Vad har ni för hundar?

Sv: Vad har ni för hundar?

Blandras. Mellan bischon frisé, cotton le teur (stavning), lhasa apso, bishon havanais och pappan är yorshire terrier. Tror det var de raserna iallafal:angel: Har papperna här någonstans men orkar inte leta upp dem:o. Han är 1 år och 9 månader ungefär.

Han är reserverad mot främlingar och lite rädd/stressad när vi möter andra hundar (dessa saker håller vi på att träna bort, och det har redan blivit bättre!) vissa hundar och männsikor gillar han däremot direkt och känner sig trygg hos. Han har väldigt mycket vakt i sig och det gör ju inte saken lättare när man ska träna bort dessa saker!;)

Han är däremot en helt underbar liten vän som vill följa med överallt och har en STOR arbetsvilja och är väldigt lättlärd! Älskar att träna sök, spår, lydnad och agility! Vad man än hittar på så är han med på det. Helt underbart!

Han älskar familjen, men är ändå en enmanshund. När jag är hemma (är hemma helger och vissa vardagar för jag bor på skolan) så följer han mig överallt och ligger bredvid mig när jag sover, sitter vid datan eller tv:n. Han är en riktig liten knähund och älskar närhet och gos.
Han blir inte heller lätt trött utan kan lätt vara ute ett par timmar i skogen lös och springa runt.

Fördelar: Stor arbetsvilja, vakt (kan vara både positivt och negativt), gosig och snäll

Nackdelar: Reserverad och skällig (håller dock på att tränas bort med änsålänge lite framgång)

Återkommer med bild sen för pixbox vill inte samarbeta just nu.

Senast ändrad:

*kl*

Jag har 2 odågor hemma :angel:
20128142.jpg

Fanny 13år schäfer/rotweiler
19545622.jpg

23476940.jpg

Goliat 5år jack russel terrier
25505795.jpg

23636630.jpg

19545619.jpg

Och vi håller på att leta efter ny hund och då blir det en Amstaff tik

vad har ni för hund?
En spansk gatukorsning ;)
Hur är den?
Busig, knasig, pigg och speciell. Men även lugn och mysig när hon sätter på charmen!
hur gammal?
snart 2 år men alla tror hon är en valp...
hur ser den ut?
ewe146.jpg

marispjulafton.jpg

Hennes fördelar är att hon är lätt lärd och älskar att springa i skogen så hon följer med ut när jag rider. Nu för tiden är hon väldigt lugn och mysig också. Köpte henne i sommras och då var hon ett litet monster :devil: nästan iaf men nu är hon till stor del av dygnet en ängel! Hon är även perfekt storlek strax över 30 cm hög och runt 6 kg. Kommer jätte bra överens med andra hundar också. Finns heller ingen likadan hund ;) hon är riktigt fulsöt också :D

Nackdelar: mycket jakt instinkter, vill gärna jaga och mörda katter och harar när hon ser dom... väldigt envis och blir lätt upp stressad och nervös

Vi har en stor Grand Danois pojke på 3 ½ år. Men i själva verket så tror han nog att han fortfarande är 6 månader.

Han far och flänger omkring som jag vet inte vad. Han är klumpig och svansen går stup i kvarten. Och får man en snärt av den, får man garanterat röda märken efteråt.

Men han är ändå världens goaste hund, som vill att alla ska klappa på honom och han vill upp i knät. Det är nog tur att han inte är medveten om sin storlek ;)

Lydnadsmässigt så är han inte en stjärna precis... Läste på någon sida någon gång om grandisar där det stod något liknande: "Det är bra hundar att träna lydnad med. Men de kan vara tröga på att utföra ordern". DET stämmer verkligen in på Tyke. :bump:

http://www.pixbox.se/pic_show_id25733881.html
Där finns lite bilder på tokhunden :)

jag har tre hundar. ingen är den andre lik.

först den största stjärnan av dom alla MAX:love:

max är 6 år gammal och som säkert alla ser en dalmatiner
http://photos-b.ak.fbcdn.net/photos-ak-snc1/v1646/9/26/669557935/n669557935_1028953_4986.jpg[/IMG

sen har vi omplaceringshunden och energiknippet Bella. troligtvis amstaff blandras. hon är 4 iår.

[IMG]http://www.amazingcats.se/nya_bella2_stor.png

sen har vi min lilla plutt Lasse. strävhårig tax på 6 månader

n669557935_1028958_8071.jpg

n669557935_1028954_5722.jpg

:love::love

*KL*

Jag har en Beauceronhane på 5 år som heter Focus. Fördelarna med honom är att han är otroligt familjär, nackdelen är hans dåliga nerver.

152723028084184.jpg

Sedan har jag en liten malinoistik på lite över året som heter Bråka. Fördelarna med henne är att hon alltid försöker göra sitt bästa för att få mig nöjd! Nackdelar.. Jag vet inga riktiga nackdelar. Kanske att hon ska hämta saker jämt, men det beror ju på mig :angel:

1773913202812623.jpg

181114172812623.jpg

KL

jag och min familj har en chihuahua hane på 7 år och så har vi precis fått hem våran nya, en amstaff valp på 9 veckor:love:

kan ju säga att det är en stor skillnad, från att ha haft chihuahuavalpar hemma till en större valp, såå mycket jobbigare, hehe men hon är jättesöt:love:

Jag hade ju inte lagt in nån bild... Och har tråkigt fortfarande;)

Loka, när hon blev SV-05, fortfarande stolt över det:D
LokaStockholm13.jpg

Fortune och Loka på stranden, vårt sommarnöje eftersom vi har en speciell hundstrand här, hundarna älskar det.
DSC00055.jpg

Har tyvärr ingen uppladdad bild på min yrtofs

Åh jag är verkligen kär i Weimaranern, en dag ska jag banne mig äga en sådan hund ...

Punkt och slut ..

Dethär är min lilla soppaloppa Zaga, en Staffordshire Bullterriertik på 1½ år ..
f45b3517-4687-44cf-88b3-e1c76aed78b72.jpg

Fördelarna överväger alla nackdelar kort och gott ;)

En otroligt kärvänlig liten dam som älskar allt och alla, fungerar med alla hundar och är en otroligt fin vän.

Min lilla soltråle :)

94e880d5-4da0-4cc8-97c0-e74ff8d4b8ed2.jpg

78048b59-644c-4afd-8bfc-6e1e1ade40942.jpg

Jag har en storpudeltik på 10 år.Väldigt snäll hund, men envis , glad och positiv förrutom efter kl 21 då ska man sova tycker hon och inte ha tv eller något ljud på :)

Och så har jag en skotsk terrier hane på 8 år, snäll men dominant mot andra hanar. Envis som de flesta terriers.

Här är de båda med sonen
5lhtd84h2y4qlj5w8i146wfubhnjl14fnbkloni7c.jpg

Och jag förstår inte hur du kan skratta åt Bråka?! På den bilden såg hon ändå relativt smart ut :eek:

Och din lilla Saga är bara för söt, ser ut som en vidbränd köttbulle ju! En sån där räser! :D

Hon såg ju ut som en spratteldocka över hindret, men fick knappast poängavdrag dock då hon är långt över ;)

Haha vidbränd köttbulle var något nytt, den får vi lägga på minnet :p

Hejsan! Jättefina hundar. Jag älskar Weimaraner.:) Hade jag varit jaktintresserad hade rasen varit självklar. Själv har jag Rhodesian ridgeback och Rottweiler.

Jag är också kär;) Min PV är hela tiden inne på nya hundraser och undersöker och grejar, men jag förstår inte det, jag har ju den perfekta rasen:D

Fast han är en spaniel/labbe-människa mer, hans hundar ska göra som de blir tillsagda, punkt slut. Mina räcker finger åt honom hela tiden och det är kanske inte jättekul:angel:

Men Zaga är minsann ganska charmig hon också:love:

Tack. Men RR är ju faktiskt inte så långt ifrån, de som säger att de vill ha W men avstår för jakten brukar skaffa sig RR, dobermann eller dalmatiner, så du är en av dem;)

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 400
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
3 176
Senast: Digbil
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 216
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
1 914
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer