Vad i hela friden gör vi? (Del XIII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blomkålen står på spisen, det blir stuvad blomkål och kycklinggrillkorv idag och kanske en Zingo till det. Lyxkäk! :d

Igår blev det varma mackor med stenbitsrom, aioli, kokt medvurst och rödbetssallad på och så en rejäl laddning riven ost ovanpå det samt en kopp té. :d
Det tillsammans med en brasa i kaminen, musik från vinylskivor, glasbord, rostfärgad plyschsoffa framför en fondtapetsvägg, fejkädelträskivor på dom andra väggarna och heltäckningsmatta på golvet, mer 70-tal än så blir det inte. :p

Fan, nu blev jag sugen på att skotta upp en snippa på gräsmattan. Någon som vill hjälpa till? :)
Se här en förlaga
11934917_967172973346166_1490767222_n.jpg

Jag är så trött att jag tror att jag somnar på stolen snart.

Kallt i huset. riktigt kallt, Det är något skumt med värmen så när jag kommer hem om kvällarna är det runt 14-15 grader. Så första timmarna går jag runt i tjocka ytterplaggen.

Trött på att frysa. Trött på att vara trött och trött på mig själv.

Kallt i huset. riktigt kallt, Det är något skumt med värmen så när jag kommer hem om kvällarna är det runt 14-15 grader. Så första timmarna går jag runt i tjocka ytterplaggen.

Kramar till dig

var 15 grader nere i morse och 17 i sovrummet, inte så kul när man har element och har eldat fram tills kl 02:30 liksom..

Känns skönt att jag klarat av tre samtal idag och lyckas boka in alla tre sakerna på samma dag, så jag slipper åka extra. Ska klippa mig, gå till tandläkaren och sist gå till kiropraktor. Kommer bli en spännande torsdag nästa vecka.

Usch, jobbigt att ha kallt inne! Jag märkte stor skillnad på kroppen de ändå få dagar vi hade lite kyligare inne. Nu nör pannan funkar som den ska mår jag bättre.
Hoppas du kan få ordning på det! Kram!

Kram !

Ja har packat inför imorgon då jag beger mig till killen i morgon kväll ! Men tvättar ,diskar, kollar på farmen och kollar på fb och läser att nin bror och hans kollega höll på att krocka med en varg i finland ( dom har jobbat där en vecka och kommer hem imorgon)

Det här måste ni höra.

Jag gjorde ärtsoppa med fläsk igår och när jag var i stan idag köpte jag punch. När jag höll på att värma soppan och skulle just värma punchen ringde dörrklockan och in klev en av mina mera perifera nya grannar. Hon noterar punchflaskan och startar denna konversation:

Hon: Har du gäster? Då skall jag inte störa.
Jag: Nej, jag har inte gäster, det är lugnt
Hon: Punchen!?
Jag: Vad med punchen?
Hon: DRICKER DU SPRIT ENSAM?
Jag: Ja, det händer, som nu till ärtsoppan.
Hon: VAD gör du när du blir berusad alldeles ensam?
Jag: Jag.... hysteriskt skrattanfall:D Det tog flera minuter innan jag lugnat mig och kunde prata.
Jag blir inte berusad av lite varm punch till soppan.
Hon: Vilken tur för dig. Jag kom för att fråga vad du tycker om xxxx-saken, skall vi agera?
Jag: Jag är inte insatt, har varit borta men jag hör av mig.
Hon: OK, Hei då och TA det försiktigt med spriten.

Till saken hör att jag är en gott vuxen kvinna med huvudet på plats och hon en lite "snipig" 30+- åring som verkar ha ett slags uppfostringsmani. Fick det intrycket på ett möte i villaägarföreningen.

Hemma från stallet och huvudvärken är tillbaka. Den försvann en stund när jag kom ut, så jag passade på att njuta. Blev till och med ridsugen när jag satt och tittade på dotterns lektion. Söta hästen skötte sig riktigt bra.

Kramar till dig

var 15 grader nere i morse och 17 i sovrummet, inte så kul när man har element och har eldat fram tills kl 02:30 liksom..
Jag hade 12 inomhus imorse och jag eldade lika länge som dig och hade 23 när jag la mig. Den här kåken har permafrost under golvspånskivan som snart ligger direkt på jorden,,,,,,,och är väggspånskiva. :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
821
· Visningar
46 318
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 916
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 635
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 031
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV