Vad i hela friden gör vi? (Del XIII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
kom nyss hem och möttes av denna fina inbjudan!

idasinvite.jpg

Tack vare några lömska människor i den här tråden så har jag bakat kladdkaka och täckt den med nougat... :angel: Det tycker jag är värd när jag försöker diskutera ontologisk och metodologisk reduktionism och religionsvetenskap :crazy:

Fyfan... Jag har fortfarande nån slags svältdiet men vettefan hur det artar sig. Ska käka räkor och tomatsallad ikväll och har sparat ihop kalorier till ett glas vin som jag tänker njuta av till max.
Godis vore nice! MVH lider

Sovit hela dan, det där med snögalopp fick vara :(
Fötterna tycker jag är dum som går på dem och det tog mer på krafterna än jag "ville" att jobba igår. Hoppas bli liiite piggare av mat.

Och nu fick jag lite beslutsångest. Vad är egentligten bäst?
Att jobba för en stor internationell designer eller en mindre upcoming svensk designer?
På Cvt slår det kanske högre med alternativ 1 men jag har ju redan det på CVt tänker jag? Kanske kan utvecklas mer inom ett mindre företag som just nu utvecklas snabbt?

Kaozzz alltså kan uppenbarligen inte bestämma mig... men är ju helt klart sugen på alternativ 2 annars hade jag ju inte ältat detta...

Att jobba för en stor internationell designer eller en mindre upcoming svensk designer?
På Cvt slår det kanske högre med alternativ 1 men jag har ju redan det på CVt tänker jag? Kanske kan utvecklas mer inom ett mindre företag som just nu utvecklas snabbt?

Kaozzz alltså kan uppenbarligen inte bestämma mig... men är ju helt klart sugen på alternativ 2 annars hade jag ju inte ältat detta...

Jag har ingen aning om hur den markanaden ser ut men inom dom brancherna jag jobbat inom så har det varit uppskattat att ha jobbat för flera stycken stora bolag.

Om vi skiter i CVt - vad känns roligast?

Om du redan har erfarenhet av liknande jobb som nr 1 hade jag valt nr 2! Låter roligare :)

Hemma och har parkerat mig i massagestolen med en filt och värmen på. Fast jag vet ärligt inte om det var positivt för yrseln. Kanske om jag blundar.....

Ja ni kanske har rätt!
Känns som att jag har läge till löneförhandling :angel:
Pengar är inte allt, man måste ha kul på jobbet också annars blir man lika bitter som gubben som stod och svarvade bromsnav när jag jobbade på BM, när han gick i pension så skrotade dom maskinen och den hade han kört sen han började på företaget som 16-åring. HAN var bitter, sur och grinig jämt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
823
· Visningar
46 448
Senast: Kilauea
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 916
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 660
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 036
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar