Vad gör vi nu då? del LXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej tyvärr. Som följd av foglossningen första graviditeten fick jag kronisk inflammation i musklerna som går från höften ner i knät. 2 varv i skritt i ett ridhus och jag går från att tycka det är obehagligt till att skrika rätt ut av smärta. :arghh: Fick avliva sista hästen november 2016 då jag aldrig kommer kunna rida ordentligt igen och han var väldigt speciell/svårriden. :(
Aj! Beklagar :cry:

Känner mig förbannad pga inkompetenta människor. Mitt lokala DHL utlämningsställe har lämnat ut mitt paket till ngn annan. När jag kom dit idag så finns inte mitt paket. Ringer DHL och de bara "du hämtade ut det igår 16.31". När jag säger att nej det har jag inte gjort så idiotförklarar DHL mig och bara "men du kanske glömt att du har gjort det". Eh svar nej. Jag var dessutom på jobbet vid den aktuella tidpunkten :banghead::banghead:
Jag ifrågasätter utlämningsstället som menar att de aaaaalltid kollar leg (nej det gör de inte det vet jag) men i nästa mening säger dom "alltså folk måste ju kolla att det står rätt namn och adress på sitt paket innan de går härifrån. Så är en aning skeptisk till deras sk "rutiner".

Pallar verkligen inte med inkompetenta människor, HUR JÄVLA SVÅRT KAN DET VARA?
Har iaf gjort en polisanmälan.
Skannar de inte både paketet och leg?!

@kolblakkur @tuaphua Nej det var ett paket från Zara värde typ 1000 kr och Zara var tillmötesgående när jag ringde dom och berättade om problemet, de skulle kontakta DHL.
DOCK är jag extremt paranoid nu eftersom jag väntar ett paket från Prada preliminärt på tisdag som ska levereras till samma utlämningsställe. Måste ringa DHL på måndag och se om det finns ngt alternativ. Kaos. Min helg är typ förstörd.

@kolblakkur @tuaphua Nej det var ett paket från Zara värde typ 1000 kr och Zara var tillmötesgående när jag ringde dom och berättade om problemet, de skulle kontakta DHL.
DOCK är jag extremt paranoid nu eftersom jag väntar ett paket från Prada preliminärt på tisdag som ska levereras till samma utlämningsställe. Måste ringa DHL på måndag och se om det finns ngt alternativ. Kaos. Min helg är typ förstörd.
Hoppas du kan få DHL att buda hem det till dig eller något.

Hoppas du kan få DHL att buda hem det till dig eller något.

Måste kontakta DHL på måndag. Är ju värt att sitta hemma och vänta på hemleverans istället för att paketet ska lämnas ut till vem som helst.
Jag hoppas dock att denna person mister sitt tillstånd att vara ombud, för det är helt sjukt hur hen sköter detta!

Prata med M i telefon och han antydde rätt starkt att han absolut inte kommer lämna sitt förhållande. På ett sätt visste jag det redan men här sitter jag nu och gråter, igen. Mår skit med honom men ännu sämre utan honom, vad fan ska jag göra???

Vad less jag blir på att aldrig få säga en hel mening utan att antingen sambon eller ungarna avbryter mig och sedan är helt ointresserade av att jag försökte säga något.
Stod och pratade med sambon nyss, först avbröt han och sedan ena sonen. Ingen reaktion när jag gick därifrån istället, inte så att han frågade vad jag sade eller så. Han satte sig bara med gitarren istället :down::meh:
Suck.

Blir helt jävla galen på allt som har med Telenor att göra!
Sitter och försöker få ner alla program jag behöver för att kunna jobba.
Jag blev livad att förra Tors få hem ett sånt mobilt wi-fi som jag haft. Blev lovad att det skulle vara samma och att den skulle komma senast tors(annars ville jag åka och handla i butik). Det var liten dosa som hade så jävla bra täckning här. På måndagen ringde jag och var.. mindre glad.. Paketet dök upp någon dag efter.
I den är en stor jävla grej som jag inte kan ta med på resor. Fuck! Jaja.. Jag måste jobba och orkar inte tjafsa mer.
Problemet är dock att den har urdålig täckning. Den svajar och försvinner helt ibland.
Vill man ha bättre får man köpa till några antenner. Vilket jag ju inte gjort iom att jag skulle få hem en modell utan såna krav.
Jag kan alltså inte jobba fortf.
Sitta med mobilen och tanka program, bilder, filmer etc är inte riktigt lämpligt.
Hoppas de har öppet imorgon på kundtjänst...

Vad less jag blir på att aldrig få säga en hel mening utan att antingen sambon eller ungarna avbryter mig och sedan är helt ointresserade av att jag försökte säga något.
Stod och pratade med sambon nyss, först avbröt han och sedan ena sonen. Ingen reaktion när jag gick därifrån istället, inte så att han frågade vad jag sade eller så. Han satte sig bara med gitarren istället :down::meh:
Suck.

Vad händer om du säger precis det till din sambo? Att du vill att han inte avbryter dig och är mer inlyssnande?

Fått tips om två serier jag ska testa att se på ikväll, Big litte liars och The Mist, den senare skulle väl inte vara superbra men jag gillar ju skräck!

Suck.
Jag hatar att bli avbryten. Det har tystat så mycket

Vet ni vad jag gör? :meh:
Lyssnar på den här om och om igen :arghh:
Inte frivilligt :rofl: Mini gillar den av någon anledning :cautious:
Så jag delar med mig till er så kanske den kan sätta sig i hjärnan på någon mer än mig :crazy: :p

Sorry, sådant där "skit" (:D)sparar jag till när jag absolut måste se på det, när dottern är något år. :arghh:

• Gilla
Reactions: MM
Efter 520km avklarade är det äntligen helg.
Har varit i Västervik och sedan i Växjö, var en bra sväng och fick ändå kommentaren när jag var tillbaka "jag trodde inte du skulle vara tillbaka så tidigt...", hade ändå sackat i alla backar och hållt mina lagliga 80km/h, fått ta en 45:a för körtiden tog slut och kom precis hem på körtiden. :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 109
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
98 99 100
Svar
1 980
· Visningar
53 705
Fritid Nästa vecka ska jag på kurs i jönköping i 3 dagar. Sambon och 1åringen ska med, och jag behöver lite tips på vad de kan företa sig om...
Svar
1
· Visningar
187
Senast: SaraXX
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 495
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!