TW Vikt - tankar efter kontakt med dietist.

Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en dagbok så att det blir lätt för mig att hålla koll på allt. Det här är en lång resa, mina hormoner ser bra ut, exakt samma värden som när jag var smal osv osv.

Har du problem med ätstörningar - läs inte här. Det kommer vara triggande. I övrigt så vill jag ha tråden mest för min egen skull. Visst, har du något revolutionerande tips så absolut. Men jag är trött på att läsa "åh så lågt kan man inte ligga i kalorier". Jag vet att min kropp är konstig, att jag borde rasa i vikt. Men tyvärr så ser det inte ut så för mig. Jag har kämpat i flera år med detta utan att egentligen komma någon vart, förutom om jag lägger mig sjukligt lågt i kaloriantal.

Hur som helst, efter kontakt med dietist så fick jag en app där jag ska registrera allt jag äter. Första veckan gick han med på att lägga mig på 800 kalorier och vi konstaterade snabbt att jag nog har legat otroligt lågt i mitt proteinintag. Så jag har köpt på mig proteinpulver för att ordna till det. Jag gick ner 1 kilo första veckan, detta var nog endast vätska pga proteinbrist. Jag var väldigt svullen i benen innan. Men han verkade nöjd med mina framsteg. Och jag var nöjd med, eftersom det gav mindre smärta i benen.

Han ville ta upp kaloriantalet till 1056/dag. Sagt och gjort... Jag tar fortfarande proteinpulver då jag aldrig får i mig tillräckligt med protein annars. Och som jag befarade innan jag började gå dit så går jag nu upp i vikt. Jag hade hoppats att mer protein skulle vara lösningen till mitt problem med vikten, men så verkar tyvärr inte vara fallet. Och även om det är skönt att inte ha samma smärta i benen längre så vill jag verkligen gå ner i vikt.

Det blir spännande att se om han har någon lösning på detta i framtiden. Om det går att hitta något som gör att jag faktiskt går ner i vikt utan att för den delen svälta sig fullständigt. Jag har svårt att tro det går, jag kan liksom inte se vad det skulle vara.

Nästa tid är 1/10, så det är ju två veckor kvar tills dess. Kanske börjar vikten gå neråt innan dess, vem vet? Men jag är verkligen inte hoppfull. Det är dock skönt att äta så mycket som jag gör nu. Såhär mycket har jag inte ätit på jag vet inte hur länge, flera år.
 

Tråkigt? Visst, men vill man ha förändring så får man bara tugga sig igenom det.
Jag tänker att Sizo skrev att tråden var för egen skull och att om tipsen inte var revolutionerande så undanbads de. Ton är ju svårt att läsa över nätet, men att propsa på med att man bara får bita ihop och träna (du kunde ju när du var sjuk etc) kanske inte riktigt är rätt ställe på dagbok? 🙂
 
Jag tänker att Sizo skrev att tråden var för egen skull och att om tipsen inte var revolutionerande så undanbads de. Ton är ju svårt att läsa över nätet, men att propsa på med att man bara får bita ihop och träna (du kunde ju när du var sjuk etc) kanske inte riktigt är rätt ställe på dagbok? 🙂
Nja så stod det inte riktigt:
I övrigt så vill jag ha tråden mest för min egen skull. Visst, har du något revolutionerande tips så absolut. Men jag är trött på att läsa "åh så lågt kan man inte ligga i kalorier".
Jag tyckte väl att jag hade nåt att bidra med eftersom jag varit i liknande situation (behöva äta extremt lite för att inte gå upp i vikt, aldrig få kontinuitet i träningen pga blir sjuk hela tiden osv). Antalet kalorier har jag inte skrivit ett ord om.
 
Nja så stod det inte riktigt:

Jag tyckte väl att jag hade nåt att bidra med eftersom jag varit i liknande situation (behöva äta extremt lite för att inte gå upp i vikt, aldrig få kontinuitet i träningen pga blir sjuk hela tiden osv). Antalet kalorier har jag inte skrivit ett ord om.
Precis det citatet jag syftade på. En tråd för ens egen skull, men revolutionernande tips är välkomna. Så du ville ge ett revolutionerande tips, det köper jag. Men är tipset ”styrketräna” revolutionerande för någon som vill gå ner i vikt? Om man har träffat dietist och läkare (eller bara googlat), tror du att ingen har föreslagit styrketräning? ☺️ Och att skriva att man bara ”får tugga sig igenom det” och ifrågasätta varför man inte har möjlighet till saker till någon som har kämpat med vikten i flera år är ju inte den mest välmenande tonen (men återigen, ton är svårt att uppfatta över nätet)
 
Jag kunde träna hemma i en etta på 23 kvm, svårt att se hur det inte skulle gå pga platsbrist? Kör kroppsviktsövningar då till du har råd. Går även att köra en del med grejer man har hemma. Utegym annars?
Det beror ju på planlösning och hur mycket möbler man har.
Alla har inte samma förutsättningar som du.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 700
Senast: L(i)FE
·
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
3 321
Senast: Yeah but
·
L
  • Artikel
Dagbok Först så VARNING att dethär kan bli triggande om mat och ät störningar och sånt. Men jag vill bara få ut saker. Men många här vet nog...
Svar
14
· Visningar
1 380
Senast: Ajaj
·
  • Artikel
Dagbok I början av maj ramlade jag plötsligt ner i ett djupt svart mentalt hål på livets stig. Så min maj månad har tillbringats nere i det...
Svar
4
· Visningar
998
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp