Vem kör och varför?

Vem brukar köra i ert förhållande?

• Min partner.

Röster: 45 49,5%
  • Jag.

Röster: 46 50,5%

• Antal omröstningsdeltagare
    91
Jag är väldigt förvånad att så många inte litar på sin partners körning! :eek:

Män kör ryckigt och ska gasa som en dåre och sen bromsa. Tro fasen man blir åksjuk. Den enda karl som jag har åkt med som kör sansat är min pappa. Men han körde ju dragracing i halva sitt liv Procompklassen så han har gasat så det räcker och blir över i ditt liv. Så inga hysteriska race vid några rödljus och liknande 😅

Män kör ryckigt och ska gasa som en dåre och sen bromsa. Tro fasen man blir åksjuk. Den enda karl som jag har åkt med som kör sansat är min pappa. Men han körde ju dragracing i halva sitt liv Procompklassen så han har gasat så det räcker och blir över i ditt liv. Så inga hysteriska race vid några rödljus och liknande 😅

Nu generaliserar du 😁
Jag älskar att köra rally 😎
Mitt ex var väldigt sansad och körde mycket klokt hela tiden.
En av mina bästa kompisar kör precis som jag och hennes sambo är som mitt ex.

Nu generaliserar du 😁
Jag älskar att köra rally 😎
Mitt ex var väldigt sansad och körde mycket klokt hela tiden.
En av mina bästa kompisar kör precis som jag och hennes sambo är som mitt ex.
Me2 :up:

Dessutom hade jag turen att få bli upplärd i min ungdom av en rallyförare. Hade jag inte haft häst som intresse nr1 så har det nog blivit rally för min del som hobby.

Känns som en trist generalisering.

Me2 :up:

Dessutom hade jag turen att få bli upplärd i min ungdom av en rallyförare. Hade jag inte haft häst som intresse nr1 så har det nog blivit rally för min del som hobby.

Samma här! Men är riktigt ekonomiskt hållbart.
Därför jag vill ha manuell, kul att varva och växla!
Mina bröder är dötrista och har alltid kört som sävliga gubbar 😴

Om man är bilägare och singel är det ju rätt självklart att man kör själv, men när man lever i ett förhållande och delar hushåll, vem är det då som brukar köra och varför? När jag var sambo var det oftast jag som körde om vi skulle någonstans, på längre resor och på bilsemester så brukade vi turas om men de flesta milen körde jag. Helt ärligt tyckte jag att han var dålig på att planera sin körning även om jag aldrig sa något och jag gillar generellt inte att åka som passagerare i min egen bil om en kompis ska köra. Jag gillar oftast inte att åka som passagerare öht då väldigt många jag känner är i mina ögon är ganska dåliga förare och jag känner mig otrygg, men det finns såklart även många som jag tycker kör bra och som jag är avslappnad att åka med.

På SVT är det en intressant kortfilm som heter Ta tillbaka ratten.

Så, vem kör och varför? :)
Vi kör nog lika mycket tror jag. Jag tycker det är dödstråkigt att köra på motorväg och är dessutom mer laglydig än sambon så oftast kör han lite mer när vi åker långt på stora vägar. Jag är som många andra och tycker det är jobbigt att åka med honom (och många andra) som chaufför i mer ”uppmärksamhetskrävande” trafik så jag kör gärna på mindre vägar och 2-1 väg, hellre än att vara passagerare. Sen är jag ensam rätt mycket, då kör jag ju alltid.
Håller med någon som skrev om åksjuka och män (eller alla utom jag..), alla åksjuka barn mår bra av att åka med mig men dåligt om sambon kör. Jag bromsar sällan, gasar sällan så det känns och håller alltid avstånd 🙈. När sambon varit och jobbat får han ta en vända och trycka hårt på bromsen.

Vi har varsin bil men vanligtvis kör min partner eftersom vi oftast tar hans bil. Hans bil är fräsigare än min. 🤪 Rent körmässigt spelar det ingen roll. Jag kan köra om det är så.

Samma här! Men är riktigt ekonomiskt hållbart.
Därför jag vill ha manuell, kul att varva och växla!
Mina bröder är dötrista och har alltid kört som sävliga gubbar 😴
Jag får numera skäll av barnet som relativt nyligen tagit körkort - "Mamma, sluta kör som en biltjuv!!" 🤷‍♂️
Barnet har ingen humor, t.ex så går det faktiskt att drifta genom rondeller med en XC70 :angel:
(Nej, jag kör inte vårdslöst om ni undrar. Jag kollar att vägen är fri från andra trafikanter och jag vet vad jag gör, jag chansar aldrig.)

Jag får numera skäll av barnet som relativt nyligen tagit körkort - "Mamma, sluta kör som en biltjuv!!" 🤷‍♂️
Barnet har ingen humor, t.ex så går det faktiskt att drifta genom rondeller med en XC70 :angel:
(Nej, jag kör inte vårdslöst om ni undrar. Jag kollar att vägen är fri från andra trafikanter och jag vet vad jag gör, jag chansar aldrig.)

Underbart!
Jag kör sällan för fort och inte vårdslöst heller. Däremot älskar jag att köra på landsväg och verkligen utnyttja vägen och kurvorna. Det är så jävla roligt!
Till och från jobbet kör jag med farthållare och är redig.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 586
Senast: malumbub
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 319
Senast: Nepenthe
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel... 2 3
Svar
58
· Visningar
13 867
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 504
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka