Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag gillar Anna Maria Käll som uppläsare. Thomas Bolme är också bra.Lyssnar nu på Stolthet och Fördom av Jane Austen. Håller på att störa ihjäl mig på människan som läser den! Så överdrivet artikulerat. Betonar bokstaven t i varje det i texten.
Att det ska vara så svårt att hitta böcker med vettiga uppläsare.
Jag sträckläste visst Öppnas i händelse av min död av Liane Moriarty... Efter de två första kapitlen trodde jag verkligen inte det, jag störde mig något ofantligt på alla märkliga resonemang som karaktärerna förde (en kvinna "kom på" sin man med att onanera i duschen, det måste naturligtvis berättas för alla väninnor vilka därefter tänker att det måste vara kvinnan som inte kan tillfredsställa mannen så att han tvingas onanera i duschen... Ursäkta? Och just det, en av karaktärerna var fet förut men nu har hon gått ner i vikt och blivit vacker. )
Men ok jag fortsatte läsa och när storyn kom igång blev det mindre märkliga moralkakor. Jag måste säga att det var väldigt medryckande, bra tempo och det blev aldrig tråkigt. Perfekt som prokrastinering istället för plugg
Läste Första boken i serien Rhiannon's Law av Saare. Ärligt talat - läste klart den mest för att kunna skriva en dålig recension på goodreads.
Jag blev aldrig nöjd med den boken. Men "aldrig tråkigt" var ju bra sagt, det kan man säga, det hände saker hela tiden. Det ena "värre" än det andra. Men händelserna berörde mig inte, jag kände inget (förutom irritation, haha). Vet inte varför jag är besviken, jag ville gilla den. Och många gör ju det.
Lustigt nog hittade jag dagen efter en bok i bokhyllan av samma författare, Liane Moriarty, What Alice Forgot. Har inte läst den, minns inte ens att jag skaffat den men ibland gör jag såna där impulsinköp på nätet. Den här låter bra. Men det tyckte jag ju om Öppnas i händelse av min död också.
Och apropå det så plockade jag fram en ny bok ur hyllan, nu blir det Cirkeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren. Absolut sist på bollen - jag vet Den har stått i min bokhylla i säkert 3 år utan att jag kommit mig för att läsa den. Men jag har hört bra saker om den så det ska bli spännande att läsa
. Om jag ändå fick till det med att låna e-böcker från biblioteket på min läsplatta.
Vilken platta har du? Jag har Sonys och har lyckats få ner biblioteksböcker till den