Vad gör vi? Nu kör vi! Del XLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äntligen framme i Kristinehamn. Tänkte äta på McDonalds men dom har inget glutenfritt bröd här :meh:
Så nu äter jag frukost bestående av pommes :meh:

Snart hämta transporten! :up:

Känns som någon använt mig som flipperkula typ :cautious:
Ont överallt. Plus träningsvärk. Plus stort skavsår på ena hälen och benhinneinflammation på andra benet. Jämnhalt iaf :angel:

Fått lönelappen, ock jag är fan besviken på lönnen. 18' ink 2500 kr i Semester ersättning för mina 140 Tim, plus att jag jobbade hela julhelgen... Jag fick för fasan ut 12' för 86 Tim förra månaden utan en enda helg jobbad :cautious:

Väl inne på Taco Bar får jag sms om att VOSS- mötet är avbokat... Så jag kunde äta min lunch i lugn och ro där. Och BS avbokade oxå. Så inget BS denna vecka alls. Få se om det blir något KP denna vecka. Hen provar ut ny värkmedicin som hen blir helt konstig av. Ingen lust att åka bil med hen då....

Du påminde mig just om att jag hade plommon i hallen som jag plockade upp ur containern före jul, dom ska jag banne mig göra marmelad på. :idea:
Dumpstra i Uppsala?

Jag håller på att planera för sommarens skörd, nu blir det en svindyr konserveringsapparat som egentligen steriliserar maten, varför bränna el på frysar när man kan värmesterilisera och förvara i rumstemperatur i princip hur länge som helst? Okej, startkapitalet blir en slant men driften är gratis (vedspisen) och allt återanvänds i det oändliga och äpplemoset jag konserverade är fortfarande lika fint och med en högtemperasterilisator kan man ju konservera kött och annat utan risk för botulism och annat tråkigt.

Jag har fått i mig lunch men inser att jag kommer inte hinna med någon promenad i solskenet. Det är bara 3 minuter kvar. :(

Jag väntar på att min mobil ska ladda lite till så att jag kan gå ner till stallet och fixa där.

Och jag är sur över att inte uppsatsresultatet är inlagt i Ladok ännu så jag vet om jag är godkänd eller inte. Hur länge tror de att folk orkar vänta?? (Ja, jag vet hur reglerna ser ut och de har denna veckan ut på sig, men det är seegt att vänta och jag håller på att söka lite jobb, så jag vill veta nu känner jag).

Har ätit lunch. Mini sover. Kollat katträd på nätet. Tror jag hittat ett fint som känns lagom stort till en katt :)
Och kommit ihåg att lägga undan pengar till 52 veckors utmaningen jag kör ihop med maken.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
51 52 53
Svar
1 054
· Visningar
27 899
Svar
1 999
· Visningar
56 184
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 214
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 400

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ringkota, operation!?
  • Ridskoleryttare
  • Bildtråd