Vad i hela friden gör vi? (Del XIII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här måste ni höra.

Jag gjorde ärtsoppa med fläsk igår och när jag var i stan idag köpte jag punch. När jag höll på att värma soppan och skulle just värma punchen ringde dörrklockan och in klev en av mina mera perifera nya grannar. Hon noterar punchflaskan och startar denna konversation:

Hon: Har du gäster? Då skall jag inte störa.
Jag: Nej, jag har inte gäster, det är lugnt
Hon: Punchen!?
Jag: Vad med punchen?
Hon: DRICKER DU SPRIT ENSAM?
Jag: Ja, det händer, som nu till ärtsoppan.
Hon: VAD gör du när du blir berusad alldeles ensam?
Jag: Jag.... hysteriskt skrattanfall:D Det tog flera minuter innan jag lugnat mig och kunde prata.
Jag blir inte berusad av lite varm punch till soppan.
Hon: Vilken tur för dig. Jag kom för att fråga vad du tycker om xxxx-saken, skall vi agera?
Jag: Jag är inte insatt, har varit borta men jag hör av mig.
Hon: OK, Hei då och TA det försiktigt med spriten.

Till saken hör att jag är en gott vuxen kvinna med huvudet på plats och hon en lite "snipig" 30+- åring som verkar ha ett slags uppfostringsmani. Fick det intrycket på ett möte i villaägarföreningen.
:rofl: Bra när grannarna leker förmyndare. :laugh:

När jag bodde på förra stället så skulle jag på midsommarfest hos grannar och hade varit på systemet och köpt ett par flaskor vin samt hämtat ett ansenligt berg av spritkartonger till förrådet då dom är bastanta och kanonbra att ha grejer i. Vinflaskorna stod på bänken utanför dörren och på verandan stod det stapel på stapel med vin och spritkartonger. Plötsligt knackade det på dörren och ett par poliser stod utanför och ville prata med mig. En sommargäst hade gått förbi och sett att jag kört lass på lass med "sprit" så jag måste ju vara langare till midsommar så han ringde polisen. :D Dom garvade gott åt det hela och konstaterade att jag råkat ut för kvarterets ordningsman med alldeles för mycket fritid. :rofl:

När jag bodde på förra stället så skulle jag på midsommarfest hos grannar och hade varit på systemet och köpt ett par flaskor vin samt hämtat ett ansenligt berg av spritkartonger till förrådet då dom är bastanta och kanonbra att ha grejer i. Vinflaskorna stod på bänken utanför dörren och på verandan stod det stapel på stapel med vin och spritkartonger. Plötsligt knackade det på dörren och ett par poliser stod utanför och ville prata med mig. En sommargäst hade gått förbi och sett att jag kört lass på lass med "sprit" så jag måste ju vara langare till midsommar så han ringde polisen. :D Dom garvade gott åt det hela och konstaterade att jag råkat ut för kvarterets ordningsman med alldeles för mycket fritid. :rofl:
Haha vissa behöver verkligen nåt att göra. Har såna grannar med.
Plus att vissa spionerar för exets räkning. Måste vara oerhört tråkigt. "hon bär ved, bär ved, rastar hunden, bär ved osv"

En sommargäst hade gått förbi och sett att jag kört lass på lass med "sprit" så jag måste ju vara langare till midsommar så han ringde polisen. :D Dom garvade gott åt det hela och konstaterade att jag råkat ut för kvarterets ordningsman med alldeles för mycket fritid. :rofl:

Varför har förmyndarna och ordningsmännen alltid alldeles för mycket fritid och varför lägger dom alltid den tiden på att bry sig med andra?

Haha vissa behöver verkligen nåt att göra. Har såna grannar med.
Plus att vissa spionerar för exets räkning. Måste vara oerhört tråkigt. "hon bär ved, bär ved, rastar hunden, bär ved osv"
Jag är ju så elak så är det nån som har ett sånt beteende så får dom jobbigt. "Byta" registreringsplåtar på bilen, komma hem med okänd bil där skyltarna saknas (kartong och lite sprejfärg gör susen och behöver ju inte sitta kvar mer än från landsvägen till garageplanen) :angel:och besök av "skumma typer" som kommer när det blir mörkt med släckta lyktor, ja listan kan göras lång och jäklar vad han ringde och anmälde. :laugh:

Det roligaste av allt, en av mina "skumma" kompisar är polis. :D

Det är inte lätt med all teknik, ska minnas det när jag blir äldre tror jag :angel:

Har precis skickat över bilder via mms till mor och det utspelade sig i följande telefonsamtal:

Mor: Åhh såg bilderna men hur kom det till telefonen, var ju på google?
(Google är hela internet enligt henne, man når ju aftonbladet på google man kan hitta recept osv, jadå serru)

Jag: Nej bilderna var på en hemsida.

Mor: Ja på google menar du!

Jag: (andas lite djupt) nej på en hemsida sen tog jag och fixade bilden därifrån till min dator för att sedan flytta till telefon för att du skulle få dem på mms.

Mor: Jaha men vad bra att du tog dem på google och skickade ett sms så slapp jag krångla med datorn.

Jag ( andas fortfarande med koncentration) Dä äh lugnt, vassego´.

Mor: Jag förstår mig inte på det där alla gånger men google är ju såå bra.

Jag: Huvudsaken du fick dem på mms som du bad om.

Mor: Ja tack för sms:et

Jag( andas lite ytligare) och känner att ridån är på väg snart så ser till att avsluta samtalet och känner hur axlarna sjunker lagom för att jag slapp sitta med henne vid datorn via telefon, den upplevelsen är lång, grym och svettig..

Ps. Första gången jag flyttade till denna telefon från datorn (duktiga jag) men nej jag använde inte google och jag skickade inte till henne med sms.

Nu sitter jag med en mugg kaffe den kommer behövas till mina nerver :banghead:

So true for me:
3018741_700b.jpg

Det är inte lätt med all teknik, ska minnas det när jag blir äldre tror jag :angel:

Har precis skickat över bilder via mms till mor och det utspelade sig i följande telefonsamtal:

(Google är hela internet enligt henne, man når ju aftonbladet på google man kan hitta recept osv, jadå serru)

Jag: (andas lite djupt) nej på en hemsida sen tog jag och fixade bilden därifrån till min dator för att sedan flytta till telefon för att du skulle få dem på mms.

Mor: Jaha men vad bra att du tog dem på google och skickade ett sms så slapp jag krångla med datorn.

Jag( andas lite ytligare) och känner att ridån är på väg snart så ser till att avsluta samtalet och känner hur axlarna sjunker lagom för att jag slapp sitta med henne vid datorn via telefon, den upplevelsen är lång, grym och svettig..

Ps. Första gången jag flyttade till denna telefon från datorn (duktiga jag) men nej jag använde inte google och jag skickade inte till henne med sms.

:rofl:
Jag har en kompis som skickar mms fast jag sagt att jag inte kan ta emot mms då det kortet INTE har kontakt med internet utan BARA kan ringas med. Vad han gjorde före jul och på nyårsaftonen? Skickade mms NATURLIGTVIS! :banghead: :meh:

Jag är så trött att jag tror att jag somnar på stolen snart.

Kallt i huset. riktigt kallt, Det är något skumt med värmen så när jag kommer hem om kvällarna är det runt 14-15 grader. Så första timmarna går jag runt i tjocka ytterplaggen.

Trött på att frysa. Trött på att vara trött och trött på mig själv.

*stor kram* tant ska se till att ta hand om sig själv :heart

Det här måste ni höra.

Jag gjorde ärtsoppa med fläsk igår och när jag var i stan idag köpte jag punch. När jag höll på att värma soppan och skulle just värma punchen ringde dörrklockan och in klev en av mina mera perifera nya grannar. Hon noterar punchflaskan och startar denna konversation:

Hon: Har du gäster? Då skall jag inte störa.
Jag: Nej, jag har inte gäster, det är lugnt
Hon: Punchen!?
Jag: Vad med punchen?
Hon: DRICKER DU SPRIT ENSAM?
Jag: Ja, det händer, som nu till ärtsoppan.
Hon: VAD gör du när du blir berusad alldeles ensam?
Jag: Jag.... hysteriskt skrattanfall:D Det tog flera minuter innan jag lugnat mig och kunde prata.
Jag blir inte berusad av lite varm punch till soppan.
Hon: Vilken tur för dig. Jag kom för att fråga vad du tycker om xxxx-saken, skall vi agera?
Jag: Jag är inte insatt, har varit borta men jag hör av mig.
Hon: OK, Hei då och TA det försiktigt med spriten.

Till saken hör att jag är en gott vuxen kvinna med huvudet på plats och hon en lite "snipig" 30+- åring som verkar ha ett slags uppfostringsmani. Fick det intrycket på ett möte i villaägarföreningen.

:rofl: Alltså... ska jag vänta tills jag har sällskap för att dricka något så får jag vänta på att Bukefalister tar sig hit eller att särbon är här (vilket iofs varit ofta nu senaste året men det kan lika väl gå tre månader mellan vi ses). Det är ju inte som att jag dricker mig redlös oavsett om jag har sällskap eller ej :p

Ta ett glas vin, det fungerar bättre :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
821
· Visningar
46 312
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 916
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 633
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 031
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV