Vad gör vi nu då? del LXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick mitt första återbetalningsbrev från CSN (årsbeskedet), funderar på att ansöka om att få betala tillbaka mindre. Frågan är bara hur mycket i inkomst man får ha när man ber om sänkt, får i dagsläget ut ca 12´600..

Jag har fått brev från FK och känner mig plötsligt inte ens arbetsför på 25% :down:. Jag oroar mig och det försvårar koncentrationsförmågan.

Hemma från stan. Alla barn hemma igen och fått ihop en timmas promenad i -2 och solklar himmel :love:
Lagom väder för att inte bli alldeles för varm när man går :)
Ska ge mig på att göra flygande Jakob nu. Mest för att muta maken så han inte kan säga nej till att ge mig ryggmassage ikväll :idea:
Min kropp gillar dessvärre inte promenader, då får jag ont :( Men tagit värktabletter och står ut.
Provat mina nya klänningar med. Den ena behåller jag. Kommer sitta som en dröm om typ 5-8 kg :love: (köpte medvetet en mindre stl)
Den andra åker tillbaka. Modellen på bilden hade den till typ knäna, den går ner till golvet på mig :rofl: Ser inte riktigt klok ut :p
Sen om någon kan ge råd om BHn. Om byglarna känns lite obekväma i änden vid armhålan, är kupan för stor eller för liten då? Får nog lämna tillbaka den med :(

Nä, flygande Jakob var det!

Sitter i bilen vid stallet och skulle helst bsra stänga ögonen och sova. Men, det är väl dags att byta om och dra igång stalljobbet. :meh:

Har precis slumrat klart till Fåret Shaun filmen. Av det jag såg verkade den riktigt bra även för vuxna. :up:
Sitter och slöar lite medan barnen leker. Sov urdåligt i natt och gaser världens huvudvärk. :down:

Långpromenad med hundarna är avklarat :up: Ska koka ris och sedan äta en väldigt tidig middag. Måste till stallet vid 16.30, veterinären kommer.

Hemma från stan. Alla barn hemma igen och fått ihop en timmas promenad i -2 och solklar himmel :love:
Lagom väder för att inte bli alldeles för varm när man går :)
Ska ge mig på att göra flygande Jakob nu. Mest för att muta maken så han inte kan säga nej till att ge mig ryggmassage ikväll :idea:
Min kropp gillar dessvärre inte promenader, då får jag ont :( Men tagit värktabletter och står ut.
Provat mina nya klänningar med. Den ena behåller jag. Kommer sitta som en dröm om typ 5-8 kg :love: (köpte medvetet en mindre stl)
Den andra åker tillbaka. Modellen på bilden hade den till typ knäna, den går ner till golvet på mig :rofl: Ser inte riktigt klok ut :p
Sen om någon kan ge råd om BHn. Om byglarna känns lite obekväma i änden vid armhålan, är kupan för stor eller för liten då? Får nog lämna tillbaka den med :(

Nä, flygande Jakob var det!
Det kan tyvärr hända både när kupan är för stor och när den är för liten. Men jag upplever att det är vanligast när kupan är för stor.

Det kan tyvärr hända både när kupan är för stor och när den är för liten. Men jag upplever att det är vanligast när kupan är för stor.

Jag tror inte brösten får plats i en mindre kupa. Provade en mindre i butik (annan modell) men den fanns inte i större större kupstorlek så blev tyvärr inget köp. Men i en stl mindre kupa väller halva brösten över..
Men det kan ju vara modellen som är fel. Brukar ha t-shirt modellen eller push up. Nu tog jag en bachelorette men det kanske inte funkar för mina bröst..
Får väl ge mig ut och leta igen då :)

Fick mitt första återbetalningsbrev från CSN (årsbeskedet), funderar på att ansöka om att få betala tillbaka mindre. Frågan är bara hur mycket i inkomst man får ha när man ber om sänkt, får i dagsläget ut ca 12´600..

Jag har blivit helt befriad från att betala tillbaka, har då haft inkomst på runt 7 efter skatt, om jag minns rätt.
Vet att det finns nånstans där man kan se hur många procent man minst måste betala, om man får in över en viss summa. Eller det fanns iallafall för ett par år sedan.

Kommit hem från stallet och fryser som om jag varit på solsemester på antarktis :nailbiting:
Ska bädda ner mig ett tag och värma upp mig innan jag måste ut igen :crazy:

Jag har tagit tag i saken att göra en bok av andra året av min blogg. Första året gjorde jag säkert för tre år sedan och sen blev det inget mer. Jag tror det var för att jag skrev så mycket andra året så då blev jag för snål för att göra boken. Jag gillar att ha text och bilder på papper och inte bara online. Jösses så svår man var 2008, som sextonåring. :D Glad att jag inte är någon tonåring längre.

Mumsig pizza och bra pris med två pizzor för typ 85 kronor :up:
Utöver det har vi fixat stallet och jag har köpt ett nytt puder och en DVD-spelare samt hämtat ut DVD-filmer som blivit överförda från VHS.
Nu ska barnet duscha och jag ska koppla in DVD-spelaren.
Var har de så bra erbjudande? ^^

Jag sprang runt som en tok i hagen i förmiddags och letade skon Aramis hade dragit av sig utan att hitta den. Skickade till grannen som släntrade ut efter jobbet och hittade den på en gång, hon är totalt fenomenal på att hitta tappskor :)

Tror jag ska ta och äta lite. Har ju god, hemlagad matlåda med mig. Ytterligare ett plus är att jag inte behövt laga den själv :up:

Gjorde misstaget att kolla facebook. I en grupp har någon gjort ett inlägg och frågar om tips på hundras. Livet hunden ska leva verkar mest komma att vara strosa runt på gården, umgås med familjen och gå på promenader.
Flera tipsar om bordercollie :banghead::arghh:

5%, alltså jag vet inte vad minimum är när du inte behöver betala alls. Men över det kan du be om 5% (vet inte om det är innan skatt, men du kan kolla på deras hemsida och de ger dig beslutet väldigt snabbt på mina sidor).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 003
Senast: Luff
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
13 14 15
Svar
299
· Visningar
7 032
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 111
Tjatter Eller rattare sagt, nar ni sitter pa toa lange, vad underhaller ni er med medan ni sitter dar? :p I dag larde jag mig om aggulor...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 044

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat