Vad har ni för hundar?

Sv: Vad har ni för hundar?

Jag har en riesenschnauzertik på 8år!
Har alltid haft riesen,nu är det i 25 år,så nackdelar? Nej,jag hittar inga..
16410132.jpg

Men hjälp... Nu är jag helt förvirrad!!:crazy:
Har fått för mig att du har staffevovvar??
Blev helt fel i hjärnkontoret nu:rofl:
Jättesöta bilder iaf:D

Tar alla lite kort bara. Skriver lite olika saker beroende på vad de används till o ras, blir liksom så..

7 årig borderterriertik
+ Väldigt bra jaktinstinkt, mycket kompetent och jädrigt duktig. Bra uppfostrare. Mycket stabilt och starkt psyke. Bra päls & färg. Okomplicerad att träna, väldigt lättlärd, mycket klipsk. Enmanshund. Mycket självständig. Duktig spårhund.
- Ogillar andra hundar. Klarar inte av att bo i stan. Lite seg, tyvärr för långsam för högre agility. Lite samarbetsvilja. Fryser lätt. PIPIG. Äter katter, bokstavligen.

9 månaders borderterriertik
+Ser ut att ha mycket bra jaktinstinkter, bra drev förhopningsvis. Starkt och stabilt psyke. Tyst, o 'accepterande'. Väldigt förig & samarbetsvillig. Väldigt mycket fart och energi i. Glad, vänlig, social och fjäskig (kallas Masken hemma). Bra med andra hundar. Mycklet liten i storleken, bra päls o fantastisk färg.
- Lättstressad. Dålig rygglinje (växer förhoppingsvis till sig). I dagsläget ej så spårintresserad som jag önskar.. Träning träning!

snart 2-årig dptik
+ Söt, liten. Gullig, mysig. En-familjs-hund. Vacker färg. Fartig, snabb, klipsk och samarbetsvillig. Kompetent. Duktig spårhund.
- Vaktig. Reserverad mot främligar (fast det har tränats/växt bort till stor del nu). Liten, frusen. INTE MIN TYP AV RAS, INGET JAG SKULLE SKAFFA SJÄLV.

8 månaders whippethane
+ Vacker, utstrålning. Stabilt temp. Glad, pussig och social. Mysig till 1000. Samarbetsvillig och rolig hund. Snabb. Duktig spårhund.
- Kleptoman och förstörare. GAH. Mattegris. Kan vara pipig.

Jaa... Det var våra det:)

Gilly

SAY WHAT?! Sen nääääär har jag det? :D
Nej, uppvuxen med shih-tzu genom familjens kennel, och pointer. Inte särskilt staffe-likt kanske... :angel:

Här hemma finns två Dvärgpinscher grabbar, Harry och Kenny.

Harry är en väldigt speciell hund med mycket motor, älskar att träna och är otroligt lättlärd. Gudomligt snäll med barn men desto mer selektiv med vilka som i övrigt förtjänar hans tid. Nackdelarna med honom är väl att han tenderar till att vakta för mycket, och är svår att ha lös. Hamnar han utanför en viss radie kan han lika gärna välja att peka finger och gå åt ett annat håll som att komma. Han kan även vara problematisk vid hundmöten. På det stora hela är hans mattes hjärta som i slutändan charmar dom flesta.

22992353.jpg

Kenny är det gladaste och mest energiska som gått i ett par tassar. Han älskar varenda människa som kommer i hans väg och anser att livet är störtkul. Hans största fördel är att han är otroligt stabil, det är ingenting som bekommer honom nämnvärt. Nackdelen är väl att han ibland har problem att behålla fokus, men det är nog också den enda nackdelen jag kan komma på gällande honom. En otroligt rolig liten jycke helt enkelt.

20683916.jpg

Engelsk Setter hane på 8år, är tricolour men mest vit. Fördelar? Tjhaa... han tittar oftast på en när man ropar.
Han är mysigast och kommer ALLTID när matte är lite ledsen.
Nackdelarna är väll att det är en del pälsvård. Men nu är jag så van att jag plockar hellre pälsbollar än får korta hår i fötterna! Sen är just han lite känslig i magen och numera väldigt bortskämd av föräldrarna.

Salukihane på 7 år. Grizzle (deer??) Fick hem honom när han nästan var 4år och han är en riktig fegis. Fördelar är att han är mycket mysig på sitt eget lilla vis. Han är väldigt "värdig" och släpper inte in vem som helst in på livet (typisk saluki) Syrrans sambo har nu börjat på komma i närheten av honom. För han hade faktist keps på sig när han kom första gången och det gick inte för sig! haha

Tyvärr bor både hemma hos föräldrarna då jag flyttade för att plugga hösten 06. men de är mina bäbisar ändå!

vad fina hundar ni alla har! :)

glömde ju skriva om min egen hund..:grin:

jag har en svart curly coated retriever tik som är 3,5 år gammal. Hon är verkligen världens snällaste och goaste hund enligt mig.
hennes nack delar är vell att hon är ganska vaktig och gillar att jaga..hon är även lite skeptisk mot män första gången hon träffar dom eftersom hon har blivit illa behandlad av en man när hon var liten.
annars är hon en väldigt bra och snäll hund. hon älskar att bli klappad och kelad med , man kan aldrig klappa för mycket. hon är även busig som en valp nästan fast hon är 3,5 år.
Hon har också en väldigt härlig personlighet!:):D

har tyvär ingen bild på henne på datorn :( men hon ser väl ut som alla andra curlys ungefär..dom är ju ganska lika.

Vad kul en Curly till på buke! tror vi är uppe i hum... två:p (med min egen inräknad, alltså inga driver..)

Jag har alltså en curly coated retriver, en kille på 2,5 år som heter Anton!

Vi har inte någon direkt inriktning utan vi tränar lite olika, men sök är absolut favoriten men det är bara amatör nivå som vi håller oss på. Tränar också lite agilety (stavning?) och lydnad men det är också bara på amatör..

Fördelar med honom: Ingen jakt i sig så han går att ha lös nästan överalt, Relativt lydigt, bra med andra hundar, skäller inte på småsaker, Underbar att ha med på ridturerna, behöver inte gå 100 mil eller aktiveras på anat sätt varje dag för att inte "hoppa ur skinnet". tycker typ allt är roligt och älskar att göra grejer med matte..

Nackdelar: Kan känna sig lite osäker vid främmande personer ibland.. Älskar katter lite för mycket och kan bli väldigt påstridig och springer dom sticker han mer än gärna efter...:angel: Och så fiser han så det luktar gravöppning..

Mattes lilla ängel...

http://s243.photobucket.com/albums/ff199/Lillan86/th_DSCN0242.jpg

http://i243.photobucket.com/albums/ff199/Lillan86/qwrwet.jpg?t=1227558532
'

:bump:

Har tråkigt i kväll:p

som rubriken säger vad har ni för hund?
Jag har 3 hundar
Loka - kh weimaraner
Fortune - lh weimaraner
Mixie - tysk jaktterrier/border terrier

hur är den?
Loka- hon är ganska komplex. Jobbig med ett enkelt ord. Stökar mycket, totalt matfixerad och går igenom eld för mat. Dock en väldigt smart hund, ganska lugn för rasen. Hon är iofs väldigt rasotypisk, ganska lite motor och inte riktigt det galna som tillhör, hon tänker efter. Underbar hund dock, min lilla älskling. Hon är bra på att spåra och går ganska bra på fält trots att vi inte har tränat det så mycket, mest bara för "skojs skull".

Fortune- skitsöt men lite lobotomerad. Hon är underbart snäll, lugn och återhämtar sig fortfarande från en sjukdom. Gör allt man ber henne om, om hon förstår vad man menar. Väldigt lätt hund, älskar all uppmärksamhet. Som sagt gör hon inte allt för mycket nu, min PV tränar henne lite eftersom Loka inte lyssnar på honom och det går ganska bra med honom.

Mixie - tuff som en agaspis och säger exakt vad hon tycker. Terrier ända ut i tåspetsarna, men ganska väluppfostrad och har tävlat ganska mycket agility som hon är skitbra på.

hur gammal?
Loka 5 år
Fortune 6 år
Mixie 11,5 år

hur ser den ut?
Tja, weimaraner är ju gråa med gula ögon och Mixie är skitsöt;)

för/nackdelar?
Fördelarna med Fortune och Mixie är att de är himla lätta att ha att göra med när det gäller nästan allt. Vi är nogranna med att ge dem extra uppmärksamhet, annars stjäl Loka allt.
Fördelen med Loka är att hon i grunden är väluppfostrad, jag behöver aldrig skämmas över henne om jag har henne med mig nånstans. Nackdelen är att hon är jobbig, hon kan få för sig att leta upp tuggbenet hon gömde i juli 2006 i nån garderob en natt, då får ingen sova om hon inte stängs in med oss.
Nackdelen med Fortune är att hon saknar intiativförmåga.
Mixie har ingen större nackdel förutom att hon är skotträdd och har lite låg bittröskel

Så lever jag:angel:

Har nu varit boxer ägare i 4 v till en snygg mörk tigrerad hane (är nu 12 v), han är en cool kille som tar livet med ro mellan lekstunderna. Det här är min första boxer ska bli spännande och se hur han utvecklar sig, tidigare hundar har varit Bouvier, Grandis, Jack Russel :laugh:

Men åååh, bild bild! ska ju också köpa en boxer till våren :D. Varifrån kommer han?

Vi har fem hundar
Engelsk cockerspaniel på 11 1/2 år , hane , black and tan
vi har tränat och tävlat agility och kört lite viltspår , största nackdelen är pälsvården , han har en otroligt jobbig päls , matfixerad och detta blir värre ju äldre han blir.Fördelen med honom, pigg och alert,,mjuk och go i sinnelaget.
Maremmano-Abruzzese 10 år , kastrerad tik , nackdel är att hon är inte glad för våra katter ,fördel, funkar bra med övriga djur här hemma , vaktar på ett balanserat vis
Maremmano-Abruzzese tik 5 1/2 år , hittar inga nackdelar med henne , hon är en otroligt snäll och go hund
Lapsk vallhund hane, 2år , bor mestadels med yngsta dottern på internatskola, hon går hundlinje, han är otroligt lättlärd och arbetsvillig.Dottern tränar och tävlar freestyle och agility med honom ,
Lapsk vallhund , tik 16 månader , , vi tränar agility och lydnad

24538_1207333975.jpg

har en blandrastik BC-tollare som fyller 2år 23januari

fördelar: pigg, alert, lättlärd, går ha med överallt,
nackdelar: .....??..... en riktig retsticka när hon leker med andra hundar...
petig med maten.
hon är väldigt mån om barn utom när de kastar saker eller slänger sig på henne då säger hon ifrån... men skulle aldrig bita utan gnäller till och går undan

har haft henne sen hon var 8veckor, tränar en del agility med henne under det varmare halvåret, är mkt ute i skogen året om, älskar springa lös o nosa på saker.
och älskar att bli jagad av andra hundar när de leker.

Senast ändrad:

vad kul att du också har en curly! :)

vad söt han var :D

får man fråga var du köpt han?

Men åååh, bild bild! ska ju också köpa en boxer till våren :D. Varifrån kommer han?
Är suveränt urusel på att lägga in bilder på datorn, han kommer från kennel Mysslingen, där finns han på bild, T kullen , Trenter.:laugh: Kul att du ska bli boxer ägare själv har jag alltid sneglat mot den rasen i många år men dragit på det då många har sagt ,guu vicka energiska hundar men man har ju överlevt o klarat av både Bouvier o Grandis , Jackis så jag hoppas att denna kille också ska bli trevlig.

1golden tik på 6mån,ljus,trevligt temp,lydig,blev BIM på sin första utställning,allt var positivt i utalandet av domaren: extremt fin gång,väldigt fin päls, bra temp, ett bra utställningsämne! osv....
1 hede/jämte tik,3år,väldigt trevlig på alla sätt,pigg och framåt, ser ut spm en jämte fast lite smalare och ljusfärgad.
1 tyskjaktterier/foxterrier tik på 6år, oxå gon väldigt trevlig men det är ju en terrier hon när hon hamnar i bråk med ng annan så ger hon sej inte,ser ut som en foxterrier fast med mkt päls,bra jakthund.
alla hundar går bra tillsammans ca 95% av tiden i mitt hus måste det funka, ofta går jag i mellan för jag betsämmer i mitt hem iallafall!

Min BC tik är född november -07

Hon är positiv och allert. Följer varje steg jag tar och förgyller mitt liv. Väldigt bra när de gäller all träning, envis...

....för envis. För mycket humör i vissa fall. Lite co-co i huvet :p

Skulle önska att hon hade längre tålamod med andra hundar
cimg5437_20803926.jpg

Han var jättesöt!
Ja jag har väl alltid haft ett gott öga för boxer (och många andra raser :angel:), men dragit mig för att folk alltid varnat mig för att "de är så sjuka" osv. Men nu har jag hittat en uppfödare som är mycket noga med hennes avelsmaterial vad gäller sjukdomar osv så då var det ju inte mycket att tveka på längre! Fick kontakt med henne här på Buke (Nuzzan) och har även hälsat på, hennes hundar är helt underbart söta och snälla, och energiska då givetvis ;).

Så nu väntar vi på att tiken ska börja löpa :D oliiiiiiidligt spännande!

Senast ändrad av en moderator:

Vilken fantastisk vacker labrador! :love:

TS:

Jag har två hundar, en labradorkille, Sam, 4 år och en rottweilertjej, Zelda, på 4½ månad.

Sam skulle egentligen bli en jakthund då han har en jättefin jaktstam, men tyvärr så var han på tok för pipig och upphetsad när han skulle vara med och apportera, så han blev familjens kelgris istället. Nu så får han agera drevhund istället och tycker det är livet. Han är världens snällaste, älskar alla, är en ängel mot småbarn och en riktig liten pussgurka. Han är pigg och alert, modig, ryggar sällan tillbaka. Han är tyvärr lite orolig och blir lätt stressad, en riktig humörkännare, så fort jag höjer rösten eller pratar allvarligt så går han och gömmer sig, är jag ledsen så kommer han och torkar tårarna, är jag glad så skuttar han runt osv. Brukar kalla honom för skuggan, då han har svårt att vara ensam hemma och alltid vill vara där någon annan är. Hans trygga punkt är bilen, så ska vi någonstans så får han stanna där. Han är min första egna hund och har stulit den större delen av mitt hjärta.

dsc01473_1196465810_8384957.jpg

dsc_0122_1152466030_8384073.jpg

bild_003_1176890466_8384322.jpg

Hade inga bilder på den här datorn så det fick bli några kassa som låg ute på nätet.

Zelda köpte jag för att jag ville ha en hund som var lite mer vaktig än Sam, då jag och min sambo flyttat ut till en gård på landet så skulle det kännas tryggare med rottis än en labbe som älskar alla... Zelda är envis, feg, älskar att busa, världens matgladaste (hon slår Sam, som var den matgladaste hunden jag träffat på innan...) husses lilla bebis som får ligga i soffan och i sängen, allra helst på huvudkudden. Eftersom hon levt med Sam nu i över 2månader så har hon blivit mer som en labrador som älskar alla än som en vakthund, så jag undrar vad som kommer bli av min tuffa lilla brud när hon blir äldre. :love:

img_0471_17244964.jpg

dsc_0080_20169541.jpg

dsc_0040_20169754.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 400
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
3 176
Senast: Digbil
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 216
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
1 917
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer