Vad görs? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Asså, jag provade att lägga till det i postnordappen nu och där står det att det finns att hämta på vanliga utlämningsstället :confused: hos dhl står det att dom ska försöka leverera i morgon igen. Är ju helt jävla orimligt detta. Du har fortfarande inte fått rätt på ditt paket?

Inget förvånar mig..
Ja slutligen kom paketet till ett pålitligt ombud! Gick dit idag och han bara "Hej Törnis" :D
Men det var ju ngt av en följetong så att säga :banghead:

Väntar på att middagen ska bli klar liggandes i soffan. :love:

Och om någon råkar känna sig nere så vill jag bara visa denna bild på en katt som ser en julgran för första gången.

78c661747c7a6ef7dea9014729d9d1ee--funny-faces-funny-animals.jpg

Dricker kaffe, laddar för farmen och för jobb igen imorgon.
Ska bli så kul.
Kändes helmysko att gå hem så tidigt idag och på fredag blir det ännu tidigare.

Min diskpropp har gått upp i rök så det är kanske inte meningen att jag ska diska. Men det skulle vara bra att få det gjort. Är någon som är synsk och kan hitta den åt mig?

Då var två jobbdagar på det fasta landet avklarat och jag sitter på bussen på väg mot Arlanda. Åker ut lite tidigare för att försöka jobba lite administrativt, typ försöka få ordning på mitt kaos-schema..

Kaffe, cigg, godmorgon, jobb om 45 min...

Sambon går in på sin andra vecka jobb nu efter rygg-ontet. Han har varit 3ggr till kiro/fysio mannen och ska besöka 'den riktiga' fysion på torsdag.

Själv är jag less på människor. Jag kan ju bara förklara SÅ mycket för nån men folk lyssnar inte och sen kommer dom med den ena cry-storyn efter den andra när jag berättar att de har brutit mot reglerna så deras deposition kommer inte återfås :banghead:

Jag hatar konflikter! Jag vill inte ta deras pengar.

Vi har 7 punkter på vårt hyreskontrakt (hyrbil) varav nr 1 säger "kör inte förbi den beachen".
Vi har en karta och kryssar på för att visa "kör inte längre än till den här beachen" samt A4-stora foton som visar hur vägen och skyltarna ser ut och "när du kommer hit, parkera på parkeringsplatsen här, kör inte längre".

2h senare 'ding ding" gps alert i telefonen. Dom har kört förbi beachen/parkeringen :banghead:

Vad är det för fel på folk?
Varför får dom inte köra längre? Är det vägen som tar slut? Nyfiken :o

Ah, skulle nog ha skrivit det för den nyfikna :up:

Vägen är helt förstörd med stora och djupa "hål" i, då det är en privat (men övergiven och tillåten att köra på för allmännhet) väg.
Dvs, inget vägunderhåll från varken kommun eller den som äger vägen.
Hålen är så pass djupa så även våra jeepar slår i undertill om man råkar köra snett.

För mycket skador på våra bilar med andra ord.
Jag visar på karta och talar om och varför direkt för mina kunder så de vet förutsättningarna innan de skriver på och betalar.
Jag berättar även att andra företag låter deras bilar gå hela vägen och om det är det de vill så hänvisar jag dom gärna dit :)
Läste det här nu :)

Nybadad, varm, mätt och belåten.

Snart ringer M så vi får prata lite. Vi kommer inte kunna träffas förrän på tisdag, över en vecka sen sist då :arghh:

Stalledig idag. Tog en promenad i snön (med lite snöbollskastande och snögubbebyggande) hem till mamma förut. Hon bjöd på svampsmörgåsar och te. :d Som tack för maten byggde vi ännu fler snögubbar i hennes trädgård. :laugh: Och en snölykta.

Det är tur man har barn så kan har en ursäkt att leka i snön. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Eller rattare sagt, nar ni sitter pa toa lange, vad underhaller ni er med medan ni sitter dar? :p I dag larde jag mig om aggulor...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 717
Senast: MiaMia
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
91 92 93
Svar
1 845
· Visningar
49 705
Tjatter Mina syskonbarn ska få ett besök på Leos lekland i julklapp. Att bara ge dem ett presentkort eller skriva ut en lapp känns jätte tråkigt...
Svar
1
· Visningar
232
Senast: Entourage
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 533

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka