VAd kan man läsa ut av denna bilden?

Jag skulle inte gå in till ett STO som såg så där "gullig" ut, än mindre en ilsken kille. :crazy: :crazy:
Då har jag haft egen häst(ar) i 33 år och fick första hingsten när jag var 10...
Det har med ren självbevarelsedrift att göra... Alla hästar är starkare än vad en människa är, men det är en fördel om de inte kommer underfund med det själva...

/// ghost

Han är förbannad på hunden som är utanför hagen...
Men även om det inte är mig han är arg på så skulle jag aldrig gå in och försöka befästa nåt ledarskap...det är lätt att man hamnar i vägen då....

Tsss Martha, det är SOLKLART att han säger "Jag har ont, ta av mig grimman, täcket och skorna och låt mig gå på lösdrift så kommer jag må bra och bli som en stor knähund och jättesnäll igen"

*big grin*

Hmm, sådär ser min lilla dam ut vid fodring (dikuterat i annan tråd), fanns hon snörper ihop munnen och näsborrarna ännu mer. Nu menar hon iofs inget med det, det är spel för gallerierna, men kände jag henne inte skulle jag inte gå in, och jag skulle inte gå in till din herre när han såg ut sådär. "Stick, försvinn, brinn eller du DÖR" är väl sammanfattningen. Vilket vi får hoppas hunden fattar ;)

Jodå...hunden fattar :rofl: :rofl:(han har väl läst parellis bok :angel:)
Hästen jagar ut ALLT ur sin hage, fåglar,hundar,katter t om fjärilar när han är på topp
en gång hittade jag en död skata i hans hage :crazy:

Hehe, bar det. Jag har ju en liten blandras (och en greyhound, men han fanns inte när det här hände). Lillvovvan är uppvuxen med hästar och har levt sina 13 år salig i tron att hästar är snälla, ofarliga djur (hon har blivit trampad en gång men det var i koppel, så hästar är bara farliga om man är i koppel). Så hon snurrar glatt runt benen på hästarna, går under magen på dem i stallgången, traskar in i deras boxar när de äter och tja du fattar.

Nu har jag alltid haft hästar som varit snälla med hundar (valacken ÄLSKAR smådjur). Men unghästen jag köpte HATADE smådjur som pesten. Anföll ju lillhunden gång på gång. Hundstackaren sprang för livet med en skitförbannad häst efter sig. Och det var 'a close call' ibland när ungstoet slog efter hunden elelr slängde ut frambenen.

Dock lärde sig hunden snabbt att hålla sig när astängslen så hon fort kunde fly fältet.

Ett av grannens lamm som förirrade sig på fel sida stängslet var dock inte lika lyckligt. Stoet SKREK av ursinne och flög på lammstackaren och omväxlande slog frenetiskt med frambenen och omväxlande stampade på lammstackaren =/

(Hon lugnade ner sig och började vänja sig efter ett tag, och på slutet (när hon var två år, var ett när hon kom) så kunde faktiskt hunden svassa runt benen på henne när hon stod på stallgången. Men jag LITADE aldrig på henne med smådjur.

Fölis är tack och lov som valacken, ÄLSKAR smådjur. Ser hon katten i hästhagen så går hon dit och kelar, och katten brukar balansera runt på hennes boxkant och de brukar gosa så sött så.

Men jag kan se framför mig hur hingsten är när det kommer smått in i hagen, även om skator och fjärilar känns som..överkurs? ;)

..hmmm, jag såg en gång när han jagade katten :crazy: vidöppenkäft och skulle ta henne med frambenen...huuua....då var hon snabb katta :rofl:

Han hage är HANS.....på sommaren kan han ha det lite jobbigt med all fåglar som kommer in o fikar i hans välbajsade högar :crazy:, men han jagar inte hela dagarna(som tur är) , utan han får som ryck några ggr om dagen, och han ger sig INTE förräns dom är över staketet heller :rofl:

Skulle jag "låna" hans hage av nån anledning till nån annan häst(hingst el valack) så har han bekymmer i flera dagar att "bajsa rätt" igen...han kan stå över en inkräktares bajshög och fullkomligt demolera denna......ston får gärna vara därinne, då går han runt och snokar och njuter av deras doftmärken :) :)

Jag vet att han respekterar MIG, men jag skulle ändå aldrig utmana ödet med att gå in till honom när han ser ut på detta viset...

Tror precis det är vad han vill också - att få ha sitt revir ifred :devil:

Fast döläcker är han ju! :love:

Åh, vad fin han är när han är "snäll"!
Så där mordisk som på de andra bilderna ser min häst (ej hingst) ut när det går älgar utanför hagen! Undrar just hur stöddig han skulle vara om det verkligen kom in en älg?

Känner igen revirblicken..., om jag skulle gå in, tja om jag var absolut tvungen,typ han är oinbjuden i stohagen beväpnad definitivt med grimskaft och kanske långpisk.
Fick en gång riktigt problem när riktigt otäcka hingsten (gammal men aldrig betäckt något sto) sparkat sig ut och tagit sig in ibland ministona, hjälpen kom via ledarstoet, hon körde resolut bort honom - 88 cm hög - hon räckte honom till hasen. Hans snopna min när han insåg att havrehinken jag hade i näven var det roligaste som var inom räckhåll. Det var lite obehagligt innan jag fick på huvudlaget för han var inte rolig och rejält frustrerad.

Min stora schäfer brukade lattja med hingstarna och leka tafatt med mycket bus i blick hos bägge parter, en dag fick en mycket trevlig hingst dock denna djävulsblick, tog vovven i nackskinnet och kastade ut honom ur hagen - sen sprang vovve på andra sidan staketetet när han busade med stora pojkar.
Många hingsthistorier finns det befästa ledarskap jodå men inte alltid. En häst är en häst är en häst MEN en hingst är en hingst är en hingst.

hmm, det måste va grimman som gjort att han springer så bra :idea:
Leonardo Bob har en exakt likadan å han e ju oxå mbr hingst med stjärn.
Fast tycker inte det är nåt att satsa på! pojkar ska inte ha lila!!! :crazy:

Jag fick minnes bilder av din andra bild...
Så såg min förra kuse ut när han tog tag i nackskinnet på min svågers hund och slängde den ut ur stallet :crazy:

:)Copiad hade lila, men tvärsom mina grimfärger :bow: :bow:

Jag hade en som hette Lombardo Bob för några år sen...han var bara SÅÅÅÅ fin :love: :love:...en riktig charmpelle....såg ut som en ponnyhingst...han var rätt bra oxå trots sin litenhet...

Man okynnesprovocerar inte gärna en sån här häst....
Jag KAN gå in i hagen.....med ögonen på honom....jag TROR inte han skulle göra mig nåt...men man kan aldrig veta.

Jag tycker väldigt ofta som dig Martha har jag märkt - och blir lite avundsjuk när jag inser att du lever med hästar hela dagen.

En bild säger mer än 1000 ord.. :)

Hästen är väldigt tydlig med vad han vill, syns på svansen, bakåtslickade öronen, blicken och kroppshållningen.

Kom inte nära mig, jag varnar dig, håll dig borta.. :)

Liknande trådar

L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 860
Senast: LiviaFilippa
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 256
Senast: Shpongle
·
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
11 165
Senast: Oh_really
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka