Vad gör vi nu då? del LXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bra! Jag fick tyvärr inse att det är lite mer problem med feminism och metoo etc än jag trott hos en nära släkting.
Vit, kränkt gubbe liksom..
Tur att din papput inte var inne på det spåret!

Det som är bra med pappa, är att även om utgångspunkten är ganska fördomsfull, så är han ganska snabb på att låta motsatsen bevisas. Han var hyfsat homofobisk när jag växte upp, men så fort min kusin kom ut som lesbisk när vi var tonåringar så ändrades det, när han fick ett ansikte på någon som var det liksom. :)

Har ätit mat, makaroner och chorizokorv. Och en proteinbar till förrätt :p
Känns kallt inne, tror jag ska ta ett bad för att värma upp mig, även om min hud inte gillar det :meh: Har så satans torr hud nu när det är kallt så det gör ont, men får försöka smörja lite extra noga med lotion efter badet.
Bad-/duscholja! Kan varmt rekommendera en från ACO, den har räddat min katastroftorra hud många gånger

Vilar, igen. Det är vad jag gjort största delen av dagen. Risken med det är att jag får svårt att sova i natt när det är sovdags på riktigt och att ångesten då kommer smygande igen, men jag har mått så brutalt dåligt idag så jag har inte orkat vara uppe :down: Blir helt anfådd och klen av att gå på toa eller hämta nåt att äta, så rida var inte att tänka på :arghh:

Nu är det bara en sväng med hundarna kvar. Sen ska jag fortsätta vila hela kvällen och be en bön om att må iallafall lite bättre imorgon.

Det som är bra med pappa, är att även om utgångspunkten är ganska fördomsfull, så är han ganska snabb på att låta motsatsen bevisas. Han var hyfsat homofobisk när jag växte upp, men så fort min kusin kom ut som lesbisk när vi var tonåringar så ändrades det, när han fick ett ansikte på någon som var det liksom. :)
Det blir mycket lättare att acceptera om någon nära blir det så man har ett ansikte och någon man känner väl .Det var så för mig då några nära mig blev lesbiska

Det blir mycket lättare att acceptera om någon nära blir det så man har ett ansikte och någon man känner väl .Det var så för mig då några nära mig blev lesbiska

Ja, så är det nog för hyfsat många som är fördomsfulla. För andra hjälper det sådär, tyvärr är exempelvis min kusins föräldrar fortfarande ganska skeptiska.

Typiskt! Just den där oljan har som sagt funkat jättebra för mig, speciellt om jag sköljer av med ganska varmt vatten på slutet så det mest överflödiga försvinner.
Ja verkligen. Kan inte ha vissa duschtvålar heller, blir helt sträv och konstig på huden :meh: är ett ofog att vara så torr och jävlig.

Var iväg till min kiro .Det var kallt hos henne -21 och här är det -12 nu .Hon var förvånad vad mycket bättre min kropp kändes och tyckte jag var på väg åt rätt håll .Det är bara hoppas att det håller då det blivit bakslag förut .Som en annan vän till mig sa när jag sa förut en gång .jag mår riktigt bra och har inte så ont så jag är nog frisk nu äntligen men hon svarade du är inbillningsfrisk vänta några dagar så ska du se du är i normalläget igen och hon hade rätt men det blir allt längre mellan dom tillfällena nu som tur är .Igår kryllade det av snutar här .Var nog runt 10 bilar men så kom jag på att dom är här och tränar vinterskörning som dom gör vart år Stockholmspolisen .Så då är det bäst att passa sig .Dom kör som biltjuvar och lyckades skrota en polisbil för några år sedan här

Sitter och installerar alla program jag behöver i för jobbet i nya datorn. Den har uppdaterat sig i en evighet innan också.
Har inte vant mig vid att det är tyg runt tangenterna. Känns helfel! Vet inte om jag gillar det riktigt. Känns som något man borde dra av "när den är klar" liksom..

Känner mig förbannad pga inkompetenta människor. Mitt lokala DHL utlämningsställe har lämnat ut mitt paket till ngn annan. När jag kom dit idag så finns inte mitt paket. Ringer DHL och de bara "du hämtade ut det igår 16.31". När jag säger att nej det har jag inte gjort så idiotförklarar DHL mig och bara "men du kanske glömt att du har gjort det". Eh svar nej. Jag var dessutom på jobbet vid den aktuella tidpunkten :banghead::banghead:
Jag ifrågasätter utlämningsstället som menar att de aaaaalltid kollar leg (nej det gör de inte det vet jag) men i nästa mening säger dom "alltså folk måste ju kolla att det står rätt namn och adress på sitt paket innan de går härifrån. Så är en aning skeptisk till deras sk "rutiner".

Pallar verkligen inte med inkompetenta människor, HUR JÄVLA SVÅRT KAN DET VARA?
Har iaf gjort en polisanmälan.

Känner mig förbannad pga inkompetenta människor. Mitt lokala DHL utlämningsställe har lämnat ut mitt paket till ngn annan. När jag kom dit idag så finns inte mitt paket. Ringer DHL och de bara "du hämtade ut det igår 16.31". När jag säger att nej det har jag inte gjort så idiotförklarar DHL mig och bara "men du kanske glömt att du har gjort det". Eh svar nej. Jag var dessutom på jobbet vid den aktuella tidpunkten :banghead::banghead:
Jag ifrågasätter utlämningsstället som menar att de aaaaalltid kollar leg (nej det gör de inte det vet jag) men i nästa mening säger dom "alltså folk måste ju kolla att det står rätt namn och adress på sitt paket innan de går härifrån. Så är en aning skeptisk till deras sk "rutiner".

:eek: dyrt innehåll?

Känns ju rimligt att man skulle glömma att man hämtat ett paket liksom?
Hoppas det var ngt som går att ersätta och de gör det!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 110
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
98 99 100
Svar
1 993
· Visningar
54 026
Fritid Nästa vecka ska jag på kurs i jönköping i 3 dagar. Sambon och 1åringen ska med, och jag behöver lite tips på vad de kan företa sig om...
Svar
1
· Visningar
187
Senast: SaraXX
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 495
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar