Vad gör vi? Nu kör vi! Del XLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hittade nog felet på lönespecen... 17 timmar istället för 70 (!!) under ob 40.29 kr :eek: Pratat med chefen så hon ska ta upp det med den högre chefen :up: Dom hade gjort fel på henne med (milersättning), 40 km istället för 400 km och betalat ut 1.89 kr milen istället för 18.90 eller vad det ska vara :confused: Man kan ju fundera vad tusan han håller på med som fixar lönerna...
Nu har jag fixat extrajobbet :up: nu väntar jag på tåget, det går 15.20 så en liten stund kvar.

Hittade nog felet på lönespecen... 17 timmar istället för 70 (!!) under ob 40.29 kr :eek: Pratat med chefen så hon ska ta upp det med den högre chefen :up: Dom hade gjort fel på henne med (milersättning), 40 km istället för 400 km och betalat ut 1.89 kr milen istället för 18.90 eller vad det ska vara :confused: Man kan ju fundera vad tusan han håller på med som fixar lönerna...
Nu har jag fixat extrajobbet :up: nu väntar jag på tåget, det går 15.20 så en liten stund kvar.
Jag gillar inte felen men att du hittade det.

De som sköter vår bokföring har skickat ett underlag på 2016 års löner som ska till FORA.

För två personer.

Vi är tre som jobbat heltid sedan maj och sedan fyra till på timanställning under året.

Lite typ nervöst... :crazy:

De som sköter vår bokföring har skickat ett underlag på 2016 års löner som ska till FORA.

För två personer.

Vi är tre som jobbat heltid sedan maj och sedan fyra till på timanställning under året.

Men herregud. Vad pysslar folk med som håller på med löner egentligen :crazy: Förstår du/ni är nervösa över det!

Allting är åt helvete just nu. Körningen gick åt helvete, jag frågade rakt ut om jag borde skjuta upp provkörningen vilket hon inte tyckte men sa att ja, vissa är perfekta men om inspektören känner att den här personen kommer fortsätta att lära sig... så det lät mycket hoppfullt. Men känns som jag är absolut hopplös. Är helt luspank och ekonomin går åt helvete, tandis, tja. Allt. Satans liv.

Dessutom strul med elräkningen till min hyresvärd, det visade sig att jag i all stressen innan jul lyckades betala räkningen till elbolaget istället för till hen direkt som jag brukar. Ack och ve.

Varför promenerar du inte först? Du har ju möjlighet att äta framför datorn.
Jag kan inte äta framför datorn. Sen är det själva matlagningen som tar tid även om jag gör enklast tänkbara käk. Idag blev det couscous och stekta ricottabiffar (färdiga, bara att steka) med haricot verts. Och vedspisen var igång så jag behövde inte ens vänta på att någon spis skulle bli varm. Men likförbannat tar allt sån jäkla tiiid. Och jag vill ha kaffe direkt efter maten, inte sen.

Det har hänt att jag hoppat över lunchen och gått ut. Men då har jag mått därefter också.

Som allra minst behöver jag en halvtimme till att värma mat och äta. Men då brukar det innebära jakt på minuter och stress.

För två personer.

Min kollega försökte redovisa 2017 års Kontrolluppgifter istället för 2016 till skatteverket idag och kunde inte fatta varför hon fick felmeddelande hela tiden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
38 39 40
Svar
783
· Visningar
20 976
Svar
1 999
· Visningar
56 159
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 192
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 343

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka