Vad läser du just nu? Del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag håller på och läser Gusaf von Platens bok, Bakom den gyllne fasaden, Gustaf V och Viktoria- ett äktenskap och en epok. Jag tycker att det är en intressant tid den skildrar och även om livet i kungahuset då.

Jag har snart läst ut Hyresgästerna av Waters. Bra och lättläst!

Alltså, ibland är Loe riktigt rolig men jag tror jag börjar tröttna på hobom. Liksom Inventering vad hände där?! Sämre skit får en leta efter :mad:

Lyssnat klart på "krigsdagböcker 1939-1845" av Astrid Lindgren. Verkligen läsvärd! En bra skildring av livet för en medelklass tvåbarnsmamma i Stockholm under kriget. Fantastiskt hur hon förutsåg vissa saker och kunde hålla sig objektiv till vissa företeelser som inte hennes samtid verkade förstå. Väldigt fascinerande hur en person som inte är författare av definition (hon blev publicerad först efter några år in i krigsfagvöckern, och då barn- och ungdomsböckerna) kan skriva med ett sånt språk, att de bara behövt fixa lite stavfel och avstavningar före publiceringen. Många intressanta tidningsklipp samt avskrivna brev från hennes arbete i brevcensuren är med i boken. Rekommenderas!

Alltså, ibland är Loe riktigt rolig men jag tror jag börjar tröttna på hobom. Liksom Inventering vad hände där?! Sämre skit får en leta efter :mad:

Erlend? Har inte läst något av honom på många år, men ja, jag tyckte också att han blev tröttsam.

Näe rackarns, haha, har köpt den. Och apropå så vet jag inte om jag längtar eller är orolig för tredje boken om Doppler.

Erlend? Har inte läst något av honom på många år, men ja, jag tyckte också att han blev tröttsam.
Ja precis densamme! Tycker ändå att några av de senare varit bra men nu är jag mest upprörd över uselheten :down:

@Lavine
Det finns ju en chans att jag har fel, många verkar tycka om den sett till betygen på goodreads. Så du kanske gillar den (och om du gör det, berätta gärna för mig vad som var bra! :D)

Lyssnat klart på "krigsdagböcker 1939-1845" av Astrid Lindgren. Verkligen läsvärd! En bra skildring av livet för en medelklass tvåbarnsmamma i Stockholm under kriget. Fantastiskt hur hon förutsåg vissa saker och kunde hålla sig objektiv till vissa företeelser som inte hennes samtid verkade förstå. Väldigt fascinerande hur en person som inte är författare av definition (hon blev publicerad först efter några år in i krigsfagvöckern, och då barn- och ungdomsböckerna) kan skriva med ett sånt språk, att de bara behövt fixa lite stavfel och avstavningar före publiceringen. Många intressanta tidningsklipp samt avskrivna brev från hennes arbete i brevcensuren är med i boken. Rekommenderas!

Härligt! Den "ligger på vänt" här hemma eftersom jag förutseende nog gav mannen den i födelsedagspresent. :) Han älskade den också.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
116
Senast: Badger
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
86 87 88
Svar
1 745
· Visningar
85 110
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
3 164
Senast: Lilla
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 057
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar