Vad gör vi nu då? del LXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag njuter av tanken på att jag är ledig i ytterligare två dagar :love:
Imorgon blir det dock ingen sovmorgon. Ska lämna dottern i skolan vid 7.30 och därefter till stallet för att rida en ponny, hem och duscha, möte på familjerätten, gymmet, hämta dottern och kompis i skolan och sen förhoppningsvis en lugn eftermiddag i soffan :)

Har bokat tid till sjukgymnast i övermorgon. Måste ställa in ett jobbmöte pga det men jag känner att det börjar bli ohållbart att ha ont i skuldran/revbenen så fort jag sitter mer än 15 min och nästan börja gråta på bussen av smärta efter 30 min. :down:

Jag är supertaggad på att börja träna, såhär på kvällen/natten istället för på dan :rofl: Jag har skjutit upp det länge men nu är jag på världens romantikhumör med uselt självförtroende. När jag fattade hur mycket jag gått upp i vikt fick jag en chock och har sen dess känt mig plufsig och osexig så dags att ta tag i det så jag vågar dejta. Dålig anledning egentligen men är det vad som får mig iväg o träna så får jag ta det. Däremot fattar jag inte varför min extrema motivation kommer nu på kvällen då det är dags att tänka på att sova :banghead: Vette fasen hur jag ska varva ner för sömn :meh:

Den kontrasten alltså.
Våra djur har legat utsträckta framför brasan och haft det gott hela kvällen. Nu har hunden varit ute en sväng och båda har ätit sin kvällsmat. Katten sitter vid dörren och funderar på om det är värt att gå ut en sväng igen och hunden hade visst lite mat kvar i skålen som hon smaskar i sig.
Grannens hundar har nyss tagits in efter att ha suttit och skällt i hundgården hela kvällen i idag igen. Det är ca -12 ute här nu. :down: 4 stora hundar i en hundgård som knappt är som vårat vardagsrum (och det är inte speciellt stort). Den satans rövhatten är anmäld flera gånger men inget händer.

Första arbetsdagen efter julledigheten. Lite småfrusen när jag kom hem då kontoret är i en fd ladugård som ALDRIG kommer att gå att isolera helt för att värmen ska räcka i hela byggnaden även om vi har luftvärmepumpar som ska cirkulera luften, så ett par ljus fick "tina upp en frusen själ".

26238873_10155459026327620_5082583773479650429_n.jpg

Pratade med min pappa nu ikväll och konstaterade att trots att han är väldigt gammal, är väldigt "typiskt manlig" på många sätt med typiskt manliga intressen osv, så är han betydligt mer feministisk än många andra jag känner. Det är ju inte första gången jag noterar det, men nu tex så skulle han titta på något tv-program om kvinnorörelsen i något land (minns inte vilket) och hur kvinnor fått mer att säga till om där när det gällde framförallt ekonomi. Det ville han se, för det var ju "så intressant!" och han lät riktigt ivrig när han berättade om det. Jag gillar min pappa :D

Skulle gå och lägga mig tidigt idag eftersom jag ska till stallet tidigt imorgon (på säsongens hittills kallaste dag :nailbiting:) men så sitter jag här och klockan är över ett... :meh:
Jag är lite hungrig, men det får vänta tills imorgon. Börjar jag göra något att äta nu kommer jag ju bara bli piggare :cautious:

Till frukost imorgon höjer jag dosen antidepressiva igen. Med tanke på att jag vill sova bort hela dagarna, mår bättre på nätterna (och därmed är sömnlös, även om jag hållit mig vaken dagtid) och mår allmänt :down:.

I övermorgon (torsdag) kommer sambon hem för helgen :love:.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
1 401
Senast: sthu
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
14 15 16
Svar
300
· Visningar
7 089
Senast: movi
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 111
Tjatter Eller rattare sagt, nar ni sitter pa toa lange, vad underhaller ni er med medan ni sitter dar? :p I dag larde jag mig om aggulor...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 059

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka