Vad görs? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har fått en allergisk reaktion på något så det kliar precis överallt. Ögonen är värst, känns som sandpapper. Inga utslag, "bara" kliar. Så jag ska försöka krypa i säng och hoppas det gått över till i morgon

Och så var det slut på friden :meh:

Grannen med sina 2 tvillingsöner (blir 6 år i år) har kommit hem från deras 6 veckor jul/nyår/sommarlov-semester

Mellan 7-8 på morgonen (som är nu, min heliga kaffe+cigg+buke-stund på dygnet) är det skrik och gap när de ska upp och i ordning för förskola...
Dom kommer hem runt kl 14.30 och då är det högljudd lek utomhus på vår gata tills det är middagsdags och de går in runt kl 17-18.
Sedan är det gap och skrik igen ca 19- 20 då de lägger sig.

Det är ju sorgligt egentligen.. dessa barn har inte mycket till framtid.
Deras mamma är i alkohol/drogträsket så pappan har vårdnaden, han har städat till sig men han är 60+ år och förmodligen inte mycket stöd i situationen.
Han skriker och gapar på ungarna och dom käftar emot...

Funderar på om jag ska gå ut och gå, duscha eller måla. Helst skulle jag vilja sätta mig i bilen, åka upp till Gävle, ge min kusin en kram och deras läkare en utskällning :banghead:
Hur fan kan man ge svaret att bara fortsätta pumpa i en 1 åring alvedon och ipren :eek: när han gått med 39 gr feber i 6 dgr?! Inte äter eller dricker ordentligt, är slö och trött och allmänt nedsatt allmäntillstånd. :down:
Men nej, fortsätt tryck i honom lm som inte ens är lämpligt för hans ålder istället för att skicka familjen vidare till barnklinik. :arghh:
6 dagar!? Jag hade åkt in till akuten för länge sen. Småttingar har ju ingen motståndskraft.

Jättebra, toppen ..... gissa vem som inte är trött alls nu :arghh::cautious::meh:

I morgon väntar rehabmöte :crazy: Fick reda på av FK att chefen visst skulle ta med HR fastän han sa att han inte skulle till mig :meh: Så nu har jag ringt min kontakt på facket som följer med :sneaky:
Hoppas det går bra i morgon och att vi kan komma överens. Känns så stressande sånt här. :cautious:

Var iväg och kollade på en hästtransport tidigare idag, en superfin som jag helst hade krokat på och dragit hem direkt. Den ligger egentligen över vår budget, men säljaren kvittrade så glatt om avbetalningsmöjlighet :cautious:. Får ut en rejäl summa försäkringspengar efter allt trasslet som varit sen i november, så frågan är om man ska slå till eller inte. Sambon tycker att vi ska ha den, själv vill jag kolla över ekonomin både en och fem gånger innan för att inte göra något förhastat. Men så duktig ponnyn var idag så förtjänar hon att åka fint :love:

Var iväg och kollade på en hästtransport tidigare idag, en superfin som jag helst hade krokat på och dragit hem direkt. Den ligger egentligen över vår budget, men säljaren kvittrade så glatt om avbetalningsmöjlighet :cautious:. Får ut en rejäl summa försäkringspengar efter allt trasslet som varit sen i november, så frågan är om man ska slå till eller inte. Sambon tycker att vi ska ha den, själv vill jag kolla över ekonomin både en och fem gånger innan för att inte göra något förhastat. Men så duktig ponnyn var idag så förtjänar hon att åka fint :love:
Både du o ponnyn förtjänar det!

Ahh tänkte på runt LA , jo det är kyligare i SF.

Jag ar varken runt SF eller LA ... Vi har just slagit ner vara tillfalliga bopalar i Mercer, mellar Modesto och Fresno ... i dalen nedanfor bergskedjan Sierra Nevada. Just nu har vi straxt over 15*C men med stralande sol sa sitter man bara i la sa ar det jatte skont att sitta ute.
Nu blir det en "snack" sedan bar det av for att jobba med hundar.

Frågan är, kan man lägga till rödlök i en BLT och måste man rosta brödet? @hastflicka du som är 'på plats' vad säger den samlade expertisen? :idea:

Absolut! Lagger man till avocado blir det en "California BLT", lagger man till agg blir det en "breakfast BLT", lagger man till salsa blir det en "mexican BLT" ... mojligheterna ar oandliga.:p
och man maste ju inte rosta brodet ... men det blir godare om det ar rostat.

Försöker sova. Omöjligt. Ledig tills på lördag så kvittar egentligen. Haft en pissdag med noll ork och en trötthet utan dess like. Känns som hela dagen bara gått åt till att räkna ner timmarna tills jag kan lägga mig och sova igen, men när man väl fick det så är det omöjligt iallafall. Suck!

Men så sorgligt, Ursula Le Guin har dött :cry: En av de verkligt stora författarna och någon som jag älskade. Måste läsa om Left Hand of Darkness och Earth sea RIP

IMG_8412.webp
Och så håller vi tummarna för att jag inte behöver kontrollera några växlar, skriva blanketter, stänga av bromsar eller evakuera? Okej? Tack!
(Och imorn blir det plusgrader, värt!)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Eller rattare sagt, nar ni sitter pa toa lange, vad underhaller ni er med medan ni sitter dar? :p I dag larde jag mig om aggulor...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 712
Senast: MiaMia
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
90 91 92
Svar
1 832
· Visningar
49 357
Senast: Lilla
·
Tjatter Mina syskonbarn ska få ett besök på Leos lekland i julklapp. Att bara ge dem ett presentkort eller skriva ut en lapp känns jätte tråkigt...
Svar
1
· Visningar
232
Senast: Entourage
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 533

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025

Hästrelaterat