombiebok och hittills skitbra! Har läst hennes nyare serie och har höga förväntningar på denna serie. :)

Har fastnat någonstans mitt i på 1Q84, har någon läst den? Den ska vara jättebra har jag hört, så kanske borde göra ett nytt försök med den?

Jag sträckläste visst Öppnas i händelse av min död av Liane Moriarty... Efter de två första kapitlen trodde jag verkligen inte det, jag störde mig något ofantligt på alla märkliga resonemang som karaktärerna förde (en kvinna "kom på" sin man med att onanera i duschen, det måste naturligtvis berättas för alla väninnor vilka därefter tänker att det måste vara kvinnan som inte kan tillfredsställa mannen så att han tvingas onanera i duschen... Ursäkta? :crazy::wtf:O_o Och just det, en av karaktärerna var fet förut men nu har hon gått ner i vikt och blivit vacker. :banghead:)

Men ok jag fortsatte läsa och när storyn kom igång blev det mindre märkliga moralkakor. Jag måste säga att det var väldigt medryckande, bra tempo och det blev aldrig tråkigt. Perfekt som prokrastinering istället för plugg :angel:

Jag blev aldrig nöjd med den boken. Men "aldrig tråkigt" var ju bra sagt, det kan man säga, det hände saker hela tiden. Det ena "värre" än det andra. Men händelserna berörde mig inte, jag kände inget (förutom irritation, haha). Vet inte varför jag är besviken, jag ville gilla den. Och många gör ju det.

Lustigt nog hittade jag dagen efter en bok i bokhyllan av samma författare, Liane Moriarty, What Alice Forgot. Har inte läst den, minns inte ens att jag skaffat den :o:D men ibland gör jag såna där impulsinköp på nätet. Den här låter bra. Men det tyckte jag ju om Öppnas i händelse av min död också.

Jag blev aldrig nöjd med den boken. Men "aldrig tråkigt" var ju bra sagt, det kan man säga, det hände saker hela tiden. Det ena "värre" än det andra. Men händelserna berörde mig inte, jag kände inget (förutom irritation, haha). Vet inte varför jag är besviken, jag ville gilla den. Och många gör ju det.

Lustigt nog hittade jag dagen efter en bok i bokhyllan av samma författare, Liane Moriarty, What Alice Forgot. Har inte läst den, minns inte ens att jag skaffat den :o:D men ibland gör jag såna där impulsinköp på nätet. Den här låter bra. Men det tyckte jag ju om Öppnas i händelse av min död också.

Ja alltså jag kan inte riktigt förstå hypen, det var en helt ok bok som gick snabbt att läsa men inget fantastiskt. Jag är däremot glad att den väckte mitt läsbegär igen, det har legat i dvala efter allt för mycket kurslitteratur :crazy:

Och apropå det så plockade jag fram en ny bok ur hyllan, nu blir det Cirkeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren. Absolut sist på bollen - jag vet :D Den har stått i min bokhylla i säkert 3 år utan att jag kommit mig för att läsa den. Men jag har hört bra saker om den så det ska bli spännande att läsa :)

Jag har läst "Betvingade" av Simona Ahrnstedt. Har nu läst alla av hennes, och denna var definitivt inte den bästa. Ovanligt tråkigt kvinnoporträtt och mannen gränsar till Edward i twilight, med massor av tankar och känslor han inte kan släppa ut. Sen kändes slutet väldigt snabbhafsat jämfört med början som var rätt seg. Kändes som hon visste att boken bara skulle vara ca350 sidor och fick komprimera slutet för att hinna med...

Och apropå det så plockade jag fram en ny bok ur hyllan, nu blir det Cirkeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren. Absolut sist på bollen - jag vet :D Den har stått i min bokhylla i säkert 3 år utan att jag kommit mig för att läsa den. Men jag har hört bra saker om den så det ska bli spännande att läsa :)

Inte sist, jag har också haft den länge och just den här hösten hade jag tänkt att nu skulle det ske... Men men. En dag! I går började jag på Sekten på Dimön av Mariette Lindstein. Och i dag måste jag bestämma om jag ska avsluta min testperiod på Mofibo eller ej. Om jag ändå fick till det med att låna e-böcker från biblioteket på min läsplatta.

Har nu läst klart "det opålitliga hjärtat" av Morgan Larsson. Ganska underhållande ändå, men kommer kanske inte vara en framtida klassiker ;)

Nu har jag börjat på "De föräldralösa" av Christina Baker Kline. Känns lovande än så länge!

Vilken platta har du? Jag har Sonys och har lyckats få ner biblioteksböcker till den :)

Också Sony! Hur gör du, via dator? Jag är lite lur på att jag förlagt originalsladden till plattan, för det där Sony Readerprogrammet (eller vad det hette) som väl ska öppnas automatiskt när man kopplar in den gör inte det.

Svårt att börja på något efter Will Grayson, Will Grayson (John Green och David Levithan) :heart

Men valet föll på Grenar av gift (Erin Kelly).

Första meningen är Jag låter telefonen falla ur handen. Så börjar prologen och jag gillar inte prologer, man kommer ju ändå aldrig ihåg dem senare. :confused: Tycker lika illa om det som böcker som inleds med ett pretentiöst citat ur en dikt (denna har det också :cautious:)

Deckarvänner: Jag kan inte undanhålla er detta:

943931_482103891962227_986581868703242806_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
123
Senast: Badger
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
1 483
Senast: Lingon
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 095
Senast: gammalek
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
15 762
Senast: Shpongle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar