Vad har ni för hundar?

Sv: Vad har ni för hundar?

24431209.jpg

24350894.jpg

24786472.jpg

SNUTTEBEBIIIIIIS!! :love:

Vår bebis heter Tuffe, BC-korsning (88% BC, 12% schäfer), 5 år. :)
En ranglåg och förarvek och otroligt snäll kille som aldrig ger sig i bråk med någon. Efter att ha växt upp med katter har han nu i veckan för första gången avvisat en av våra katter från hans matskål när hon stod o gluffsade i sig hans torrfoder (har precis börjat blanda i nytt, godare foder).

Otroligt vänlig som sagt. Medelaktiv och vill gärna vara med överallt - även till affären. Sitter hellre i bilen o väntar än hemma. Vill gärna ha uppgifter och är väldigt positiv, samarbetsvillig och lättlärd. Söker aktivt göra det vi önskar.

Kottberoende och hoppar gärna och högt. Vill alltid äta sina ben utomhus (förutom hos svärföräldrarna) och kan ibland ligga i timmar på tomten och bara hålla utkik. Utehund. När vi rider ut i skogen galopperar han i minst 30 minuter utan avbrott och hoppar högt över stock och sten, spårar och fullkomligt älskar att vara i naturen.

Han har eg bara en nackdel som jag kan komma på och det är att han är liiite lite för förarvek. Det är inget som egentligen påverkar oss negativt, tvärt om så kanske det är en fördel för amatörhundägare som vi. Men det hade kanske inte varit önskvärt i en avelshund tex. Med risk att det blir ännu starkare hos avkomman. (?)

Fördelarna är många. För mig är han den perfekta hunden på precis alla sätt. Otroligt vacker, 100% pålitlig då han är så fruktansvärt snäll mot precis allt och alla. Totalt orädd, skottsäker, mot folk. Ointresserad av människor vilket gör att han sällan går fram till folk om de inte ber honom. Tålig, snabb, smidig och tar sig fram överallt där jag tar mig fram i samma tempo. Uthållig och framåt. Lättlärd, samarbetsvillig, lyhörd.. Perfekt stl, perfekt päls. Går ihop med alla hundar, alla människor, alla djur.

Och han älskar att cruisa med jenkare, precis som vi.

tuffe2.jpg

tuffebad.jpg

DSC00856.jpg

bila.jpg

phpb3qynz.jpg

Senast ändrad:

Jag har en amstaff/abpt som är 2 år o 5 månader:) Hon heter Nikita o är enligt mig världens bästa,hon är alltid med mig, hemma o på jobbet:love:
Hon är min bästa vän.
Nikita älskar att gå långpromenader(som vi gör varje kväll),mysa, åka bil,båt , ja hon är med på allt jag gör,hon tvekar inte en sekund på att göra nått nytt:laugh:
men hon ogillar andra hundar de är väl de ända negativa med henne,hon går bra ihop med vissa men med andra smäller de bara..
men men vi går hundkurser o tränar privat så de kommer nog att lösas;)

slänger in en bild på henne:)

http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_29/24520000-24529999/640x480/24528313.jpg?0

*kl*

Jag har en gul labbetik på 1 år och 2 mån.
Hon är alltid go och glad, lätt att ha att göra med, mattes ääälskling!:love:
Nackdelen är väl att hon är fruktansvärt matglad och gärna försöker bryta sig in i fodertunnan, och så är hon ju rätt så klumpig med. Men heeelt underbar :)

24614389.jpg

24614381.jpg

24614333.jpg

24614348.jpg

24614351.jpg

Ursäkta bildbomb, det bara råkade bli så :O
En labbe blir det i framtiden :) En brun tik hade jag tänkt mig men man vet ju aldrig hur många gånger jag hinner ändra mig heller :O

Jag har 2 odjur här hemma. Först gubben, en 6 årig pb/rottis kille som föddes i min famn den 20:e september 2002.
24861561.jpg

Sen finns det en Dogo Argentino tik på 1½ år som är världens vackraste dogo!
24861767.jpg

Kan inte direkt säga att det finns några som hellst nackdelar med mina hundar. Dom är precis som jag vill ha dom. :love:

Pippi är min lilla pärla som på juldagen blir 4 år. En svart flatcoated retriever tik som i stamtavlan heter LP1 Ryegate's Bird On A Wire. Hon är väldigt lätt att ha med överallt, älskar att träna, kan alltid ha henne lös, väldigt lättlärd. Hennes nackdelar är att hon är ganska förarvek och om hon blir orolig så börjar hon att pipa. Hon är en riktig :devil: på att jobba o i höstas debuterade vi som apportörer på praktisk jakt o oj, vad hon kämpade :love: Pippi är meriterad på jakt, lydnad, utställning, viltspår och har gjort ett kanonfint MH-test.

Som bebis
pippi.JPG

Som vuxen
Blandat_101.jpg

I veckorna bor även mamma och pappas hund hos mig. Ior är en nu 9,5- årig flat hane som inte alls kan förstå att man ska ta det lite lugnt på gamla dagar :crazy: Men han är en underbar nallebjörn :love:

iorsitterpabrygga.JPG

Jag har en brun dobermann hane på 11 månader han är väldigt aktiv och busig så det blir mycket träning.. Han är väldigt trevlig och snäll och han och min 3 åriga son älskar varandra:) Han älskar att få vara med och han tror ibland att han är en mini hund.. :) så söt.. Har tidigare haft en svart dobberhane.

Har en grand danois hane på 3år, han är lugn och snäll optimal lägenhets hund vilket man kan betvivla pga storleken, men han är så lugn att han knappt märks inomhus.
Fördelar: Lugn, sällskaplig, barnkär, lättlärd, snäll, lätt att ha & göra med, ber alltid om lov innan han "tar" något, helt underbar!!
Nackdelar: finns inga direkta nackdelar, inte mer vår grandis i alla fall...men rasmässigt finns det många sjukdommar, hjärta, leder e.t.c kan vara svåra att ha med sig, det är ju ingen knähund precis även om dom tror det :D kräver mer eller mindre en regäl kombi för att få plats.

Vår underbara Grandis hane :)

Vi har en rottweiler på 16 månader. En riktig spellevink som älskar allt och alla. Kommer bra överens med alla typer av hundar, han är en "lekfarbror". Har en liten period nu när han är väldigt "pappig".

Fördelar: Vill alltid med ut, oavsett väder. Tycker om alla sorts djur och leker gärna med mina kaniner. Kaninerna är i hagen och han utanför.

Nackdelar: Har en tendens att tugga av sina koppel i en obevakad stund. Ibland är det inte ens meningen från hans sida. Han kan även vara lite väl "dum" ibland. Som att springa in i en tvättvinda när han busar, utan att ens märka det. :angel:

21x0ft.jpg

fuwghd.jpg

*kl*
Jag har 2 jack russels:
Shelby är en liten tjej (24 cm/5 kg) född -07. Hon är god och glad, ibland för glad. Katter och tennisbollar är favoriter. Väldigt lugn och tyst för att vara jack russel. Jagar i princip bara räven, vilket gör att hon kan gå lös för det mesta. Negativa saker är att hon är kinkig med maten och gnäller om hon inte får sin vilja fram. För tillfället har hon glömt allt hon kan och beter sig hemskt, typisk slyngelålder...
44811_1226751507.jpg

68826_1221914164.jpg

Urkel kommer nog bli en stor krabat. 4 månader gammal är han redan 25 cm hög och väger härliga 5 kg. Väldigt följsam och även om världen är så spännande att man inte alltid kan göra som matte tycker är lämpligast. Skälligare än sin syster, envisare också :) Det mesta rinner av honom ganska snabbt. Betydligt mer matglad än storasyster vilket förhoppningsvis kommer göra det lättare att motivera honom vid träning.
35492_1227112636.jpg

57822_1226751499.jpg

Här är min fina hund. Han är en 6 årig blandras mellan Schäfer/border collie.
Jätte trevlig och social. Tyvärr väldigt skällig och pipig...:grin:
Annars är han den bästa hund man kan tänka sig, han älskar mina små barn!
Han var nästan helsvart när jag fick honom men jag tror fan att han kommer dö vit..:D blir vitare för varje dag.. Alla tror att han är jätte gammal..
Skulle aldrig önska mig någon annan hund han är nin prins..:love:

24884870.jpg

24807669.jpg

http://www.pixbox.se/alb_show_id851687_page0.html

Jag har en flatcoated retriver/pointer-blandras på 2,5 år. Kastrat vid namn Zipper :)

För mig är han den perfekta hunden! Han älskar att hänga med mig ut på äventyr, åka tåg lite överallt, hänga med ut på ridturer eller en lugn hemmakväll. Han är precis så aktiv som jag gör honom, ena dagen kan han ligga på soffan och bara gå 5min-kissrundor, för att nästa dag hänga med på flera timmars ridtur. Följer mig vart jag går, oavsett väder eller destination.

Han är hyffsat förarvek, och en perfekt amatörlydnadshund som jag behöver. Otroligt ambitiös och lättlärd. Han funkar ihop med alla hundar. Älskar barn och kan ligga och bli klappad av dem i timmar eller springa runt och leka "ta mig om du kan".

Bra storlek, perfekt päls. Och självklart tycker jag han är vackrast i världen ;)

DSCN1162.jpg

Skogen128-033.jpg

DSCN1112.jpg

Senast ändrad:

Min tik ilska. <3

vad har ni för hund? En blandras Schäfer/malinois

hur är den? Hon är smart och lättlärd, hon kräver mkt
hjärnstimulans för att "funka"

hur gammal? 2 år och nån månad

Fördelar: lättlärd. :)
Nackdelar: finns inga ;)

pic_show_id25175677.html

Hej

Jag ägs av en blandras på 2 år och hon är raserna Bordercollie, labrador, wachtel, flattcoad retriver. Hon är supersnäll mott allt och alla och hon är väldigt smart och nyfiken. Hon fattar saker väldigt fort.

Nackdelar: hon litar på alla och tror alltid det bästa om alla. Lite vaktig hemma och på kvällarna. Kan vara lite lite gnällig när saker inte går tillräckligt fort enligt henne ute heh

Fördelar: hon är alltid snäll och lugn (inomhus :p) Lättskött päls m.m och hon är väldigt vaken. Vill gå ut i vilket väder som helst och alltid lika positiv. Kan leka med alla sorters hundar och djur. Har världens tålamod med både barn och valpar. Följer med överallt och kan gå flera timmars promenader ena dagen och bara korta turer nästa dag. Har en suverän av/på knapp och äter Allt hon får äta.

lite bilder :D

bella valp :

bellavalp.jpg

bella nu :

bella1.jpg

en till med storebrors bordercollie valp:

bellaochjack.jpg

ja det va min älskade vovvsing :love::love:

Senast ändrad:

Vi har två basenji-flickor hemma, en som fyller fem och en som är två år. De är från samma uppfödare men är inte släkt. Även om de är samma ras så är de helt olika!

Laijka, den äldsta, är en riktig dam. Man ser henne oftast i bädden (med minst en kudde i, gärna en filt också), men tassarna i kors och hakan upp i vädret. Hon är kinkig med det mesta. Torrfoder går bara att äta om det är uppblött, mosat och blandat med till exempel tonfisk. Man kan inte ligga direkt på soffan/bädden, utan måste ha minst en kudde under sej. Om det regnar ute och hon ska ut får man hålla ett paraply över henne, annars vill hon inte gå ut. Hon är alltså en riktig primadonna :p

Den andra, Kiro, är ett riktigt litet yrväder, som inte har alla indianer i kanoten, om man säger så... Om man frågar henne vart kissen är, springer hon runt i halv panik och kollar i taket. Om man knäcker ägg springer hon och kollar i fönstret. Hon är lite allmänt dum och förvirrad :p Hon är också ett perfekt exempel på varför basenjis kallas för mattjuvar. Hon gör vad som helst för att få mat! Vi kan inte ha dukar på borden, för då drar hon i dem tills maten ramlar ner. Om vi inte ställer in stolarna efter vi har ätit är hon plötsligt uppe på bordet och spatserar. Hon gör dödsföraktande hopp från stolar (varav minst hälften slutar med förvånad hund i en hög på golvet ;)) för att komma nära maten.

Kiro som valp

Kiro och min pojkvän

Laijka (inte så smickrande bild, men den enda på bara henne)

Båda tjejerna

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 400
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
3 176
Senast: Digbil
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 216
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
1 914
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer