Vad läser du just nu? - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Knausgård var (inte helt oväntat ;) ) mycket bra. Seminariet kommer på UR play så småningom. De direktsände också.

Har varit på mässan sen i torsdags, men inte så mycket nere på golvet för jag blir så aggressiv av trängseln. Har i alla fall sett ut vad jag ska köpa och var så i morgon ska jag göra en snabb räd :D Förhoppningsvis kan man gå på några fynd också, annars är det ju inte direkt för de låga priserna man går på mässan...
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Kul med Knausgård!

Jag hade liksom inget uppdämt köpbehov, det jag velat köpa på senare tid har jag köpt också. Och sen finns ju allting på nätet, närsomhelst. Men det är så härligt att bara vara bland böcker och bokintresserade hela tiden. Bibliotekariefestivalen:love::D
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Vad är det förresten med kulturtanter och lila (företrädelsevis linne-) kläder? :D

Pocketmontrarna triggar för övrigt mitt köpcentra så jag nästan måste blunda när jag går förbi.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Jag vet! Jag hörde uttrycket "klimakteriegrön" för ett tag sen och jag förstår precis vilken färg det är;)

Fast pocketarna har man ju redan. Jag brukar bärga ett gäng där men nu blev det bara två.

En bra monter är den där de säljer inbundna böcker för 25, den heter nåt med billigast... Där kan man göra fynd, även om jag inte gjorde några i år.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Jag behöver ju inte heller mer pocketar. Det är bara det där sättet de är uppställda på, i mängder, och liksom ropar till mig. Det är snyggt! :D
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Jag vet, det är precis som att köpa lösgodis:D. Fast den här gången hade jag redan handlat det mesta på adlibris under året.

Väntar på Knausgård2 i pocket, och Viskleken av Arne Dahl. Men båda dröjer nog ett bra tag till.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

*kl*

Jag läser just nu en bok som jag läser pga att jag 'måste' via skolan.

Flickan med de röda skorna av Maria Housden

Handlar om en berättelse ur en mammas perspektiv när hennes dotter får cancer. Oerhört tragiskt men tänkvärt.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

kl

Jag läser klassikern Röde Orm och gillar den verkligen, så härligt roligt språk. Och så har jag börjat läsa Vår rättmätiga plats, om kampen för kvinnlig rösträtt. Intressant och bra men inte så djupgående som jag trodde hoppades att den skulle vara.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

*kl*

Var på Bokmässan igår och köpte tre böcker av Jules Verne. :D Så just nu läser jag Around the world in 80 days.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Bokcirkeln i P1 ska läsa Gösta Berlings Saga i höst, jag var och köpte mig ett ex igår. Nån mer som ska följa bokcirkeln i radio? Första avsnittet sänds 10 oktober.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

*kl

Ska börja på Brott och straff.

Till svenska B. Har börjat lyssna på ljudboken iaf, min hjärna är just nu ganska full!
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Änglamakerskan av Camilla Läckberg. Var också på bokmässan igår och inhandlade en del. Återkommer när jag börjar läsa de andra gobitarna!
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Den nionde grottan av Jean M. Muel.

Jag har sträckläst de andra 4 och är nu på den femte.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

*KL*

Jag har precis läst ut Inget att avundas - vardagsliv i Nordkorea av Barbara Demick. Otroligt intressant och gripande bok som jag varmt rekommenderar.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Jag tyckte om den. Sen är det svårt att veta vad andra kommer tycka. En del tycker Camilla Läckberg borde få nobelpriset i litteratur och att Jan Guillou är världsbäst på att beskriva känslor, relationer och porträttera kvinnor. De kanske inte är så förtjusta i Skära för sten.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

nej, det är klart :) Smaken är som baken ;) Men säger bläckis att jag kommer gilla den så gissar jag att hon bedömt det utifrån andra böcker jag sagt att jag gillat :idea:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
544
· Visningar
15 323
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
2
Svar
32
· Visningar
3 680
Senast: SiZo
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 013
Senast: Madalitso
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 094
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp