Vad gör vi nu då? del LXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Prata med M i telefon och han antydde rätt starkt att han absolut inte kommer lämna sitt förhållande. På ett sätt visste jag det redan men här sitter jag nu och gråter, igen. Mår skit med honom men ännu sämre utan honom, vad fan ska jag göra???
Beklagar att du sitter i en så jobbig sitts. Men jag tror att du mår bättre om ett tag

Sålde ett par böcker strax före jul. Köparen mailade här om dagen om jag skickat då hen inte fått dom. Försökte hitta kvittot från posten, men såklart har jag kastat det och det äldsta mailet i papperskorgen är den 26/12 och jag skickade paketet nån dag innan :down: Skrev att hen gärna får kolla på sitt vanliga postombud om de kan hitta det med hjälp av leg, annars får vi vänta och se om det kommer tillbaka till mig så jag får skicka om det.

Det ÄR sjukt gott! Enkelt också :) Receptet jag gör är 6 ägg, 6 dl socker (vispa riktigt pösigt), blanda i 3 dl vatten, 6 dl mjöl och 6 tsk bakpulver. Ner i form på ca 20x30 cm (min är lite större, 25 x 35 cm och då blir kakan ca 4-5 cm hög vilket är lagom tycker jag) och grädda nedre delen av ugnen i 175 grader i ca 15 minuter.
Glasyr: smält 200 g smör, ta av från plattan och rör i 2 dl socker, 2 äggulor och 4 tsk vaniljsocker.
Bred över glasyren på kakan när den har svalnat. Stör över kokos.
ÄT! :D

Tror det är samma som tuppkaka vad?
Gjorde det till pv någon gång när han fyllde år iom att han vägrar tårtor och det mesta sötsliskiga.
Men den här gillade han!

En vän på besök, tror hon sover över. Eller ja det måste nog bli så ingen av oss kan köra och sista bussen gick för flera timmar sedan :p
Bara drukigt tre glas vin och känner mig redan lite lull lull :crazy: kan va att jag inte sov så bra inatt utan satt uppe med papper tills 02:15 sen upp tidigt i morse.

Gud vad vi garvat. Helt hysteriskt. Älskade människa.

Tror det är samma som tuppkaka vad?
Gjorde det till pv någon gång när han fyllde år iom att han vägrar tårtor och det mesta sötsliskiga.
Men den här gillade han!
Ja verkar vara nått liknande :) Silviakaka gör man i långpanna, medan tuppkaka verkar främst göras som rund.

Kaffe och cigg!! God morgon!!
Börjar jobba om 40 min, heldag idag och sedan två dagar ledigt!!

Igår var det som alltid en riktigt fin dag men jag var såå trött. Så efter att ha skjutsat sambon till jobbet och kommit hem igen tänkte jag "fcuk it" och drog på air condition, drog av kläderna till bara troser och bh, fcuk frukost och tog en påse chips och la mig på soffan och tittade på sex and the city :rofl:

Nock nock on the door 15 min senare!!

Där står en kvinna från real estate med två spekulanter på huset vi hyr :o
"Ehhh... vänta lite jag ska bara klä på mig innan jag öppnar"

Huset var inte såå farligt men obäddad säng och odiskad disk och otvättade kläder på golvet :grin:

"Du visste väl att vi skulle komma"
Eh, NEJ, Då hade jag nog haft kläder på mig åtminstone och snyggat till huset lite..
"Men jag skickade ett e-mail för några dagar sedan"
Jaså? Bekräftade jag tillbaka till dig att det var ok? Nej, jag har inte fått nåt e-post :mad: Ring nästa gång!

:banghead:

För en gångs skull är jag ute i god tid med att bokföra momsen. Trodde dock jag var ute i sista minuten :p Det brukar vara runt den 12 det ska in, men tydligen var det den 17 den här månaden. Jaja, nu är det inne iaf. Ska nog ta och sova nu, imorgon ska jag ut till huset med mamma så blir upphämtad vid elva.

Fan vad less jag är, tröttheten har varit mer överjävlig än vanligt senaste veckorna och jag känner av gamla skovrester i större utsträckning än vanligt. Orkade mig ut på en promenad nyss, och nu slutar det inte pirra i större delen av kroppen :(

Fan vad less jag är, tröttheten har varit mer överjävlig än vanligt senaste veckorna och jag känner av gamla skovrester i större utsträckning än vanligt. Orkade mig ut på en promenad nyss, och nu slutar det inte pirra i större delen av kroppen :(
❤️ Förstår att det måste vara svintufft!
Hoppas morgondagen blir bättre!

❤️ Förstår att det måste vara svintufft!
Hoppas morgondagen blir bättre!

Hyser inga större förhoppningar, men hoppas såklart. Tanken är att jag ska rida imorgon, det är alltid lite nervöst när det är såhär. Typ att det ska kännas okej i början, men att det mitt under ridturen ska bli markant sämre och balansen blir påverkad (tippar åt sidan nu tex.). Det har inte blivit så när jag ridit hittills, bara när jag varit ute och gått eller joggat.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 099
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
97 98 99
Svar
1 964
· Visningar
53 299
Fritid Nästa vecka ska jag på kurs i jönköping i 3 dagar. Sambon och 1åringen ska med, och jag behöver lite tips på vad de kan företa sig om...
Svar
1
· Visningar
187
Senast: SaraXX
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 495
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar