Vad görs? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknar och kan inte sova. Tänkte att det blir perfect att dra igång min nya crokpot jag köpt.

Inser när jag packar upp skiten att den som heter Slowkook bara är en vanlig gjutjärnspanna som emaljerats.
Vilken besvikelse till det priset!
Vete fan om jag ens får plats med en till kökspryl. Så vet inte om jag kan köpa en krockpot när jag har den här dumklumpen.

Måste lära mig läsa..

Slänger i mig en snabb frukost innan jag ska iväg och släpps ut hästar. Det har kommit 15-20 cm.snö i natt, vilket väl vore mysigt om det inte var för att det ska bli +5 senare idag. Fatta vilket slask det kommer bli :arghh:

Jobbar :grin: :rofl::rofl::rofl:

20180124_155047.webp

(F.ö. ÄNTLIGEN kan man ladda upp bilder direkt ur fonen!)

Varit vaken sen fem i morse men först nu börjar jag känna mig som vanligt. Hade en mardröm som kändes väldigt verklig och när jag vaknade grät jag lika mycket som i drömmen och kramp i magen.

drygt 20 cm snö och plusgrader... :cautious: Busschauffören blev jag tvungen att lysa rakt i ansiktet för att hen skulle stanna vid busshållsplatsen, eller ja tre meter efter eftersom hen inte hann stanna i tid. Två människor med reflexväst, en hund med reflexväst och två lampor? Ska man inte synas då? Speciellt när bussen kör typ 50 pga väglaget... :crazy:

Vaknar och kan inte sova. Tänkte att det blir perfect att dra igång min nya crokpot jag köpt.

Inser när jag packar upp skiten att den som heter Slowkook bara är en vanlig gjutjärnspanna som emaljerats.
Vilken besvikelse till det priset!
Vete fan om jag ens får plats med en till kökspryl. Så vet inte om jag kan köpa en krockpot när jag har den här dumklumpen.

Måste lära mig läsa..
Du köpte en slowkook när du skulle ha en krockpot? Vad är skillnaden mellan dessa?

Fy sjutton vad jobbigt att få ut alla hästarna idag! Hälften ute och jag är HELT slut. Minst 20 cm blötsnö överallt, med drivbildning på uppemot 50 :arghh:

Eh okej. Nu har jag huawei health och Google health igång, förstnämnda säger 3400 steg, den andra 4200 :confused: :rofl: jag tror jag litar mer på den första...

Varit en sväng i stallet och både gett mig själv och minstingen frukost. Ska strax väcka dottern som ska lämnas på fsk om en dryg timme. Redan 6 plusgrader. Kändes konstigt varmt ute?

Känner mig utmattad. Gick hem och skippade alla festligheter. Gick in till granntanten och snick-snackade lite. Vi drack ett glas vin och hängde lite. Sååå gött att slippa modefolket för en stund!
Sen messade mina kollegor och meddelande att vi frontade Vogue streetstyle. Tja jag såg ju glad ut iaf :angel:

26384302_1935539756708585_2821624824336482304_n.jpg

Kommer fan inte orka jobba imorgon. Tänker gå i ide och ligga i soffan och betrakta min stökiga lägenhet heeeeela dagen :p
WOW!!!
Grattis

Håhåjaja. Första jobbet blev uppskjutet till tio halv elva. Andra jobbet svarar inte. Så nu får jag sitta här och vänta. Vänta vänta vänta.
Tur att det är lågsäsong så det går att vara så här flexibel. Hade det varit högsäsong hade jag inte väntat utan kört på ändå. Har visserligen lite lust att göra det ändå, bara för att bli av med jobben och komma hem tidigt. Nu är jag i och för sig hemma tidigt ändå, men jag ska ju jobba sen så dagen blir lite uppstyckad..

Jag har tråkigt.

:banana: Har världens energi efter en helt fantastisk föreningskväll! Sparbanken hade fixat tillsammans med sisu, och Anneli Östberg föreläste! Så pepp att dra igång föreningsarbetet och kul att träffa en massa andra föreningar, massor av tankar, funderingar på värderingar och vilka fördomar jag bär på som jag inte ens tänker på. Superkväll helt enkelt! :bow:
Hon är härlig!

Busskaoset fortsätter... Trafikolycka precis före vår hållplats, trafiken står still, bussen före verkar stå precis bakom olyckan och är snart 40 min sen, nästa buss som dottern skulle ta trodde vi då skulle åka en omväg men komma fram till knytpunkten för flera bussar, men nej den brummar på förbi avtagsvägen och ställer sig även den i den stillastående kön... Nu tio minuter försenad men mer lär det väl bli. Så nu skjutsar maken dottern till skolan istället...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Eller rattare sagt, nar ni sitter pa toa lange, vad underhaller ni er med medan ni sitter dar? :p I dag larde jag mig om aggulor...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 636
Senast: MiaMia
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
88 89 90
Svar
1 797
· Visningar
48 587
Tjatter Mina syskonbarn ska få ett besök på Leos lekland i julklapp. Att bara ge dem ett presentkort eller skriva ut en lapp känns jätte tråkigt...
Svar
1
· Visningar
232
Senast: Entourage
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 533

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Inredningstråden nr3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat