Vad görs? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag börjar förstå vissa äldre lärare som klagar på lärarstudenternas kunskaper, idag var det en medstudent som aldrig hade hört ordet anarki och ville få det förklarat för sig. :cautious: Jag är mest överraskad att hen har lyckats gå snart två på universitetet och inte stött på ordet tidigare. :rofl:

Dags att åka till jobbet.
Tog andra kapseln järntillskott igår. Tror inte min mage gillar den. Aj :down:, alldeles öm.

Vaknat med huvudverk och ond hals :down: Men har fältarbete idag som inte kan skippas så bara att bita ihop.

Eleven kommer dock inte (till hans eget fältarbete :meh:) för han är sjuk :meh:

Ont i lilltån och kramp i latmasken då, eller? :grin: Jag hoppas hans beteende kommer att rapporteras till hans handledare, det är ju under all kritik (och hur kommer det sig att du råkar åt för alla plantor?!).

Hoppas du piggnar på dig snabbt :heart

Jag börjar förstå vissa äldre lärare som klagar på lärarstudenternas kunskaper, idag var det en medstudent som aldrig hade hört ordet anarki och ville få det förklarat för sig. :cautious: Jag är mest överraskad att hen har lyckats gå snart två på universitetet och inte stött på ordet tidigare. :rofl:

Senaste gången jag gjorde högskoleprovet (på stenåldern typ) åt jag lunch på ett fik med mamma inför eftermiddagens provdel. De bredvid oss diskuterade ordförståelsedelen och hur svår den hade varit och tog upp exempel på vilka konstiga ord som hade varit med. Jag höll på att dö av skratt och min mor av förfäran, låg- och mellanstadielärare som hon var! :rofl: Orden var verkligen inga konstigheter utan allmänbildning. Helt klart sådana man ska kunna om man siktar på högre utbildning.

Väntar på att middagen ska bli klar liggandes i soffan. :love:

Och om någon råkar känna sig nere så vill jag bara visa denna bild på en katt som ser en julgran för första gången.

78c661747c7a6ef7dea9014729d9d1ee--funny-faces-funny-animals.jpg

Katten i svarta stövlar och hatt i Shrek! Han finns på riktigt :love:
Shrek-a-Irresistible-Puss-in-Boots.jpg

Uppe för tidigt dag med :wtf:
Sov mini sov! på nätterna :meh:

Nåja, en kopp kaffe nu så kanske jag piggnar till sen.
Gräsänka tills imorgon pga sjuka människor på makens jobb så dom har fått byta runt lite. Så han kom hem tidigt från kvällsjobbet igår och åkte tidigt idag. Men hemma imorgon kväll igen.
Ska iväg och handla hem lite mat sen tänkte jag så får skriva en lista när mini är lämnad på förskolan.
Måste städa i eftermiddag då syrran kommer på besök i helgen :)

Jag är vaken och på plats.... mer än så garanterar jag inte.

Måste lösa en leverans men utan chaufför. 42st 6m vägtrummor ska transporteras och jag har en lastbil utan chaufför (chauffören befinner sig på solsemester)

Tips någon?

Senaste gången jag gjorde högskoleprovet (på stenåldern typ) åt jag lunch på ett fik med mamma inför eftermiddagens provdel. De bredvid oss diskuterade ordförståelsedelen och hur svår den hade varit och tog upp exempel på vilka konstiga ord som hade varit med. Jag höll på att dö av skratt och min mor av förfäran, låg- och mellanstadielärare som hon var! :rofl: Orden var verkligen inga konstigheter utan allmänbildning. Helt klart sådana man ska kunna om man siktar på högre utbildning.
När jag gjorde högskoleprovet, också väldig många år sedan :angel: så blev jag nervös på orddelen för att jag tyckte att det var för enkelt, jag måste ha missförstått något :confused: men tydligen inte.:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Eller rattare sagt, nar ni sitter pa toa lange, vad underhaller ni er med medan ni sitter dar? :p I dag larde jag mig om aggulor...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 848
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
93 94 95
Svar
1 896
· Visningar
51 441
Senast: Enya
·
Tjatter Mina syskonbarn ska få ett besök på Leos lekland i julklapp. Att bara ge dem ett presentkort eller skriva ut en lapp känns jätte tråkigt...
Svar
1
· Visningar
232
Senast: Entourage
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 534

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Konstiga drömmar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat