Vad görs? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår hade vi -7, i dag +6 och snön smälter för fullt :wtf:
Alma är upprörd för att syrran sitter i rummet och Astrid för att hon inte får gå ut men hon behöver mer tid i exponeringsläge för att fungera i hela hemmet tydligen så vi får backa bandet lite i några dagar. Kaninerna verkar dock överlyckliga över att ha sin kompis tillbaka :love:
I går gav sig smärtan och jag kunde äntligen ta mina örter till natten så i natt har jag äntligen sovit igen, bra sömn är oslagbart! :bow:

Busskaoset fortsätter... Trafikolycka precis före vår hållplats, trafiken står still, bussen före verkar stå precis bakom olyckan och är snart 40 min sen, nästa buss som dottern skulle ta trodde vi då skulle åka en omväg men komma fram till knytpunkten för flera bussar, men nej den brummar på förbi avtagsvägen och ställer sig även den i den stillastående kön... Nu tio minuter försenad men mer lär det väl bli. Så nu skjutsar maken dottern till skolan istället...
Tycker bussarna hos dig innebär mer stjälp än hjälp? Visst olyckor kan de såklart inte hjälpa, men när de bara kör förbi hållplatsen...

Varit uppe sen 04:00 pga av blodsockret var körbar vid 8 så nu sitter jag på jobbet och när jag kom in så trillade bs nedåt igen så nu sitter jag mest och återhämtar mig.

Vårdcentralen avklarad och barnet är i skolan. Jag ska byta om till stallkläder och köra till stallet. Just nu uppehållsväder och 7 grader varmt. Helt okej ridväder!

Tycker bussarna hos dig innebär mer stjälp än hjälp? Visst olyckor kan de såklart inte hjälpa, men när de bara kör förbi hållplatsen...
Ibland känns det så, men å andra sidan fungerar det många gånger också, annars skulle ungarna aldrig komma till skolan. :D Men ja de har lite svårigheter att stanna :cautious: Det verkar vara väldigt olika hur man tar beslut när det är stopp på vägen, andra gånger har barnen ringt och sagt att bussen har tagit en annan väg eftersom det har varit stopp någonstans men den här gången så ställde de sig bara i kö. Så när det väl släppte nyss så kom det tre bussar efter varandra. :meh:

Jag har sovit gott men vaknar upp med vad som känns som rejäl baksmälla. Jag har inte druckit en droppe alkohol i år än så det känns föga troligt ;). Har en härlig träningsvärk dock :D.

Är glad över att mina hästar är fullbroddade. Av all den underbara snön har det blivit ett tjockt islager nu. Ser livsfarligt ut!

Ibland känns det så, men å andra sidan fungerar det många gånger också, annars skulle ungarna aldrig komma till skolan. :D Men ja de har lite svårigheter att stanna :cautious: Det verkar vara väldigt olika hur man tar beslut när det är stopp på vägen, andra gånger har barnen ringt och sagt att bussen har tagit en annan väg eftersom det har varit stopp någonstans men den här gången så ställde de sig bara i kö. Så när det väl släppte nyss så kom det tre bussar efter varandra. :meh:
Tur att det funkar nån gång :up::rofl:

Barnen har lämnat hemmet och jag planerar resten av januari. En del möten och annat att ta tag i.
Hade önskat att göra något vettigt idag men känner att orken tryter och då det nog bäst att lyssna på kroppen och gosa in sig i en filt i soffan och kolla på film och slappa. 2 dygn själv med barnen gör ju sitt. Imorgon är maken ledig så får sparka mig i baken då istället :)

Sugen på läsk och det är förbjudet fram till fredag. Hjälp mig stå ut :arghh:

Disken är väck, men jag fixar det enkelt genom att tillföra nytt efter min fika :D Är så sjukt trött så jag tror jag ska ta en liten tupplur medan minstingen sover.

Ligger i sängen med hunden på magen, ska strax gå upp och ta tag i dagen. Dock vill denna söta fröken inte lämna sin sovplats :love:

Bifogade filer

• 20171029_194352 (1).webp
    20171029_194352 (1).webp
    101,8 KB · Visningar: 27
Såg att allt var klart med mitt ridhuskort nu. Tänkte skritta dit innan lördag så min häst får se sig omkring lite, han blir så nervös av nya ställen så att ge honom en chans att kolla in stället utan krav från min sida (träning) känns som en schysst grej :D Finns det speglar vet jag vad han kommer göra :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Eller rattare sagt, nar ni sitter pa toa lange, vad underhaller ni er med medan ni sitter dar? :p I dag larde jag mig om aggulor...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 636
Senast: MiaMia
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
88 89 90
Svar
1 798
· Visningar
48 587
Tjatter Mina syskonbarn ska få ett besök på Leos lekland i julklapp. Att bara ge dem ett presentkort eller skriva ut en lapp känns jätte tråkigt...
Svar
1
· Visningar
232
Senast: Entourage
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 533

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Vilket är ert favoritgodis?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat