Vad läser du just nu? - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Det funkar att läsa den åt rätt håll först för läsupplevelsens skull och läsa den baklänges sen. Ibland försöker jag vara lite väl rationell!:D

Aha! Det var ju bra av flera anledningar! Förutom att man bibehåller spänningen när man genom att läsa rätt väg först så hinner man ju dessutom ta reda på om man tycker den är så bra att man vill lära sig om hur den är uppbyggd! (Det där med baklängdes blir dock en svår nöt att knäcka för mig som främst håller mig till ljudböcker... men e-bok kan man ju läsa baklänges i alla fall!!!)
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

kl.

Fortsätter med Palme-boken. Jätteintressant, men liksom MYCKET. Måste lägga ner den ibland, och den var definitivt för tung att ta med på tågresan. Jag stack emellan med en pocket som någon rekommenderade för inte så länge sen -
Mörk jord av Belinda Bauer. Mycket bra! Nu kan jag plocka upp Palme igen.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

+ mandalaki
Jag är mitt i Gillian Flynns Vass egg. Som är strålande. Dark places ligger redan som reservation på bibblan.

Jamen nu får ni lugna ner er lite! Jag hinner ju inte mer än hitta en bra bok så kommer ni dragande med hundra titlar till! Jag har ett liv att leva också! :mad:
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Sjukskriv dig! Det är enda sättet...

(80 spänn i engelsk pocket på adlibris. Dark places)
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Vecka 1 kommer Torka aldrig tårar utan handskar del 2!

Kan förhandsbokas på Bokus redan nu och sättas på bevakning på adlibris.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Jag bara måste bjuda dig på en rad från Tegenfalk senaste;
"ikväll är det fest med stillheten som gäst"
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Aha. Men då är det nog medvetet. Han tycker nog att han svänger sig elegant med populärkulturella referenser:D

Ja, det är ju den underbara Blå blå vindar och vatten........ (tror den heter nåt annat men så går refrängen. Jag blir alldeles knottrig av minnen när jag hör den!) (Blå känslor, heter den! )
 
Senast ändrad:
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Nån som ens funderat på att läsa J K Rowlings nya "Den tomma stolen"?

Harry Potter var väl egentligen ingen litterär höjdare, så jag undrar lite hur denna vuxenroman är.

Jaha, nu ser jag ju att den inte släpps förrän den 22 november..... Men jag är fortfarande lite nyfiken. Den lär vara tjock!
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

KL
Har precis börjat på Mörk jord- Belinda Bauer

Mycket bra skriven, för bra:crazy: jag har svårt att läsa längre stycken pga illamående.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
547
· Visningar
15 416
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
2
Svar
32
· Visningar
3 687
Senast: SiZo
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 013
Senast: Madalitso
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 096
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp