Vad har ni för hundar?

Sv: Vad har ni för hundar?

Nu har jag ingen egen hund. Vill skaffa mig ett jobb först så man har arbetstider och inkomst. Då kommer det förmodligen att hamna någon stövare av slag här då karln vill ha något att jaga med.

Men får hämta min brors hund när jag vill hemma hos honom, vilket jag gärna gör!

Atlas är en okastrerad schäferhane, nu minns jag inte när han är född men ska vara över 2 år nu. Han är nog den mest stabilaste hund jag träffat! Vilket psyke! Har aldrig sett honom bli rädd för nånting. Blir han överraskad av något så är han framme och kollar vad det är direkt. Han följer en vart man än går som skulle få de flesta hundar tveksamma. Det enda problemet med honom är väl att han inte har något eget liv, man måste säga åt honom att gå och lägga sig, annars svansar han omkring och väntar på att man ska göra nånting med honom. Självklart gör han som många schäfrar... piper samtidigt :p Lekfull och lättlärd, älskar att arbeta. När jag var hundvakt åt honom var det tryggt att ha honom med sig på stan, han inger verkligen respekt med sin storlek. Fast alla tror han är en valp fortfarande, med sitt ena hängande öra. En helt underbar individ!

För övrigt är våran valack hans bästa vän, enligt Atlas själv!

20112409.jpg

20112410.jpg

20112403.jpg

jag och atlas i våras
20112407.jpg

Hejsan! Vilka fina vovvar! Jag har en 6 årig mellan pudel hane som är en härlig liten kille:) Men lite stressig och nervös,gillar inte regn och blåst men snö det tkr han om:P Sen har jag en 2 1/2 årig blandis hane, st:berhnard,leonberger och newfoundland. en bjässe på 54 kg:D
Två underbart fina vovvar

*KL*
jag har en 3 årig pyreéne, hon är jätte snäll och älska barn:)
vi har haft henne nu i ett år.
hon älska snö!!! och är väldigt gosig
hon är 72 cm hög men hon tror att hon är en liten valp så hon bruka hoppa upp i knät på en:p

GetAttachment2-1.jpg
[/IMG]

GetAttachment3.jpg
[/IMG]

Jag har en Borzoi på 10månader - en underbar hund på alla de vis. Men han gillar att kampa så kläderna går sönder och kan bli fruktansvärt stark om matte är upptagen med annat. Sen piper (gråter) han ibland vilket kan vara störande. Det var nog alla nackdelar, för övrigt är han otroligt snäll mot alla levande varelser, otroligt bra barnhund, kan gå lös och kommer på inkallning, gillar att lära sig nya saker och är trygg i sig själv och nya situationer. En bra hund helt enkelt! Och jag behöver inte borsta pälsen, silkespäls reder sig själv;)

dsc_1722_14644106.jpg
[/IMG]

Jag köpte honom från Stockholm "kennel" aquvåtts! vart kommer din ifrån? får man fråga vart landet du bor:laugh:?

Vi har två rottisar, Razzmatazz Bravizzimo "Basta" som är 7 månader och Razzmatazz Maximera "Maxi" som är 10 år. Basta är en riktigt tokstolle, har nog aldrig varit med om en livligare hund, hon är som en liten terrier. Maxi däremot är tvärtom. Hon är för det mest lugn och vill hela tiden stå i centrum. Får Basta mest uppmärksamhet åker hon på däng.. :p

Basta
86285_1223469600.jpg

Maxi
21875_1223469673.jpg

Vi har två rottisar, Razzmatazz Bravizzimo "Basta" som är 7 månader och Razzmatazz Maximera "Maxi" som är 10 år. Basta är en riktigt tokstolle, har nog aldrig varit med om en livligare hund, hon är som en liten terrier. Maxi däremot är tvärtom. Hon är för det mest lugn och vill hela tiden stå i centrum. Får Basta mest uppmärksamhet åker hon på däng.. :p

Basta
86285_1223469600.jpg

Maxi
21875_1223469673.jpg

ÅÅÅÅÅÅÅÅh vilka sötnosar!!!

*kl*
Jag har två rottisgrabbar

Türingens Strauss 3år och Knivsätters Caligula 6år. Roliga hundar att jobba med, den yngre har hur mycket energi som helst ute men kopplar av fint inne. Lagom tokig och mer som en ettåring i skallen. Älskar att gosa helst jämt och med alla.

Den äldre är mer "lagom" och nöjd sålänge han får vara med matte. Han är väldigt mycket mattegris och inte lika sugen på att gosa med andra. Dock glad i att jobba.

Vi pysslar med spår och lydnad samt en och annan utställning.
02-29.jpg

(grabbarna på fotosession)

05-24.jpg

strauss

01-18.jpg

calle

Jag har en 2-årig tik som är blandning mellan dobermann och rottweiler. Hon har mest rottis i sig men det ser inte ut så, hon är väldigt lätt i kroppen.

Fördelar: Aktiv, pigg, glad, lättlärd, lekfull, älskar barn de får slita i henne hur mkt som helst
Nackdelar: Osäker mot män hon inte känner

Bild002-3.jpg

har en tik på ca 9 mån. blandras med vit herdehund och terv. älskar henne över allt annat. hon är otroligt folkkär och tycker om att motionera. brukar träna lydnad och lite spår på hobbynivå. ska gå hundkurser här på gymn.skolan efter jul fram till jag tar studenten så vi kommer nog få en del rolig träning tillsammans! :)

så här ser hon ut.:love:

24706741.jpg

Jag har en blandras (dvärgschnauzer/jack russel) som heter Helmer och är 19 månader gammal. Utseendemässigt är han mest lik en ds men till sättet har han fått egenskaper från båda hållen. Helmer är väldigt glad och ÄLSKAR att leka! Han är överförtjust i bollar och är nästintill outtröttlig när det kommer till att spela fotboll. Hans energi är det verkligen inget fel på! Jag tycker att han är ganska lättlärd, dock har han redan drabbats av selektiv hörsel och kommer inte alltid på inkallning som han borde. :angel:
Hemma/inomhus har han väldigt lätt för att koppla av och finner sig snabbt tillrätta när han får följa med hem till kompisar osv.

Hejsan!
Ville bara tipsa dig om att min systers hund hade samma problem och det visade sig vara borelia.

Kanske har ni redan kollat det, men jag tänkte jag talar om det ifall de inte har gjort det.

Ha en bra dag!

Jag och sambon har en blandrastik på snart 2 år och 3 månader, vid namn Felicia. Hon är en blandning mellan Rottweiler/Pitbull/Samojed/Karelsk Björnhund.

Otroligt snäll mot alla människor och andra djur, hon har världens personlighet och får en verkligen att skratta då hon är på bushumör. Felicia älskar snö, då är hon som besatt.
Även om hon älskar att sova så har hon världens energi! Ibland är hon mer i taket än vad hon är på golvet.

IMG_1463minskad.jpg

IMG_1437minskad.jpg

Hos oss bor Keo, snart 8 månader.

Han är en welsh springer spaniel som går under smeknamnet "salamimonstret".
(Pga av sina många många prickar. Väldigt prickig, tom för en welsh.)

Helst vill han leka hela dagarna, men är duktig på att koppla av inomhus. Som liten bet han mycket i matte och husse, som lite större biter han bara i saker han får tugga på! Väldans hyvens! (Endast ett par skor har gått sönder, och det bara ett spänne! Inte en enda möbel!)

Roligaste aktiviteten är att spåra och så småningom, när matte vågar, ska vi ställa ut honom. Älskar människor och smäller med ett "tjong" bakändan i marken när han träffar äldre hundar. Är vänlig men tokglad och lite bufflig ibland. Vill vara med överallt, gärna i mitten. Framförallt om någon skulle råka kramas!

20081108012.jpg

Han ville ge husse en present. Men tyckte nog bäst om den själv!

/Syrsa

Jag har 2 st. Grand Danois pojkar, den ena är född i april-06 & den andra i juni-06. Alltså ganska jämngamla.

De är två helt underbara hundar som jag älskar överallt annat :love:
Vi sysslar med lite utställning, den tigrerade har 3 cert (dock var han under 2 år när dessa 3 togs, så nästa år ska vi försöka oss på ett 4'e och sista).

I min värld finns det bara fördelar med den här rasen, men visst finns det säkert nackdelar med dem också i folks ögon. (Bland annat deras storlek är ju ett outtömligt samtalsämne!)

Här är de, mina älsklingar:

Harry :love:
Harry02_kopia.jpg

Traviz:
Traviz02_kopia.jpg

Otroligt fina. :love:
Grand Danois är en av mina absoluta favoritraser, fruktansvärt läckra och trevliga hundar.

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 400
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
3 176
Senast: Digbil
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 216
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
1 917
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer