Vad gör vi nu då? del LXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hyser inga större förhoppningar, men hoppas såklart. Tanken är att jag ska rida imorgon, det är alltid lite nervöst när det är såhär. Typ att det ska kännas okej i början, men att det mitt under ridturen ska bli markant sämre och balansen blir påverkad (tippar åt sidan nu tex.). Det har inte blivit så när jag ridit hittills, bara när jag varit ute och gått eller joggat.

Oj, vad jobbigt att tappa balansen så!
Hoppas du mår bättre snart och att balansen repar sig!

Kan man själv påverka skoven etc något? Eller kommer de bara oavsett yttre faktorer sas?
Ursäkta om jag frågar ngt plumpt. Men är så okunnig inom området.

Oj, vad jobbigt att tappa balansen så!
Hoppas du mår bättre snart och att balansen repar sig!

Kan man själv påverka skoven etc något? Eller kommer de bara oavsett yttre faktorer sas?
Ursäkta om jag frågar ngt plumpt. Men är så okunnig inom området.

Bromsmedicinen gör ju sitt för att försöka minimera framtida, men de tar ju tyvärr inte bort de skador som redan skett. Det är de jag känner av när jag talar om skovrester, och de kommer när man är sänkt på något vis. Men annars är stressreducering, bra sömn och en antiinflammatorisk kost faktorer som kan påverka måendet. Det är ju inte helt lätt för en neurotiskt människa som haft problem med depression, ångest, insomning och ätstörningar i över tio år :D

Bromsmedicinen gör ju sitt för att försöka minimera framtida, men de tar ju tyvärr inte bort de skador som redan skett. Det är de jag känner av när jag talar om skovrester, och de kommer när man är sänkt på något vis. Men annars är stressreducering, bra sömn och en antiinflammatorisk kost faktorer som kan påverka måendet. Det är ju inte helt lätt för en neurotiskt människa som haft problem med depression, ångest, insomning och ätstörningar i över tio år :D

Ok, då förstår jag bättre ang skovrester. Har reagerar på det ordet förr och funderar vad det eg är.

Förstår att det måste vara svårt att låta bli stress, äta rätt etc.
Det är ju ngt jag också bör pga mitt. Men misslyckas med jämna mellanrum. ;)

Hoppas du får tid hos läkaren och hjälp med tröttheten. Sån trötthet du pratar om upplever jag kan göra en optimist som mig helt glädjelös och utan hopp.
Så jag känner med dig!

Ok, då förstår jag bättre ang skovrester. Har reagerar på det ordet förr och funderar vad det eg är.

Förstår att det måste vara svårt att låta bli stress, äta rätt etc.
Det är ju ngt jag också bör pga mitt. Men misslyckas med jämna mellanrum. ;)

Hoppas du får tid hos läkaren och hjälp med tröttheten. Sån trötthet du pratar om upplever jag kan göra en optimist som mig helt glädjelös och utan hopp.
Så jag känner med dig!

Man kan säga pseudoskov också, men jag brukar använda skovrester med tanke på att det är lite självförklarande :)

Haha, ja jag har förstått att du inte heller är hälsan själv och inte haft det så lätt gällande olika punkter genom åren du heller. Man skulle ju kunna tänka att någon med ett stort psykiskt bagage skulle kunna slippa fysiska besvär, och tvärt om. Men så enkelt är det ju inte riktigt.

Var i säng runt 00.30 o somnade ungefär så fort jag lade huvudet på kudden (vilket aldrig sker annars). Vaknade vid 04..:cautious: kommer bli en lååååååååång dag tror jag.

God morgon.

Vaknade första gången och sneglade på klockan 04.29. Hann med att tänka "Fan också, dags att gå upp" innan jag kom på att det är lördag. :grin: Vaknade ett par gånger till innan Frasse-katten definitivt gjorde slut på sömnen halv sju. Nu ligger jag och försöker ignorera ett allt med akut behov av att gå på toa.

Väntar på att hunden ska äta upp sin frukost så vi kan åka till stallet och ge hästarna frukost. Sen ska jag få frukost innan det är dags att sätta tråd på en hage så Dräktiga Damen äntligen kan få gå ut igen. Men hon får nöja sig med lite begränsat utrymme i början ;)

Käkar frukost och ska efter det dra till stallet för att rida. Trött men vi har lite annat som ska fixas senare så lika bra att ta det nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 099
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
96 97 98
Svar
1 959
· Visningar
53 277
Senast: Lilla
·
Fritid Nästa vecka ska jag på kurs i jönköping i 3 dagar. Sambon och 1åringen ska med, och jag behöver lite tips på vad de kan företa sig om...
Svar
1
· Visningar
187
Senast: SaraXX
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 495
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar