Vad gör vi den CIV (104)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ar det inte tusen grader ... men val sommaren's tredje varmebolja och vi ligger over (95*F) 36*C varenda dag nu ett tag. :wtf: Allt utomhus jobb gors fore 9 am innan vi gar igenom 30* strecket.
Himla obekvamt nar det ar sa varmt ... och annu mer obekvamt att kora skolbuss som inte har AC. Nu haller jag tummarna och korsar fingrarna att varmen gar ner till rimliga nivaer nasta vecka nar skolorna borjar igen.:cautious:

När man är ynkelsjuk och inte pallar laga mat och planerat kasta in en färdig sak i ugnen och den ska ta 70 min. 😳
Jag är ju typ döende av hunger nu redan. Har inte ätit sånt sen jag var i tonåren och tydligen glömt tiden det tar.
Hade tänk göra libanesisk ris till. Kanske äter det före. 😂

Herregud att någon ens vill betala 180 000 kr för den här skrothögen :crazy:

D45AE6D3-4911-4355-B0E9-85A61B4207F8.jpeg

Ska börja sälja bilar känner jag 😂

Senast ändrad:
Tur man läser sånt som intresserar en, dvs vintrådar! :D Jag fick i uppdrag att köpa en god champagne att ge bort till chefen och hans fru eftersom de gifte sig i somras. De är vinnördar så det är lite risky, men jag har bestämt mig för en Pol Roger Brut Vintage efter de goda omdömena. :idea: Lagom present när ett fint par tillslut gifter sig efter att ha varit ihop i 20 år, på bröllopsfesten var det bara den allra närmsta familjen.

Det är ett schabrak från en svensk e-butik :nailbiting:
Det betyder inte att den packats och lagerhålls i Sverige, men kackelackorna på Skansenakvariet har fått sina från restaurangköken i Sthlm, så det finns ju en och annan i Sverige. Höll på få en hjärtattack själv när jag bodde i en lånad sommarstuga i Saltsjö-Boo för typ 100 år sedan och upptäckte en mindre kackerlacka i skafferiet. :nailbiting:

Sen stod jag beväpnad med dammsugaren varenda gång jag ryckte upp skafferidörren och försökte fånga den, när jag till sist lyckades visste jag inte vad jag skulle göra så jag knölade ihop en tuss papper i mynningen och använde inte den något mer. Var rädd att den skulle sitta på papperet om jag drog ur tussen. 😅

Det betyder inte att den packats och lagerhålls i Sverige, men kackelackorna på Skansenakvariet har fått sina från restaurangköken i Sthlm, så det finns ju en och annan i Sverige. Höll på få en hjärtattack själv när jag bodde i en lånad sommarstuga i Saltsjö-Boo för typ 100 år sedan och upptäckte en mindre kackerlacka i skafferiet. :nailbiting:

Sen stod jag beväpnad med dammsugaren varenda gång jag ryckte upp skafferidörren och försökte fånga den, när jag till sist lyckades visste jag inte vad jag skulle göra så jag knölade ihop en tuss papper i mynningen och använde inte den något mer. Var rädd att den skulle sitta på papperet om jag drog ur tussen. 😅
Packats i Sverige måste det har gjorts, för det kom idag och beställningen gjordes igår

Tur man läser sånt som intresserar en, dvs vintrådar! :D Jag fick i uppdrag att köpa en god champagne att ge bort till chefen och hans fru eftersom de gifte sig i somras. De är vinnördar så det är lite risky, men jag har bestämt mig för en Pol Roger Brut Vintage efter de goda omdömena. :idea: Lagom present när ett fint par tillslut gifter sig efter att ha varit ihop i 20 år, på bröllopsfesten var det bara den allra närmsta familjen.

Alltid Pol Roger för oss!

Jag har anammat traditionen att bjuda på champagne när jag ramlar av. Tur att det sker med intervaller på ca 10 år. 😂

Tog isär min tvättmaskin som slutat fungera innan jag skulle kasta den och köpa ny, tänkte det kunde vara intressant att se hur den ser ut inuti. Det visade sig vara en tiokrona och en enkrona som åkt ut i vattenpumpen som tömmer. Nu funkar den precis som den ska och jag slipper köpa ny och tjänade dessutom elva kronor :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 511
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 270
Senast: Squie
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 234
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!
  • Headset