Vad i hela friden gör vi? (Del XIII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vissa saker går inte att ignorera, som när man ligger i hängmattan på kvällen och slappnar av och glor på tv eller just ska somna och någon börjar vagga den trots att man ligger helt stilla. Ibland luktar det nybryggt kaffe när jag kommer in trots att jag varit borta hela dan, eller nybakade bullar när jag sitter i rummet och då kommer lukten från köket fast det inte bakats på över ett år och bullarna ligger i frysen. Sen alla steg, allt som flyttas omkring, försvinner för att plötsligt dyka upp på annan plats,,,,,,,, sist letade jag efter sopkvasten jag har att sopa av bilen och JAG har iallafall inte ställt in den i logen för den har hela vintern tidigare stått i gamla stallet eftersom bilen står utanför. "Någon" pysslar här mer än mig tydligen. :confused:

Vissa saker går inte att ignorera, som när man ligger i hängmattan på kvällen och slappnar av och glor på tv eller just ska somna och någon börjar vagga den trots att man ligger helt stilla. Ibland luktar det nybryggt kaffe när jag kommer in trots att jag varit borta hela dan, eller nybakade bullar när jag sitter i rummet och då kommer lukten från köket fast det inte bakats på över ett år och bullarna ligger i frysen. Sen alla steg, allt som flyttas omkring, försvinner för att plötsligt dyka upp på annan plats,,,,,,,, sist letade jag efter sopkvasten jag har att sopa av bilen och JAG har iallafall inte ställt in den i logen för den har hela vintern tidigare stått i gamla stallet eftersom bilen står utanför. "Någon" pysslar här mer än mig tydligen. :confused:

Brukar hända när jag är uppe på vårat sommarställe, då pratar även mormor med mig :cautious:

Brukar hända när jag är uppe på vårat sommarställe, då pratar även mormor med mig :cautious:
Det gäller bara att inte prata om sånt i fel sällskap för då blir man antingen hånad eller idiotförklarad,,,,,,,eller både ock. Grannarna har varit med om samma saker på stället dom bodde på förut, barnen minns, hon minns men han har enligt egen utsago inte märkt nåt alls men jag har kommit på att han förtränger när han gör sig lite lustig på hennes bekostnad och sen går. Han är nog innerst inne byxis och det är inte riktigt lugnt på nya stället heller fast kåken bara är 8 år gammal. Det finns så mycket här för det är urgamla trakter med massor av fornminnen, skanser mm. mm. så det vore mer underligt om inget skulle uppenbara sig. :)

Det gäller bara att inte prata om sånt i fel sällskap för då blir man antingen hånad eller idiotförklarad,,,,,,,eller både ock. Grannarna har varit med om samma saker på stället dom bodde på förut, barnen minns, hon minns men han har enligt egen utsago inte märkt nåt alls men jag har kommit på att han förtränger när han gör sig lite lustig på hennes bekostnad och sen går. Han är nog innerst inne byxis och det är inte riktigt lugnt på nya stället heller fast kåken bara är 8 år gammal. Det finns så mycket här för det är urgamla trakter med massor av fornminnen, skanser mm. mm. så det vore mer underligt om inget skulle uppenbara sig. :)

Min mormor brukade stå i köket och prata med någon när vi var där trots att hon stog där ensam och blev arg när man frågade vem hon pratade med :cool:

Hennes svar var alltid: Nå, ingen så klart! Det är ju bara jag här!

:love: älskade lilla mormor är ofta hos mig och kramar mig :love:

väntar på leverans från COOP.
Sen ska jag äta, mysa med hunden och bestämma om jag ska flytta.
Behöver i så fall bara komma på hur jag får upp stolpen som är nerslagen minst 50 cm och det är rätt rejäl tjäle

Skulle behöva åka o handla men sen i förmiddags har vi varit invarderade av värsta dimman ett tag såg jag inte ens min brevlåda (ca 40m bort)
Nu är det lite bättre men råkallt o äckligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
821
· Visningar
46 319
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 916
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 635
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 031
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV