Vad läser du just nu? - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Nebraska - har du läst Bruce, är den läsvärd?

Läste en recension idag som gjorde mig lite nyfiken.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

PS Steppvargen är bra att läsa för att träna tyskan. Det är ont om bra träna tyskan böcker för oss som är lite knackiga. Jag upplever tyska skräckisar och deckare som träigare än sina svenska motsvarigheter.

Trots att jag har en partner med tyska som modersmål skulle jag inte ta mig igenom första sidan på originalspråk tror jag :o I min pretantiösa ungdom läste jag Camus och Sartre på franska, men idag tar jag mig nog på sin höjd igenom ett Asterixalbum (vilket förvisso är jätteroligt men kanske inte skvallrar om några strålande språkfärdigheter).


Nej, det var dessvärre inte hvala heller, hon har också svurit sig fri från det där tipset:D

Jag läste om den i en ÄU-tråd. Tror den handlade om "icke romantiska"-böcker. (Där ju inte Gargoylen passar in på beskrivningen, även om den faller utanför den gängse romatiska normen kanske.)
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Ja, jag minns att den var uppe där. Men ursprungstipset var nog på Senior, i förra långa boktråden.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

*KL*

Läser "Extremister - människorna bakom attentaten" av Magnus Sandelin. Historien om tre uppmärksammade politiska våldsauktioner åren 2004-2006. Om människorna bakom attentaten och om samhällets syn på extrempolitiska rörelser.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

kl

Vet ni vad ni bara måste läsa? Gluchovskijs "Metro 2034"!
Den är så mycket bättre än 2033, som redan den var bra. Jag gillar verkligen denna författare, läser allt med ett stort leende i ansiktet. (För att citera Tegenfalk.)
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Jag har bara kommit halvvägs men tröttnat och glömt av den... Stor besvikelse! Vågar jag skriva att jag avbröt för att läsa fifty shades...
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

KL

Själv håller jag på med Sofia Hallbergs debutbok "Mina fräknar". Gillar den jättemycket, men det var länge sedan jag var så frustrerad över en huvudperson ...:crazy: Gnisslar tänder över att jag inte kan ta henne i nackskinnet och få henne att agera ...
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Själv blev jag frustrerad av att träffa Sofia på en författarträff, men det kanske bara var jag...
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Ja, jag minns att den var uppe där. Men ursprungstipset var nog på Senior, i förra långa boktråden.

Jag tror också det, att det tipsats om den på Senior ursprungligen. Men jag var helt säker på att ursprungstipset kom från Pride/Dea, konstigt nog :p
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Kl

Jag har precis läst ut första boken i Murakamis serie 1Q84. Väldigt speciell bok, men jag vill väldigt gärna läsa fortsättningen! Har önskat mig andra boken i julklapp.

I väntan på den ska jag försöka ta mig igenom Hunger Games, det verkar svårt.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Fick just hem ett paket med The human Quest, av Johan Rockström & Mattias Klum. Cherish! Den här boken ska jag även beställa (som julklapp) till min dotter som nu funderar på att läsa biologi på universitetet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
547
· Visningar
15 412
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
2
Svar
32
· Visningar
3 685
Senast: SiZo
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 013
Senast: Madalitso
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 096
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp