Vad gör vi den CIV (104)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oklart. Hon blev nog mest förnärmad. Hon sade inget till mig mig, utan trippade därifrån samtidigt som hon högt sade till sin make att hon minsann inte alls stack in huvudet genom häcken.

Nähä ... vems huvud var det då som jag såg?

Överhuvudtaget så har jag lite svårt för folk som anstränger sig för att försöka titta in genom vår 230 cm höga häck. Det borde inte vara svårt att räkna ut varför vi har en så pass hög häck i tomtgräns. :idea:

Jag somnar bäst till serier i stil med Bates Motel och American Horror Story :o Gissar på att det har med tempo, färger och ljud att göra.
Jag har inte sett dem så jag vet inte vad för tempo de har, men jag håller med. Jag somnade till dem igen igår :angel: De byter mellan olika bilder med en svart ton som ger en känsla av långsamt blinkande, jag tror att det är det som får mig att bli trött :D

Regnet vräker ned utanför och jag har nog chansen att vinna titeln som årets matte som bestämde att dagens lunchpromenad bestod av att vi sprang tio meter till närmaste träd, bad hunden kissa och sedan sprang in igen. Har hört att små hundar ändå inte orkar så långa promenader :angel:

Vinner nog f.ö titeln som årets mamma också, som lämnade dottern ensam hemma under hela vår långa promenad....

Sitter inne och lyssnar på åskovädret utanför, jag som bor högt upp i ett höghus ser ut över den blixtrande himlen.
Vill åka till stallet och ta in hästen från sommarhagen, men vågar inte gå till bilen som står långt borta. Oroar mig en massa för att hästen ska dö i hagen.

Vad i helvete ska jag ta på mig?
Är 26643546 grader varmt ute vilket komplicerar det hela. Ska på en modevisning 15.30.

Eftersom det var lite mindre hysteriskt varmt idag än igår så tog jag en cykeltur med Ville till groparna så han fick springa med cykeln och sen bada. Men jag blir så trött på folk, jag visste att "vi" (makens med kusiner) hade flyttat på en sten vid infarten i morse eftersom de lassade ut lite, tro på sjutton att en hade åkt in med bil och sen gömt sig bakom ett buskage så den som körde lastmaskinen hade inte sett dem och nu lagt för stenen och åkt vidare. Så vi får väl se hur de tänker ta sig ut. :idea: Lite självbevarelsedrift får folk allt ha, om man nu ser att en infart som normalt sett är stängd helt plötsligt är öppen så borde man kunna räkna ut att den kan stängas igen. Området är dessutom stort när man väl har kommit in och ingen har tid att åka runt och kolla om det är något pucko som har åkt in.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 529
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 274
Senast: Squie
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 234
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Cykla på Rügen?
  • Era bästa smaksättningar...
  • Hudvårdstråden 2