Jag har alltid tänkt akhal teké till @Red_Chili s hundar
Neej, klart det ska vara en fullblodsarab!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har alltid tänkt akhal teké till @Red_Chili s hundar
Här planerar dom för fullt för fiber men jag ska inte vara med, jag har annat att lägga pengarna på och fiber ger bara mig en merkostnad utan att tillföra någonting alls. Jag är skitnöjd med mitt mobila bredband som både är billigt, snabbt, har obegränsad datamängd och bara funkar,,,,,,,,hela tiden. Flera av dom som hänger med på fibertåget här är RÄTT störda över att jag inte går med.Är lite trött på att det är fuktigt ute, vilket då självklart innebär att internet strular och Telia med bestämdhet hävdar att felet ligger hos oss abonenter, trots att alla som har från samma station upplever samma sak. Men klagar man för mycket så får de väl för sig att klippa av helt så man får väl ta det lite lugnt tills vi har någon möjlighet att få fiber...
Neej, klart det ska vara en fullblodsarab!
Hittills har inget av alla mobilabredband vi har provat fungerat i vårt hus, jag undrar ibland vad det är byggt av men på flera ställen har vi absolut noll täckning och jag vägrar att vara fastlås vid vissa platser för att kunna använda internet om jag ändå är hänvisad till mobilt bredband. Annars skulle jag kunna se fördelar med det, men inte i vårt hus.Här planerar dom för fullt för fiber men jag ska inte vara med, jag har annat att lägga pengarna på och fiber ger bara mig en merkostnad utan att tillföra någonting alls. Jag är skitnöjd med mitt mobila bredband som både är billigt, snabbt, har obegränsad datamängd och bara funkar,,,,,,,,hela tiden. Flera av dom som hänger med på fibertåget här är RÄTT störda över att jag inte går med.
Eller en saluki till min akhal teké
men @athena_arabians kanske tycker du att jag ska ha en arab till akhal tekén?
Allt handlar bara om riktverkan och transmissionslänk, i dagligt tal riktantenn och trådlös router-routrar konfigurerade som stjärnnät. Här sitter riktantennen på logväggen, modem, lilla routern och strömförsörjningen sitter i elektroniklabbet 5 meter från antennen, en transmissionslänk (router) sitter under takfoten på andra sidan logen och förstärker signalen "lite" extra, jag skruvade upp signalstyrkan till 125 mW så nu kan jag surfa på min wifi inne hos grannen också 150 meter bort genom alla väggar och delvis genom granskog.Hittills har inget av alla mobilabredband vi har provat fungerat i vårt hus, jag undrar ibland vad det är byggt av men på flera ställen har vi absolut noll täckning och jag vägrar att vara fastlås vid vissa platser för att kunna använda internet om jag ändå är hänvisad till mobilt bredband. Annars skulle jag kunna se fördelar med det, men inte i vårt hus.
Vi har 18 hästar i stallet, inte en enda arab. Eller jo, en halv. Eller om det är en fjärdedel.Det är alltid bra med en arabhäst
Vi har 18 hästar i stallet, inte en enda arab. Eller jo, en halv. Eller om det är en fjärdedel.
Araberna är opålitliga, grannens biter mig i ryggen när jag leder honom och dessutom försöker han bita av mig näsan, jag har känt hans blanka tänder mot näsan flera gånger. Opålitliga djur det där.Det är alltid bra med en arabhäst
Fast jag har inget intresse av att lägga ner en massa extra arbete... Ska jag ha ett mobilt bredband, då ska det vara mobilt på allvar, jag ska kunna ta med det vart jag vill och det ska fungera utan att jag behöver klättra på stegar och dra kablar.Allt handlar bara om riktverkan och transmissionslänk, i dagligt tal riktantenn och trådlös router-routrar konfigurerade som stjärnnät. Här sitter riktantennen på logväggen, modem, lilla routern och strömförsörjningen sitter i elektroniklabbet 5 meter från antennen, en transmissionslänk (router) sitter under takfoten på andra sidan logen och förstärker signalen "lite" extra, jag skruvade upp signalstyrkan till 125 mW så nu kan jag surfa på min wifi inne hos grannen också 150 meter bort genom alla väggar och delvis genom granskog.
Allt handlar bara om att utnyttja befintlig teknik, det är ingen raketforskning och antennen är ett hemmabygge bestående av en gammal glasfiberantenn från försvaret kapad i rätt längd, en svetstråd av mässing som jordplan, en gammal avkapad kastrull som reflektor, en slangklämma, en koaxialkabel från,,,,,,,,nåt med okänt ohmvärde och lite krympslang. Kostnad 0:-
Det är ju liksom det jag försökte få fram, att man gör en engångsinstallation och kör vidare med wifi hemma och på tomten från vind till källare. En granne har beställt installation av mig till sommaren, dom har ingen access på sommarstället eftersom kåken ligger i total radioskugga men med solcell, batteri, modem, repeater och en liten enkel mast lär dom ha lika snabbt sen som i stan. Deras repeater kommer att sitta 300 meter bort på andra sidan viken och vara helt självförsörjande, det kalaset går på en hel tusenlapp,,,,,,,,jisses.Fast jag har inget intresse av att lägga ner en massa extra arbete... Ska jag ha ett mobilt bredband, då ska det vara mobilt på allvar, jag ska kunna ta med det vart jag vill och det ska fungera utan att jag behöver klättra på stegar och dra kablar.
Härligt med såna människor, dom kan verkligen göra ens dag.Nyligen tillbaka vid skrivbordet efter ett möte med chefen på BUP. Alltså den människan är så jäkla skön, en fullkomligt excentrisk person men mycket underhållande
Krympslang är verkligen guds gåva till tekniken, jag har hela serien vad det gäller dimensioner och både med och utan lim. En sak till som är hellyckad är krympkabelskor med lim i.
Jag ska också löda idag men här blir det fler diodbelysningar, löda chip som är 3x6,5 mm och har en av punkterna mitt under är lite speciellt och det är handlödning som gäller. Jag har en egen lösning på det som nog ingen tänkt på att man kan göra men den idén ska jag sälja dyrt.
Härligt med såna människor, dom kan verkligen göra ens dag.
Jag känner en psykolog fast alla undrar från vilket psyk han rymt och var han köpte licensen. En fullständig beatnick som ser ut som en blandning av övervintrad hippie och äkta original med en klädstil som skulle få vilken stylist som helst att begå harakiri. "Helskön" är en underdrift och han kan konsten att driva med folk och få folk att driva med sig själva också.