Vad gör vi? Nu kör vi! Del XLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaken men nja. Jag tyckte att fem timmars sömn var dåligt förra veckan, i natt blev det visst bara drygt fyra :down:
Men sömnproblem går ju att lösas enkelt med motion och rutiner :grin:

Jag är ruskigt ambivalent om jag ska jobba idag. Är av med huvudvärken men är rejält migränbakis :crazy: det är väldigt lugnt och knappt något att göra på jobbet just nu. Å andra sidan är det bara några timmar att sitta av för att slippa karensdag. Gah!

Sitter och väntar på att tandis ska ringa tillbaka så jag kan boka en akuttid. Naturligtvis gör det inte lika ont - möjligen beroende på smärtstillande - men jag vet av bitter erfarenhet att det aldrig lönar sig att vänta med tandis även om det börjar göra mindre ont Blech :meh:

Är lite trött på att det är fuktigt ute, vilket då självklart innebär att internet strular och Telia med bestämdhet hävdar att felet ligger hos oss abonenter, trots att alla som har från samma station upplever samma sak. :meh: Men klagar man för mycket så får de väl för sig att klippa av helt så man får väl ta det lite lugnt tills vi har någon möjlighet att få fiber... :angel:

Sovit som en stock tills fluffbollen bestämde att det var dax att vakna.
Ont i huvudet. intar kaffe. Ute regnar det och blåser men vad gör det för i dag hämtar jag hem min nya transport :banana: :bow: :banana: :bow:
Inte köpt men långtidshyrning blev plötsligt betydligt billigare och mindre krångligt än det alternativet vi haft nu. Så skönt! :up:

Har varit och köpt mer kablar och mer krymp slang (men i rätt storlek).

Nu jädrar ska det lödas, siktar på att vara klar med allt utom mikrofoner idag!
Krympslang är verkligen guds gåva till tekniken, jag har hela serien vad det gäller dimensioner och både med och utan lim. En sak till som är hellyckad är krympkabelskor med lim i.

Jag ska också löda idag men här blir det fler diodbelysningar, löda chip som är 3x6,5 mm och har en av punkterna mitt under är lite speciellt och det är handlödning som gäller. Jag har en egen lösning på det som nog ingen tänkt på att man kan göra men den idén ska jag sälja dyrt. :p

Blir perfekt, kolla:
bccb2f7b0b23798fc15f83d2dc96a2e1.jpg

En jaktfalk matchar också bra :up:

Edwin_Henry_Landseer_LAS012.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Omröstning Omröstning
Relationer Om man är bilägare och singel är det ju rätt självklart att man kör själv, men när man lever i ett förhållande och delar hushåll, vem är... 7 8 9
Svar
173
· Visningar
6 168
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 157
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 46 47 48
Svar
955
· Visningar
36 213
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 162

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok