Sv: Vad har ni för hundar?
Blandras. Mellan bischon frisé, cotton le teur (stavning), lhasa apso, bishon havanais och pappan är yorshire terrier. Tror det var de raserna iallafal

Har papperna här någonstans men orkar inte leta upp dem

. Han är 1 år och 9 månader ungefär.
Han är reserverad mot främlingar och lite rädd/stressad när vi möter andra hundar (dessa saker håller vi på att träna bort, och det har redan blivit bättre!) vissa hundar och männsikor gillar han däremot direkt och känner sig trygg hos. Han har väldigt mycket vakt i sig och det gör ju inte saken lättare när man ska träna bort dessa saker!
Han är däremot en helt underbar liten vän som vill följa med överallt och har en STOR arbetsvilja och är väldigt lättlärd! Älskar att träna sök, spår, lydnad och agility! Vad man än hittar på så är han med på det. Helt underbart!
Han älskar familjen, men är ändå en enmanshund. När jag är hemma (är hemma helger och vissa vardagar för jag bor på skolan) så följer han mig överallt och ligger bredvid mig när jag sover, sitter vid datan eller tv:n. Han är en riktig liten knähund och älskar närhet och gos.
Han blir inte heller lätt trött utan kan lätt vara ute ett par timmar i skogen lös och springa runt.
Fördelar: Stor arbetsvilja, vakt (kan vara både positivt och negativt), gosig och snäll
Nackdelar: Reserverad och skällig (håller dock på att tränas bort med änsålänge lite framgång)
Återkommer med bild sen för pixbox vill inte samarbeta just nu.