Vad gör vi? Nu kör vi! Del XLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mår skit, världens jobbigaste tandvärk. Katten väckte mig genom att skrika i mitt öra att hon inte fått mat. :crazy: Kan inte ta mer värktabletter, mår redan illa av att (antagligen) tagit för många. Det blir akuttid hos tandis imorgon så snart de öppnar. Trodde de var öppna idag - så går det när man är så virrig att man tar fel på lördag och söndag. :meh:

Fruktansvärt hungrig men pga tandens position kan man inte äta något utan att den stöts i. Så det har blivit äckliga pulversoppor hela helgen eftersom jag inte orkat gå och handla. Silvret är väl att jag går ner i vikt, men det är det fasiken inte värt :mad: Jag har verkligen all sympati med katten om det var så här hon kände sig. Jag skulle antagligen också bita folk just nu. Hmm, undrar om hon slutar bitas nu när hon inte har ont längre?

Nu ska jag gå och ta lite mer insomningstabletter, vilket är da shit när man inte kan äta. Väntar bara på att calibre ska bli klar med metadata överföring så jag kan läsa lite medan jag väntar på att få sussa sött (igen).
Det där är VERKLIGEN inte kul, jag fick ju lov att spräcka och dra ut en tand dagarna före jul och NATURLIGTVIS fick jag ju infektion i såret också. :rage: :arghh: :turd:

Irriterar mig på att det tar så lång tid att ladda upp filmklipp på instagram. Fördriver tiden med att fantisera om hästköp under tiden jag väntar :p Inte för att jag vet vad jag ska med en häst till, men det vore fint att ha en, tror jag.

Och sovplatser får särbon ställa upp med :angel:
Blir fiiiint det här, men jag kanske "ockuperar" ett hörn i en box och sover över hos nån av hästarna, jag brukar ju sova över hos stallets grinigaste märr och det är skitkul att se hur dom försöker hantera det hela, det riktigt ryker ur öronen på dom när dom tänker och funderar och funderar och funderar,,,,,,,,,, :rofl:

Mmmmmmmmmmmmmm varm plommonmarmelad med kall vispgrädde :d:o
Du påminde mig just om att jag hade plommon i hallen som jag plockade upp ur containern före jul, dom ska jag banne mig göra marmelad på. :idea:

Jag håller på att planera för sommarens skörd, nu blir det en svindyr konserveringsapparat som egentligen steriliserar maten, varför bränna el på frysar när man kan värmesterilisera och förvara i rumstemperatur i princip hur länge som helst? Okej, startkapitalet blir en slant men driften är gratis (vedspisen) och allt återanvänds i det oändliga och äpplemoset jag konserverade är fortfarande lika fint och med en högtemperasterilisator kan man ju konservera kött och annat utan risk för botulism och annat tråkigt.

Blir fiiiint det här, men jag kanske "ockuperar" ett hörn i en box och sover över hos nån av hästarna, jag brukar ju sova över hos stallets grinigaste märr och det är skitkul att se hur dom försöker hantera det hela, det riktigt ryker ur öronen på dom när dom tänker och funderar och funderar och funderar,,,,,,,,,, :rofl:

Särbon har alla hästar hemma men inget stall :rofl:

Annars har han ett garage du kan få låna :D:cool:

Jag måste ju sova :rofl:

Hann dumpstra lite snabb. Blev några kilo kattmat, lövbiff, pastrami, rödvinssås och pullad lax.

Just ja glömde ju några paket jäst. Ska nog baka så jag blir av med lite dumpstrad mjöl som står i skafferiet :banana:
Aha, jag tänkte om jag skulle ockupera en box hos Klaras kusar.

Imorgon ska jag "nattshoppa / tvättbjörna", tydligen tömmer dom på tisdagarna för på söndagskvällarna finns sällan mycket så jag tror dom får varor och packar om på måndagarna. Willys i K-holm bytte ju till press i somras dom snåla k*khuvena så där är det stopp nu, jag kan inte tänka mig att dom har mindre svinn nu men det som inte syns finns ju inte och dom är såååå miljömedvetna. Jävla hycklare! :meh:

Jag har ångtvättat 2 duschar till idag :wtf: Jag har spenderat typ 7 timmar på tre dagar med ångtvätten i handen :meh: Men jag blev bjuden på crêpes hos "min" familj som brukar bjuda in mig på nått gott ibland. Den var full med banan och jordgubbar, toppad med MASSOR av chokladsås :d riktigt gott!
Haft med mig den andra nattpersonalen ikväll... Han gjorde ju allt som jag visat honom (enligt han själv) :banghead: Konstigt att det aldrig ser helt rent ut om han nu gör det :cautious:
Har lyckats skära mig på nått i en sopsäck när jag skulle kasta den i containern, nästan precis på blodådern på handleden :eek: en cm högre upp så hade det sett avsiktligt ut :turd:

Klockan ar efter 7 pa kvallen och jag vantar redan pa att ga isang. Det har varit en lang "busy" dag och jag ar trott ... eller sa ar jag trott for att jag at allt for mycket av risotton med farsk tryffel och parmesan. I morgon jobbar jag, men pa Tisdag ska jag ut och leta tryffel med hundarna som nu ar helt pa det klara vilken doft det galler. Det var sa sanslost gott :d jag kan inte vanta pa att komma ut i storskogen for att leta ...:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Omröstning Omröstning
Relationer Om man är bilägare och singel är det ju rätt självklart att man kör själv, men när man lever i ett förhållande och delar hushåll, vem är... 7 8 9
Svar
173
· Visningar
6 168
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 157
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 46 47 48
Svar
955
· Visningar
36 213
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 162

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok