Vad har ni för hundar?

Sv: Vad har ni för hundar?

Jag har en dvärgpudel. En mycket snäll och helt underbar hund.

P1012360.jpg

Bild118888-1.jpg

P1011663.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Jag har en chihuahua
En käck liten grabb som älskar både att ligga och mysa i soffan och att rejsa runt utomhus.

Liten
20806143.jpg

har blivit Stor
22154523.jpg

*lånar*

Här finns numera endast en hund.
En lagotto romagnolo, tik 4 år.

Hon är glad, villig att träna allt jag ber om och jättegosig! Hon tänker mycket själv och hänger med mig i stort sett överallt.

Nackdelen är hennes rädslor, numera fungerar hon utan problem i vardagen men oj vilken jobbig period vi har gått igenom vid 1-2 års ålder.
Hon har även väldigt mycket jakt i sig, men tack vare träning kan hon numera gå lös utan problem.

Jag och sambon har en blandrastik på snart 2 år och 3 månader, vid namn Felicia. Hon är en blandning mellan Rottweiler/Pitbull/Samojed/Karelsk Björnhund.

Inget illa menat, men varför just en sådan blandning :confused:
En hund med mycket fart och vilja antar jag ...

Sambons pappa parade familjens tik (don't ask me why), och sen kom 12 valpar. Jag förälskade mig i Felicia på en gång, samma sak med sambon. Så när jag fyllde 18 år fick jag henne i födelsedagspresent.
Sambon och jag hade pratat länge om att skaffa en hund.

Nog har hon en egen vilja och det är en jäkla fart på henne, men hon är helt underbar. Smart, lydig, charmig och har en mysig personlighet.
Skulle inte byta henne mot något.

KL

Har en field spaniel som nu är ett halvår, född i slutet på maj.
Dart's Defender heter han och är helt underbar :love:

24975133.jpg

tyvärr är han inte riktigt så liten längre.....:angel:

Douglas är en Golden Retriver hane. Han är 7 månader (född 1 maj) och är som de flesta golden, ett matvrak & gör allt för lite godis. Annars älskar att bära saker och nu har han precis upptäckt snön som var väldigt rolig. Det enda som har varit lite tråkigt är att han haft magproblem från & till men det är det enda. Han är min snutt :love:

test3.jpg

och som mini:
CIMG0778.jpg

Liten papillion blanding på 13år.

Tossan är en glad,lydig och pigg pensionär som beter sig som en valp om man plockar fram tex en tennisboll:bump:

hjälper gärna och ofta till med att ta hand om spindlar,skalbaggar och maskar åt matte när ingen annan finns till hands...

har med åldern minskat intresse för andra hundar.(förutom när hon löper:angel: )

Tossi.jpg

Vi har en Grand Danois pojke. Stor o stark, men lugn, trygg och mycket kärleksfull :love:

Är blyg för nytt folk, men älskar att ligga i sängen med husse och matte.

Soffan med kidsen är inte heller helt fel ;)

dsc01658-kopia_22617852.jpg

Jag och min sambo har en schäfer som heter Quera.
Två år gammal och svart med gråa tecken. En underbar tjej, mjuk, följsam och väldigt snäll.

Senast ändrad av en moderator:

Har världens underbaraste Whippet:) Snart 3 år gammal. Fördelarna är många, men älskar att vara nära flocken. Mysa i soffan och mysa i sängen under täcket. Kan vara med och springa lös brevid pållen när jag rider, och kan vara lös överhuvudtaget. Vänligt inställd till allt och alla. Helt enkelt en underbar individ och familjemedlem!
PICT3189.jpg

PICT2998.jpg

Jag har två stycken shih tzu hannar, Elvis och Douglas.

Elvis (M-l's beauty little fido) är ett år och två månader. Han är en underbart go och snäll hund. Det enda negativa med honom är väl att han har lite svårt att lyssna när han är lös. Han kommer, men han kommer inte förrän han nosat klart. Min första alldeles egna Hund.
19319992.jpg

20111623.jpg
23970625.jpg

Douglas (M-l's beauty gimli) är snart fyra månader. Väldigt gosig liten plutt, men väldigt katig också :p. Gillar att tugga på allt, och älskar att äta löv.
24431209.jpg

24350894.jpg

24786472.jpg

Hihi ja visst är han! Äh skaffa en till, en whipp tar inge plats i hemmet;)en sådan har man alltid plats för!

25001859.jpg

25001861.jpg

Jag och sambon skaffade en jack russel för två år sedan och inte ångrat en dag!
Wilma är pigg, social, hänger alltid med lös, älskar att följa med på ridturer och joggingturer, ingen tendens till jaktinstinkt, skäller aldrig, liten och smidig för oss som bor i lägenhet. Älskas högt av allt och alla, även de som vanligtvis inte giller terriers.
Vi hittade den perfekta hunden i vår Wilma :love:

Hi hi, är våra hundar bröder? :D
Sitter din såhär också? :p
23970604.jpg

:rofl: :rofl:

Typiskt shih-tzu :angel: men kanske är de släkt någonstans i ledet :D måste ju kolla bara för det, hahaha!
Han sitter inte så, men då få gånger han ligger på mage så ser bakbenen ut precis sådär :D.

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 400
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
3 176
Senast: Digbil
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 216
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
1 917
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer