Vem kör och varför?

Vem brukar köra i ert förhållande?

• Min partner.

Röster: 36 46,2%
  • Jag.

Röster: 42 53,8%

• Antal omröstningsdeltagare
    78
När jag var i ett förhållande så körde alltid jag eftersom det bara var jag som hade körkort. Skulle jag hamna i ett förhållande igen så tänker jag sitta bredvid, så länge han vet var gasen sitter. Jag tycker det är astråkigt att köra bil.

Jag har kört allt som jag behöver för resten av livet när jag körde buss.
Dessutom så pendlar jag ofta mellan våra gårdar.
Så jag passar på att vara ledig och titta på utsikten i fred när jag kan.
Han kör mycket behagligt men jag blir irriterad på att han inte blinkar ut ur rondellerna.

Åh det där avskyr jag! Visa för fan vart du ska j*kla människa! /BMW-förare vars märke annars brukar få höra att den saknar blinkers...

När jag läser tråden så inser jag också att jag har aldrig åkt med någon jag inte litar på i trafiken.
Har aldrig varit rädd för att sitta bredvid någon.

Kanske handlar det lite om att släppa kontrollen?

Ligger nog mycket i det ja! Hade före ångestproblematiken inga problem med att åka brevid, med den var det ett mindre helvete, nu betydligt bättre igen

Åh det där avskyr jag! Visa för fan vart du ska j*kla människa! /BMW-förare vars märke annars brukar få höra att den saknar blinkers...
BMW har väldigt liten tank för blinkersvätskan så vill man vara snäll ska man ge såna BMW-ägare en sån här varje gång man träffar dem:

https://www.amazon.com/Blinker-Fluid-HAND-VERSION-Hilarious-Gift-Stocking-Stuffer-Car/dp/B06ZXSKDZG

1742043133860.webp

Frågan är om det är priset på bilen eller om BMW har världens mest krångliga användarinterface för blinkers.

I de flesta förhållanden har jag kört mer, men jag har aldrig haft en partner som kört direkt illa. Tror inte att jag hade kunnat respektera en människa på nivån som jag vill med en partner om vederbörande kör vårdslöst. :down: (Att inte köra alls eller vara osäker är en annan sak, men då behöver man ju öva.)

För övrigt en intressant tråd. Minns nämligen en vårdtagare i hemtjänsten som var ett rejält rivjärn- skojar inte!! Jag träffade aldrig hennes man men var ju nyfiken på hur han var med tanke på hennes tuffa sätt, om han var lika svår och tryckte henne tillbaka eller om han var en "toffel"?. Så en dag berätta hon om alla resor de gjort med bilen genom Sverige under främst 50-talet. Tänkte att jag hade min chans att få svar på funderingen genom att fråga vem som körde? 😇. Svaret blev: "ja men vem tror du?? JAG givetvis!!" Så fick jag svar på min fundering 😄

BMW har väldigt liten tank för blinkersvätskan så vill man vara snäll ska man ge såna BMW-ägare en sån här varje gång man träffar dem:

https://www.amazon.com/Blinker-Fluid-HAND-VERSION-Hilarious-Gift-Stocking-Stuffer-Car/dp/B06ZXSKDZG

Visa bifogad fil 163939

Frågan är om det är priset på bilen eller om BMW har världens mest krångliga användarinterface för blinkers.

Med tanke på att jag blir ilsk på audi, Volvo o alla möjliga idiotiska bilförare som inte använder den är så är väl problemet minst lika stort där med blinkersolja 🤣😝

Visa bifogad fil 163939

😂 jag körde när jag och en kollega skulle till Arlanda med kollegans bil, en BMW men det blev dålig stämning direkt när jag utbrast att hans bil måste vara extrautrustad eftersom det fanns blinkers. 😇

När jag och maken åker så kör oftast maken för han är en verdervärdig passagerar som kommenterar allt möjligt, jag har stannat och bett honom kliva ur vid vissa tillfällen. 🙄

Men jag kör mest i vardagen och jag kör i storstäder för där tycker maken att det blir jobbigt.

Då kan det ju vara bra att öva på det.
Nu har ju i princip alla bilar gps eller så använder man bara mobilen.
Det är bara att ta det lugnt, det är inte då hemskt.
Jag har absolut noll lokalsinne men ett stort behov av att vara självständig.
Ja, absolut! Jag kör när jag vill och behöver, men är fine med att min man är och kommer förbli en tryggare bilförare än mig. Jag är bra på så himla mycket annat :D

Har ett stort behov av vår ”tvåständighet” och ett något mindre behov av att vara just självständig hur konstigt det nu än låter. Optimera och komplettera varandras styrkor och svagheter funkar bra här :heart

Min frågeställning baserar sig på TV-programmet jag såg, att många kvinnor helt enkelt slutar köra när de skaffar en partner så blev nyfiken på hur användarna på Buke gör. Innan barnen kom körde många par ungefär lika mycket och det är lika många kvinnor som män som tar körkort.

Jag har både fd kollegor, bekanta och vänner som antingen kör fort och vårdslöst eller väldigt osäkert och oplanerat. Jag har även åkt mycket taxi genom jobbet och en del chaufförer kör väldigt bra, mjuk och välplanerat. Andra kör som de stulit bilen och hittat körkortet i ett flingpaket och jag har nästan fått gräva ut mina vitnande fingrarna ur instrumentbrädan och ändå varnat för luriga kurvor och vilt.

En chaufför var så skrämmande dålig att han satt och läste i en pärm under en sträcka på 16 km, kom för sent och började inte köra förrän jag fräste att jag missar flyget om han inte startade. Han låg även för nära andra bilar och mitt i vägen på smal och krokig väg. Jag ringde växeln flera gånger under färd men även när vi var framme och han inte visste hur han skulle göra med betalningen, jag var företagskund så det gick på konto. :meh: Återfärden när jag skulle åka hem hade jag chaufför i uniform och limousin som mötte vid flygplatsen. Han körde som en dröm!

Vi delar väldigt lika. Jag har haft körkort i 20 år, min man i 4. Det var jag som övningskörde med honom så jag vet att han kör riktigt bra nu :D

Kanske en liten övervikt mot att jag kör mer, beroende på hans diabetes, att han vill ligga helt stabilt i blodsocker innan han sätter sig bakom ratten så vi slipper extrastopp.

Han kör oftast trots att bilen är min.

Av den enkla anledningen att han inte får plats mellan barnen i bak😅 2 bakåtvända bilstolar och man får klättra in mellan dem.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 567
Senast: malumbub
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 314
Senast: Nepenthe
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel... 2 3
Svar
58
· Visningar
13 814
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 502
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka