Vem kör och varför?

Vem brukar köra i ert förhållande?

• Min partner.

Röster: 59 50,0%
  • Jag.

Röster: 59 50,0%

• Antal omröstningsdeltagare
    118
En jag känner kunde en dag köra in till jobbet men kom inte därifrån eftersom de stängt av helt under arbetsdagen. Enda vägen ut var att köra en bit mot enkelriktat.

I Göteborg naturligtvis.

Göteborg är en stad jag i det längsta undviker att köra i. Ska jag dit, vilket är sällan, så tar jag helst tåget dit.

Jag har fördelen att jag bor på Hisingen. Så kör jag i stan tar jag mig iaf alltid hem, då alla vägar bär till Hisingen. 😅

Nu efter att ha bott här i typ tio år kan jag köra i stan utan att få smått panik. Men undviker det helst.
Jag har börjat tycka att det är lite kul ibland. Att köra i centrala Göteborg utan GPS på och ta sig fram till rätt ställe utan att köra för fel. Lite sport typ.

Men jag undviker vissa delar så mycket jag kan, iaf i rusningstid. Och har jag möjlighet att åka kollektivt istället gör jag det av miljöskäl. Och det är inte så att jag åker in och snurrar utan anledning, så kul är det inte. Men ja, jag är lite speciell.

Jag har börjat tycka att det är lite kul ibland. Att köra i centrala Göteborg utan GPS på och ta sig fram till rätt ställe utan att köra för fel. Lite sport typ.

Men jag undviker vissa delar så mycket jag kan, iaf i rusningstid. Och har jag möjlighet att åka kollektivt istället gör jag det av miljöskäl. Och det är inte så att jag åker in och snurrar utan anledning, så kul är det inte. Men ja, jag är lite speciell.
Utan gps kör jag inte om jag inte är helt säker på vägen, där går min gräns. 😅

Jag har fördelen att jag bor på Hisingen. Så kör jag i stan tar jag mig iaf alltid hem, då alla vägar bär till Hisingen. 😅

Nu efter att ha bott här i typ tio år kan jag köra i stan utan att få smått panik. Men undviker det helst.
Ja fy fan. En gång som ny passerade jag älven tre gånger utan att komma fram. Backaplan måste vara bästa stället att bo på, där hamnar jag jämt. Enda vägen som inte bär till Hisingen är Älvsborgsbron från högsboleden, jag måste alltid ner och snurra i Majorna för att hitta bron 😂😂

Problemet med Göteborg är att dom ändrar hela tiden. Så vägar man tror finns kan plötsligt vara borta eller omdragna 🤔
Ja precis. Det som någon skrev om i tråden att man helt plötsligt var tvungen att köra mot enkelriktat händer ju hela tiden 😂. En gång fick en kollega köra genom garaget i Nordstan och sen mot enkelriktat för att ta sig till jobbet. Det var skyltat så 🙄. Ska jag ta mig till förskolan 1 km bort med bil måste jag göra 3 u-svängar på två av de mest tungt trafikerade (av alla slag) gatorna i stan liksom 🤷

Ja fy tusan. Kör där varje vardagmorgon. I morgonrusningen. Inte konstigt jag ser tärd och åldrad ut.

Jag både bor och jobbar i centrum, tar bara bilen om livet hänger på det både för att jag inte riktigt är redo för en hjärtinfarkt än men även för att jag är rätt osugen på att betala 43 kr/h för parkeringen... :cautious:

Innan jag flyttade norrut så var jag lite nu och då i Göteborg. Under pandemin körde jag var 14:e dag ner och hämtade/lämnade mamma så hon skulle slippa sitta i lägenheten hela sommare. Nu är det ganska enkelt att köra hem till henne, bara att sikta på Korsvägen och sen Eklandagatan upp. Jag har kört ganska mycket i centrala Gbg och hittar hyfsat bra dit jag ska fast jag är inte ute och kör i rusningstid de gångerna. Jäkligast är att hitta parkering. :cautious:

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 727
Senast: malumbub
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 483
Senast: Nepenthe
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel... 2 3
Svar
58
· Visningar
14 029
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 551
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sommartid
  • Vad gör vi? Del CCXI
  • Högerregeln

Hund, Katt, Andra Djur