Vem kör och varför?

Vem brukar köra i ert förhållande?

• Min partner.

Röster: 36 46,2%
  • Jag.

Röster: 42 53,8%

• Antal omröstningsdeltagare
    78
Jag har alltid kört mycket sen jag tog körkort, samma med maken. Sen vi flyttade ihop och de gånger vi samåkt så har vi kört lika mycket vardera, vi turas om helt enkelt. Det är en "icke-fråga" hos oss 🤷‍♂️

Däremot så kan jag erkänna att vi "måste" ha två bilar för att vi är två personer, ingen ska behöva känna att man "tar" bilen för den andra (nej, vi gör inte saker tillsammans jämt och nästan aldrig när jag hade hästar).
Sen var det en sak som jag lovade mig själv, att när jag tar körkort så ska jag alltid ha en egen bil och det löftet har jag hållit sedan dess.

Jag kör nästan alltid. Har alltid oftast varit jag som kört i alla mina relationer. Just nu är båda bilarna mina, sambon vägrar skaffa glasögon så han ser ordentligt och gillar inte att köra bil :grin:

Min senaste partner var bilkille och körde väldigt bra så jag brukade ta chansen att slippa köra om vi skulle iväg tillsammans men annars kör jag väldigt mycket, har alltid haft egen bil och oftast fler bokstäver i körkortet (BEC) än mina partners.

Sen tror jag @Mia_R att du på ett hästforum antagligen får fler jämställda svar eftersom de flesta hästkvinnor (och ja, kvinnor är ju i dominans här) helt enkelt måste kunna köra själva, ofta har fler behörigheter och antagligen är mer kompetenta bakom ratten än sina partners. ;)

Min sambo är oftast den som kör när vi ska iväg. Dels gillar han att köra och dels så blir han sysselsatt. När vi ska långt så blir han lite nervös över själva bilresan så då är det bättre att han kör och kan fokusera på det 😃
Men han har inget emot att åka med mej om jag skulle vilja köra istället 😊

Jag kör alltid sålänge vi inte riskerar att behöva backa på något krångligt ställe med släpet.
Blir åksjuk av att vara passagerare.

Maken kör. Jag blir ju hjärntrött och ska vi göra något där jag behöver känna mig fräsch vill jag att han kör så jag kan vara pigg. På längre resor turas vi om, men han kör mer. Han sover några timmar tills jag är less sen får han köra igen.
Dagligdags så samåker vi till jobb, han har gratis parkering och hans jobb är längre bort än mitt så han kör.
Men jag har absolut inga problem att åka med honom. Jag är ganska åkrädd och blir också lätt åksjuk men känner mig trygg med maken. :)

Min senaste partner var bilkille och körde väldigt bra så jag brukade ta chansen att slippa köra om vi skulle iväg tillsammans men annars kör jag väldigt mycket, har alltid haft egen bil och oftast fler bokstäver i körkortet (BEC) än mina partners.

Sen tror jag @Mia_R att du på ett hästforum antagligen får fler jämställda svar eftersom de flesta hästkvinnor (och ja, kvinnor är ju i dominans här) helt enkelt måste kunna köra själva, ofta har fler behörigheter och antagligen är mer kompetenta bakom ratten än sina partners. ;)
Nja, jag har varit hästägare även när jag bodde inom tullarna i Sthlm och kunde åka buss till stallet i väldigt många år och vet ju tyvärr en och annan hästägare som skulle behöva några körlektioner. Alla kör ju inte med häst och släp och inte alla har fickparkerat med släp utanför Rådhuset när jag behövde springa på toaletten en gång. 😄

När vi först blev ihop och körde till varandra på helgerna körde den vars bil det var. När vi blev sambos körde han mer, för jag tyckte bättre om att småsova i bilen. Sen har bara han kört under graviditeterna pga illamående. När första barnet började bli äldre var vi noga med att alltid turas om, så hon såg att man kunde dela lika, sen blev jag gravid igen... Och sen nu tar barnstolen bakom passagerarsäte upp för mycket plats för att jag ska kunna sitta framför, så nu är det bara jag som kör.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 567
Senast: malumbub
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 314
Senast: Nepenthe
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel... 2 3
Svar
58
· Visningar
13 814
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 502
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka