Vad görs? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kommit hem från en helt magisk konsert på kulturhuset i lilla grannbyn.

Sätter mig vid datorn och skygga katten - den jag inte får röra mer än högst en gång i månaden - lägger sig bredvid mig och börjar rulla och vältra sig.
Nu spinner han så golvet vibrerar. :love:

Väntar på att middagen ska bli klar liggandes i soffan. :love:

Och om någon råkar känna sig nere så vill jag bara visa denna bild på en katt som ser en julgran för första gången.

78c661747c7a6ef7dea9014729d9d1ee--funny-faces-funny-animals.jpg
Men vilken bedårande sötnos :love:!

Kommit hem från en helt magisk konsert på kulturhuset i lilla grannbyn.

Sätter mig vid datorn och skygga katten - den jag inte får röra mer än högst en gång i månaden - lägger sig bredvid mig och börjar rulla och vältra sig.
Nu spinner han så golvet vibrerar. :love:

Katter är så jävla oförutsägbara :cautious::love:

Föredrar min idiot som älskar mig förutsättningslöst trots att jag råkade glömma henne i förrådet nyss :rofl: Hon blev svinglad när jag dök upp och ”räddade” henne

Katter är så jävla oförutsägbara :cautious::love:
Ja i allmänhet. Han är smart och man vet inte riktigt var man har honom. Men det där var väl att räkna som nån sorts kärleksförklaring?
Gillar honom. Vi förstår varann och kommunicerar artigt och civiliserat. .

De röda galenpanan däremot är helt förutsägbar. Han kelar bara om han vill ha mat. Bryr sig bara om sig själv och är klumpigare än en elefant. Har högst två hjärnceller.

Båda är duktiga råttjägare. Så de bor kvar.

Ledig idag. Ska åka med sambon till fysion snart och droppa av honom, sen åka och plocka upp en ny spark plug till vår scooter under tiden han är där.
Sen hem igen och meka scooter.
Regnar dock idag, perfekt mysväder. Men det blir väl till att städa. Borde sortera vår visumansökan också då jag köpt mer mappar och plastfickor till våra viktiga dokument, ca 400 sidor :o som är inte så sorterade för tillfället!

Min är också lika jädra egensinnig. Men sådan husse sådan kissemiss kanske. :p
Hoppas på lite sömn inatt men det är väl inte troligt med hostan från helvetet, har inte
sovit nåt på 2 dygn nu, bara legat i sängen. Men förhoppningsvis har min läkare återkommit från höftledsoperationen isf får jag sömnpiller imorgon. Håller tummarna.

Svaret på att slippa huvudvärk var tydligen vatten, kaffe, vatten och en rejäl middag bestående av köttfärslimpa med vitlöksost i.
Borde ha varnat kompisen jag ska träffa imorgon men får nog göra det innan vi ses så hon hinner äta lite vitlök med för jag tog senare rostad macka med vitlökssmör dessutom. :d
Inga varulvar eller förkylningar i min närhet just nu :p

Hemkommen efter en mycket trevlig tjej lunch. Vi diskuterade jobb ... och "updated" varandra (kan ocksa kallas for skvaller) ungefar lika mycket. Det var sa kul att traffa dem igen och vara "street tacos" var super goda.
Sedan rensade jag ur bilen, plockade ihop lite allmant inne och vantar nu pa att Maken ska komma hem sa vi kan aka ut och handla lite innan jag ska gora mig i ordning for att ga pa fest. Igen. :D

Vaknat med huvudverk och ond hals :down: Men har fältarbete idag som inte kan skippas så bara att bita ihop.

Eleven kommer dock inte (till hans eget fältarbete :meh:) för han är sjuk :meh:

Jag har vaknat tidigt och kan inte somna om.
Tankar som far och saker som behöver göras.
Men jag startar dagen med lite te och svarar på meddelanden som har kommit under natten.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Eller rattare sagt, nar ni sitter pa toa lange, vad underhaller ni er med medan ni sitter dar? :p I dag larde jag mig om aggulor...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 848
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
93 94 95
Svar
1 896
· Visningar
51 466
Senast: Enya
·
Tjatter Mina syskonbarn ska få ett besök på Leos lekland i julklapp. Att bara ge dem ett presentkort eller skriva ut en lapp känns jätte tråkigt...
Svar
1
· Visningar
232
Senast: Entourage
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 534

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka